Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat



Forest

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym, że auto nie przyśpiesza przy około 4000 obr./min. Nie przyśpiesza wcale lub "skokami". Dotyczy to 4 i 5 biegu chociaż wczoraj pojawiło się już na 3. W innym zakresie obrotów jest wszystko OK. Mam zamiar pojechac do Jetronik na diagnostykę silnika lecz zanim to zrobię chciałem zapytac Was o zdanie może ktoś kto buja M57 miał podobny problem...:cry:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Dziwne bo pompa przedwstepna działa tylko przy odpalaniu , pozniej całą robote robi pompa wtryskowa.

Moim zdaniem to moze nie byc kwestia pompy paliwa tylko np przepływomierza , skoro to sie dzieje tylko w konkretnym przedziale obrotów.

Wspołczesne dizle są trudne w diagnostyce , bez kompa to mozemy sobie pogdybac , jedz do Jetronika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w sumie pompa w zbiorniku i ta "progowa" jeśli jedna z nich nawali to i tak silnik powinien pracować normalnie.

Kumpel w 530 jeździł przez pewien czas tylko na progowej ale silnik chodził normalnie.

Mi chodzi bardziej o ciśnienie za pompą wtryskową.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=13_0802&hg=13&fg=15

Nr 8 czujnik ciśnienia na listwie

Nr20 regulato ciśnienia na pompie wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel w 530 czkawke miał w wyższych obrotach dopiero przy niskim poziomie paliwa w zbiorniku

Wymiana pompy tej tłoczącej w zbiorniku załatwił u niego problem ale nie pamiętam jaki błąd mu wyskakiwał.

(używając telefonu nie mogę edytować postów dlatego tak jeden za drugim:)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel w 530 czkawke miał w wyższych obrotach dopiero przy niskim poziomie paliwa w zbiorniku

Wymiana pompy tej tłoczącej w zbiorniku załatwił u niego problem ale nie pamiętam jaki błąd mu wyskakiwał.

Fakt faktem paliwa w zbiorniku to ja mam na jakieś 40 km czyli opary ale gdy jechałem do Polkowic na 1/4 baku było podobnie. Jutro zatankuję bak do połowy i zobaczę czy ten sam objaw się powtórzy. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dziś wszędzie gdzie mogłem - Stando, Jetronik, Broszko, Inchape. Z opisu błędu i objawów panowie na 100 % obstawiają wstępną pompę paliwa umieszczoną pod progiem gdyż to jest podobno najczęstsza usterka tych diesli. Cóż...nie pozostaje chyba nic innego jak wziąć się za wymianę :(

By upewnić się na 100 %, że to wina pompy - szukam kogoś z Wrocka lub bliskich okolic kto buja silnikiem M57 i może ustawić się ze mna na podmiankę pompy. Myślę, że w ciągu godziny się z tym uwiniemy - odwdzięczę się.

Edytowane przez Forest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś tę firmę?

SERWIS POMP s.c.

inż. Konrad Szymański

ul. Kasztanowa 25

49 - 300 Brzeg

tel. kom.

0609 203 731

0603 183 043

tel/fax (077) 411 22 48

e-mail serwis_pomp@go2.pl

http://allegro.pl/item944256819_pompa_paliwa_pierburg_bmw_diesel_land_rover.html

Edytowane przez Forest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u gościa w Brzegu który pracował w serwisie BMW w Opolu. Ma oryginalny komputer diagnostyczny GT 1. Podpiął autko pod kompa i pobujaliśmy trochę. Ponownie wyskoczył błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa. Pompa ma podawac minimum 4.0 chyba bara a przy 4000 obr./min podała tylko 1.19. Ustawiłem się z gościem na poniedziałek, lecę do niego od razu po pracy, ma używaną pompę, na 100% sprawną. Podmienimy je i zobaczymy czy problem zniknie. Jeśli to nie pomoże to jestem ustawiony na wtorek z kumplem z Oławy na podmiankę przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety podmianka pompy nic nie dała, nadal to samo. Jutro jadę na podmiankę przepływki i jeśli to nie przyniesie efektu w następnej kolejności podmieniamy czujnik ciśnienia na pompie paliwa a później czujniki na common rail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Raczej to bedzie przepływka , gadałem ostatnio ze znajomym to w mietku miał bardzo podobną akcje.

Diagnoza była taka ze pompa pracowała prawidłowo czujniki również natomiast przepływomierz rozrabiał i

zawyżał ilośc powietrza i auto od 3,5tys nie jechało tak jakby sie zablokował gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było gdyby to była przepływka bo kolega przywiozł ją dla mnie z Niemiec i wyrwę ją za psie pieniądze. Czujnik na common rail to 700 zł - cena w Stando :(

Swoją drogą polecam tego gościa z Brzegu, nazywa się Krzysiek Majewski. Zerwałem się z pracy o 11.00 byłem u niego około 12.00. Wymienił mi pompę, podpiął kompa i ruszyliśmy w trasę. Nadal ten sam błąd. Nie był do końca pewny czy ta druga jest sprawna. Wysłał mnie do Opola gdzie facet w serwisie zamontował mi sprawną pompę na 100% - nadal to samo. W Opolu nic nie musiałem płacic. Wróciłem do Krzyśka, zamontował mi moją pompę -wiemy już, że jest OK. Ustawiłem się z nim na środę do sprawdzenia tych czujników na pompie paliwa i common rail. I teraz najlepsze. Pytam go na koniec ile płacę. Odpowiada - nic bo auto nadal jest niesprawne. W Stando za sam demontaż pompy chcieli 180 zł. Mogę więc go polecic. Edu zapewne też bo naprawił mu dzisiaj kierownicę multifunkcyjną. Zresztą już śmiga na jego ramkach pod tablice :) Z czystym sumieniem napiszę o nim w dziale polecane wartsztaty. Już teraz zaproponował dla forumowiczów pierwszą diagnostykę silnika za darmo.

MARCIN - czy po montażu przepływomierza trzeba go jakoś "dostroic" pod auto???

Edytowane przez Forest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
MARCIN - czy po montażu przepływomierza trzeba go jakoś "dostroic" pod auto???

Wydaje mi sie ze raczej nie trzeba , zwłaszcza ze w tej chwili nie wyskakuje zaden błąd na kompie.

Mozliwe ze poprostu przepływomierz działa (komp go traktuje jako sprawny) tylko błędnie mierzy ilosc powietrza.

Jak jutro przełożysz to bedzie wiadomo o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka usunięta. Przyczyną była pompa paliwa w baku. Po wymianie na używkę ciśnienie paliwa podniosło się z 3,60 bara na 4,20. I zniknął zupełnie ten błąd. Auto również odczuwalnie szybciej przyśpiesza. Przy okazji wyczyścił mi AGR i kolektor dolotowy. AGR był mocno zasyfiony, kolektor nie aż tak bardzo jak się spodziewałem. Krzysiek wymienił mi od razu odmę (przez dwa lata użytkowania auta żaden mechanior nie mówił mi, że trzeba ją wymieniac co drugą wymianę oleju:evil:). Efekt - auto nie smoli tak z rury wydechowej :)To co mnie wręcz za***iście ucieszyło - nie mam tych pierdzielonych klapek w kolektorze happy_bmwhappy_bmw

Edytowane przez Forest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...