Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś pojawił się problem z elektryką, tzn. po zamknięciu auta centralnym zamkiem podświetla się deska rozdzielcza i oświetlenie rejestracji, zaś po włączeniu zapłonu włączają się wycieraczki przód i tył. Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że wczoraj auto miało spawany wydech, ale taki "moduł" był założony na akumulator jeśli miałoby to jakieś znaczenie. Auto to e36 325TDS touring, rok 1995.

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawarka była elektryczna i tu powstał problem... Naprawa polegać będzie na wymianie uszkodzonych modułów? Jak narazie są problemy z tym podświetleniem i wycieraczkami. Na szybko po bezpiecznikach doszedłem, że napięcie na desce i podświetleniu rejestracji bierze się ze sterownika centralnego. Wycieraczki zaś przestają działać po włączeniu świateł i wł./wył. manetki wycieraczek lub świateł długich. Większym problemem zaczyna się robić odpalanie auta, tzn zapala i od razu gaśnie, chyba, że dodam gazu. Mam nadzieje, że nic nowego nie wyjdzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Piotrek ma racje , smigaj do nich z reklamacją skoro wczesniej tego nie było.

A z tym zabezpieczeniem na aku to jakos nie mam do nich zaufania 2 znajomych miało podobne problemy własnie po wizycie u tłumikarzy

i spawaniu migomatem / elektrykiem moim zdaniem najlepiej rozpiąć aku zupełnie i "rozładować" instalke np przez zapalenie swiateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej pisali-powrót do tego tłumikarza.

Jak miałem spawany tłumik to też taki moduł na klemy akumulatora mi zakładali-prosiłem by realnie rozłączyli klemy a jak kręcili nosem to kazałem opuścić podnośnik,zdjąłem ich zabawkę i sam rozłączyłem klemy.

Kolega przy spawaniu wymianie tłumika miał jaja z licznikiem(padł cały),inny znów przy spawaniu z takim modułem mógł włączyć zapłon i wentylator dmuchawy przyciskiem od świateł przeciwmgielnych takze ja wole unikać takich modułów na klemach.(spawanie to prądy zwarciowe więc co czułe to może klęknąć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumikarz oczywiście powiedział, że to nie jego wina i że nie takie auta robił... Byłem też u elektryka, mówił że mogą być uszkodzone moduły albo trzeba szukać uszkodzeń przewodów na wiązkach. Przy spawaniu najlepiej odłączyć aku, a masę spawarki podpiąć pod element spawany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...