Piotr Opublikowano 21 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 wycieraczki działają tylko na 3 biegu, nie ma 1, 2 ani krótkiego działania, spryskiwacz działa, czasami jednak zdarza się że wszystko działa ma ktoś jakiś pomysł?? który moduł pod kanapą jest od wycieraczek i który przekaźnik ?? PS pod kanapą są dwa moduły, wyczytałem że jest komfortu oraz wycieraczek osobno a na innym forum że wycieraczki i central są w module komfortu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 21 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 A to nie bedzie kwestia manetki ? Dziki chyba przerabiał podobny temat jakis czas temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 21 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 dokładnie sprawdź bezpieczniki pod kanapą (wyjmij obejżyj), wyjmij przekaźniki wsadź spowrotem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 A to nie bedzie kwestia manetki ? Dziki chyba przerabiał podobny temat jakis czas temu manetkę raczej odrzucam, wyrobienie zapsuło by chyba na zawsze, czasem jak działają dobrze to w połowie szyby potrafią się zatrzymać, np. daje w dół , idzie do końca szyby i wracając zatrzymuje się w połowie, dlatego myślę że to kwestia elektryki/elektroniki a nie mechaniki dokładnie sprawdź bezpieczniki pod kanapą (wyjmij obejżyj), wyjmij przekaźniki wsadź spowrotem, przerobiłem, sprawdziłem bezpieczniki, wyjąłem przekaźniki, zamieniłem miejscami..... i nic, dalej to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 21 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 mam identyzny problem u siebie..jak znajdziesz rozwiązanie to daj znac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 21 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Tam pod kanapą masz dwa moduły. General module i relay module. Nie wiem który nazywa się modułem komfortu Wymieniają się "informacjami" między sobą także awaria może dotyczyć ich obu. Do jednego modułu są przypisane 3 kostki i każda odpowiada za inny układ(szyby/centralny/wycieraczki i ew szyber) Może ten moduł jest niedokładnie wpięty? Po jego wypięciu wtyczki powinny być dobrze obsadzone na dnie tej skrzynki(może jedna z wtyczek podczas wciskania modułu wypada z tej skrzynki i nie ma pełnego styku) Relay modul(zespół przekaźnikow) to możesz ściągnąć jego obudowę i obejrzeć jak wyglądają styki w środku. Zobacz również czy dobrze wpięta jest kostka manetki(nad pedałem sprzęgła po zdjęciu osłony z lewej strony kolumny kierowniczej) Otwory odwadniające podszybie masz drożne?Silnik mechanizmu wycieraczek(wtyczka)leży w wodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 22 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 mogę podjechać to podmienimy moduły, mi wydaje się że to bardziej problem z silniczkiem pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Otwory odwadniające podszybie masz drożne?Silnik mechanizmu wycieraczek(wtyczka)leży w wodzie? a jak to zobaczyć ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 a jak to zobaczyć ?? Podnieś maskę i zobacz czy pod plastkikami(kratkami) podszybia stoi woda. Dokładniej to można zdjąć wycieraczkę i jedną część tej plastikowej kratki podszybia wtedy będzie lepszy widok. (Leżą tam wiązki/kostki m.in silnika wycieraczek) Styki w kostce mógł zaatakować "rudy" to i możliwe ,że i sam silnik też koroduje. Gdybyś potrzebował schematy elektryczne układu wycieraczek to daj cynk(powklejam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 jak mozesz wrzuć schemat wycieraczek , manetki sterownika i silnika wycieraczek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 dzięki, będę walczył, o efektach poinformuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 24 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 mi tez kiedys wycieraczki ocipialy ale to dlatego ze jak wysiadlem z auta to przez pomylke zostawilem na 1wszym "biegu" po polowie dni napadalo duzo takiego ciezkiego sniegu wsiadam zapalam wycieraczki od razu sie wlaczyly i jed po ciezarem sniegu zatrzymalo. wysiadlem od razu odgarnalem snieg ale przez cala droge do domu pozniej nie chcialy sie wlaczc albo zatrzymywaly sie w polowie albo na 1wszym biegu chodzily jak na 3cim ogolnie zwariowaly no ale sie same naprawily. @Dziki- widze ze masz ladna piateczke. masz tu gdzies wiecej fotek? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 (edytowane) naprawiłem :mrgreen::mrgreen::mrgreen: mam nadzieję że na dłużej, moja E34 to wersja lajt :lol: więc mam pod kanapą dwa moduły, mały (zielona wtyczka) i duży (czarna i biała), trzeba je wyjąć i zdjąć z nich obudowy, ja po dokładnym oglądnięciu przelutowałem wszystkie podejrzane-zimne luty (z racji że jestem elektronikiem to wiem jakie to są), jeśli ktoś nie wie jakie to są, radzę przelutować wszystkie grube druty lutowane do płytki, czyli: - wszystkie nogi przekaźników - wszystkie diody (coś jak rezystor ale większe trochę i czarne) - inne luty gdzie jest mało spoiwa - rezystory radzę nie ruszać ukł. scalonych, co prawda są wiekowe i ciężko je uszkodzić ale lepiej dmuchać na zimne, ponieważ płytki pokryte są lakierem (w celu zabezpieczenia przed utlenianiem) to dosyć ciężko się je lutuje, radzę używać dużo kalafonii, ale nie cyny i za długo nie grzać żeby nie uszkodzić ścieżek, na 99% przyczyną nie działania 1,2 i krótkiego biegu był zimny lut na płytkach podobnie miałem z niedziałającym prawym reflektorem świateł mijania, przelutowanie wszystkich przekaźników w module pod maską (duży czarny obok skrzynki bezpieczników) i reflektor działa PS elektronikę z ukł. scalonymi powinno się lutować lutownicą kolbową a nie pistoletową, pistoletowa ma napięcie na grocie a kolbowa nie a propos wycieraczek, u mnie lubi się odkręcać nakrętka 13, trzymająca ramię wycieraczek, nakrętka samokątrująca załatwia problem Edytowane 24 Lutego 2010 przez Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 24 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 u mnie to samo co jakis czas sie prawa luzuje i jade jak pajac z jedna wycieraczka dobrze ze chociaz ta po mojej stronie hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal525 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 tez mam ten problem tylko ze mi spryskiwacze nie dzialaja z manetki tylko poprzedni wlasciele zrobili to na zwykly wlacznic i chcac umyc szyby musze wlaczyc pompke a potem dopiero wycieraczki co moze byc nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 manetka uwalona,i zamiast zrobić,zrobili z pominięciem jej,chyba,że puścili osobne kable do pompki,wtedy problem może być gdzie indziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal525 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 no mam osobne kable do pompki i na dodatek zrobile takiego partyzanta ze szok zamiast jakos ladnie ulozyc,upiac to nie tylko po gorze silnika i po tak jakby po przekatnej maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.