Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam X5 jak w temacie, z racji że ostatnio znacznie więcej jeżdżę założyłem gaz (porządny a nie jakiś chłam) a jako że silnik jak się okazało nie był w 100% formie to na gazie wyszły szybciej jego bolączki

nie chce tu słuchać od cwaniaków że gaz to profanacja czy coś i że to wina gazu że coś się dzieje bo już konkretnie ustaliłem że to nie jest absolutnie wina instalacji lpg

więc objawy (które niestety póki co występują na gazie ale wiem od kilu mechaników z bmw i boscha że będą się one nasilały aż i na benzynie wyjdą):

* na zimnym silniku wyskakuje check engine przy rozpędzaniu się (ok 60-80km/h), wywala jeden z cylindrów i zaczyna szarpać (przełączam na benzynę i dopiero później przełączam na gaz i jest ok)

* na rozgrzanym często gubi obroty i gaśnie jak nie dodaję mu gazu (dojeżdżanie do świateł, wolno brane zakręty np na parkingu itp)

* oczywiście jak na 4,4 przystało nie pracuje zbyt równo, lekko trzęsie itd- kto zna motor ten wie o co kamon...

Wymieniłem przepływomierz, świece, filtr powietrza, sondę lambde, teraz (niby ma pomóc) zamówiłem wg rad gościa z innego forum co zna na wylot ten motor pokrywę [11617508541] i uszczelkę [11611729728]

podejrzenie jest że bierze lewe powietrze, że może gdzieś olej zalega, że przepustnica, że vanosy... ktoś coś wie więcej co to może być i od czego zaczynać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
* na rozgrzanym często gubi obroty i gaśnie jak nie dodaję mu gazu (dojeżdżanie do świateł, wolno brane zakręty np na parkingu itp)

Tu bym stawiał na silniczek krokowy jesli takie akcje dzieją się na postoju.

Natomiast jesli w czasie jazdy z małymi obrotami przyczyny mogą byc dwie , przepływomierz , ewentualnie czujnik położenia wału (lubi szarpnac całym autem jesli

jedziesz z równomierną predkoscią w przedziale 1500-2200 obrotów nie dodajac gazu)

* oczywiście jak na 4,4 przystało nie pracuje zbyt równo, lekko trzęsie itd- kto zna motor ten wie o co kamon...

Jesli byłes na kompie i cewki masz wszystkie OK , oleju nie ma w gniazdach swiec.

To najpewniej przyczyny telepania bym szukał w Odmie , koszt w ASO około 140zł jak dobrze pamietam.

Napisz jeszcze jaka instalke załozyłes ?

Edytowane przez Mordulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na postoju raczej jest ok ale jak się depnie (na neutralu) to nie reaguje tak jak powinien (na lpg dławi się a na benzynie ok ale powtórzę że kwestia LPG została już wyjasniona i na bank jest ok-zestaw polecany na forum lpg i sprawdzony przed dwóch różnych gazowników: 2xEG, MagicJet, Stag300+), przepływomierz jest nowy i oryginalny więc to też nie to, właśnie miała być odma (czyli oddzielacz oleju?) ale potem dwóch speców (ufam im i niezależnie od siebie to potwierdzili) kazali kupić pokrywę i uszczelkę (nr podane wyżej) mimo że obaj mówili o odmie (chyba że tej nazwy używa się i do tych części?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Po tych numerach to faktycznie chodziło im o odme w katalogu równiez jest to podane jako

pokrywka :)

79.png

Jej żywontosc to max 100tys km , nie wiem ile masz nalatane ale zakładam ze nikt tego

od nowosci nie wymieniał , koszta sa w sumie nie wielkie a przynajmniej wyeliminujesz

telepawke silnika i mysle ze bedzie sie duzo płynniej zbierał po dodaniu gazu.

Edytowane przez Mordulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w v8 jeżeli telepie na obrotach to może być to odma. Jak ubywa oleju to dodatkowo najlepiej wymienić uszczelki dekli zaworowych wraz z tymi małymi uszczeleczkami (chyba 24 szt) u mnie w v8 m60b30 problemy z telepaniem na obrotach ustały po tych zabiegach. Sprawdź też czy cewki wszystkie grają i fajki od świec.

w V8 powinno chodzić idealnie. I jak zrobisz odmę wraz z uszczelniaczami powinno tak być.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
tylko koszt nie 140 a 300zł (+robocizna) ale to i tak nie jest źle

Faktycznie podałem cene do M60 , niestety ale M62 jest 2razy droższe pewnie przez to ze M62

To czesta przypadłosc przy V8 , niestety ale wiekszosc przyjmuje telepanie za normalne a tak nie

powinno byc , najczesciej tak jak Mat pisze cewki , fajki , olej w gniazdach swiec , odma to przyczyny

telepawki :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma jutro ma dojść a w środę idzie na warsztat i się wszystko okaże...happy_bmw

a teraz byłem w dłuższej trasie i jeździłem też dużo po mieście i... auto zachowywało się bardzo poprawnie (tzn zero latania obrotów, gaśnięcia itd)

tak może być że czasem chodzi dobrze?

i druga sprawa o której zapomniałem - czasami na zimnym silniku (powiedzmy jedno odpalenie na dziesięć) wywołuje dość głośny pisk przy dodawaniu gazu (domyślam się że to jakiś pasek ale nie mam zielonego pojęcia który i dlaczego) wtedy muszę przegazować auto na kilka sekund (wtedy piszczy głośniej ale po chwili całkiem ustaje) lub jeśli już jadę to najczęściej po przejechaniu kilkunastu metrów jak auto wrzuci sobie wyższy bieg (II) to też piszczenie samo ustaje...:confused:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
i druga sprawa o której zapomniałem - czasami na zimnym silniku (powiedzmy jedno odpalenie na dziesięć) wywołuje dość głośny pisk przy dodawaniu gazu (domyślam się że to jakiś pasek ale nie mam zielonego pojęcia który i dlaczego) wtedy muszę przegazować auto na kilka sekund (wtedy piszczy głośniej ale po chwili całkiem ustaje) lub jeśli już jadę to najczęściej po przejechaniu kilkunastu metrów jak auto wrzuci sobie wyższy bieg (II) to też piszczenie samo ustaje...

Jak bedziesz miał auto juz na warsztacie to niech poluznią napinacz paska wielorowkowego i sprawdzą moze ktoras rolka juz umiera i przy

rozruchu wydaje takie dzwieki , jesli to faktycznie ktoras rolka to nie olewaj tematu tylko ja wymień bo w krytycznym momencie

bierznia zostanie na srubie mocującej a rolka sie zsunie i pasek zawinie się na pompie wodnej łamiąc przy okazji łopatki wiatraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma wymieniona, rolki i pasek też a do tego jakieś węże które sparciały i prawdopodobnie one były główną przyczyną...

także jest wszystko super, silnik pracuje równo, obroty tak jak powinny, błędów żadnych nie ma...happy_bmw

po testach na benzynie i przełączeniu na gaz świeci się co prawda check engine ale to już zasługa lpg...:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

pytanie_bmwWitam

MAM problem z moim bmw x5 4,4i bez lpg

trzęsie się na D, N, Oraz R, i dzieje się tak co jakiś czas , w komputerze serwisowym

" serwisanta bmw " wychodzi błąd sondy , dziś odbierałem auto z serwisu i dalej pupa nie jest tak jak być powinno a niby cewki i świece sprawdzone, podłączył więc kompa jeszcze raz i powiedział że gorszą prace mają cylindry 2-3-6-8

objaw jest taki że trzęsie prawie jakby chciała zgasnąć i nagle dodaje sobie gazu i jest ok i za chwilę powtórka z rozrywki, mało tego wciąż widnieje błąd tylnego zawieszenia , opada na tyle i trzeba programem podnosić a sterownik i czujniki zawieszenia wymienione.

Jeżeli chodzi o to trzęsienie to czy pomorze ta odma o której pisaliście????bmw_beer za każdą odpowiedz kolejka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek krokowy sprawdzony?? wyczyszczony??

ćwiece, fajki cewki jako drugie???

odma wymieniona??

do tego trzeba sprawdzić uszczelki pod deklami zaworów (zalewa świece olejem i to może być przyczyną nie równej pracy v8 naprawdę sporadycznie zdarza się coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...