Tomek v8 Opublikowano 13 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Witam. W mojej E34 (M60) mam bardzo slabe ogrzewanie,silnik nie osioga tez swojej temperatury roboczej. Wskazowka jest na pierwszej kresce za niebieskim polem a z nawiewow na konsoli srodkowej prawie nic nie dmucha.To samo z nawiewow na nogi.Jedynie co dziala dobrze to nadmuch na szyby boczne (te male trojkatne nawiewy). Dodatkowo jesli zostawie auto i za jekies 15 min do niego wroce wszystkie szyby od wewnatrz sa zaparowane. Co to moze byc? Termostat,visco,zapowietrzony uklad czy mikrofiltr? Czy moze jeszcze cos innego? Ja obstawialbym mikrofiltr ale z koleji nie pasuje mi to z ta slaba temperatura silnika. Ma ktos jeszcze jakies pomysly? Z gory dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Jak sie nie nagrzewa to pewnie termostat A jesli chodzi o parowanie to zdecydowanie -> Filtr kabinowy Niedawno tez u siebie to przerabiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 jeśli silnik niedogrzany, wskazówka nie jest w pionie ( oczywiście wskaźnik jest sprawny) to na 100% otwarty termostat, koniecznie do wymiany sprawdź rurę przed termostatem i za nim, jeśli ich temp. jest jednakowa to otwarty termostat, parowanie - oprócz filtra - może być spowodowane dużą ilością wilgoci, sprawdź czy nie masz mokrych dywaników, np od cieknącej nagrzewnicy czy nie czuć zapachu płynu chłodniczego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 13 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Jak parują szyby to napewno filtr kabinowy - tak jak piszą Koledzy wyżej. Termostat - piorytet. Nie prałes może tapicerki ostatnio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 kolego sprawdż lepiej nagrzewnice szyby paruja na niebiesko.<bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 15 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Ja proponuje taką kolejność: Termostat do wymiany to wtedy silnik będzie miał właściwą temperaturę. Jak temperatura będzie ok to i nagrzewnica będzie ją miała. Nadmuch się sam nie poprawi i filtr kabinowy musisz wymienić(zwłaszcza,że nie wiesz kiedy był wymieniany) Ogólnie to teraz "kiśnie"powietrze w kabinie bo dywaniki mokre od śniegu,lekko to podgrzejesz słabym ciepłem z nagrzewnicy co przy słabym nadmuchu spowalnia usuwanie wilgoci.I siada na szyby para z którą to znów słaby nawiew sobie nie poradzi. Układ nagrzewania kabiny w e34(sprawny)to piekło.Szybko nagrzewa wnętrze i w połączeniu z dobrym nawiewem wilgoć usuwana jest na bieżąco i nawet nie widać tego na szybach. Ja u siebie nie mogłem poradzić sobie z parowaniem szyb nawet w letnie wieczory. Nawiew rewelacyjny bo filtra kabinowego nie mam i nagrzewnica grzała jak opętana ale ciekła przy tym i na szyby siadał razem z parą glikol.(szklanka na tydzień) Czuć było płyn chłodniczy. Jak "posikała"się całkowicie to w 2sekundy szyby zrobiły się fioletowe:) 3dni roboty +3dni permanentnego suszenia resztę załatwił już sprawny układ ogrzewania i nie mam problemu z parą nawet teraz kiedy na dywanikach mam śnieg(para niezdąży podejść do szyb:) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Dzieki wielkie,udaje sie po termostat i filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 16 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 a jak się dobrać do filtra kabinowego?? Jest to wykonalne we własnym zakresie w e34?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 16 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Musisz rozebrac schowek , odkrecic jedną osłone tunela srodkowego (w nogach pasazera) , generalnie robota na max 30 minut Wejdz sobie na strone filtrona tam maja instrukcje z fotostory jak sie dobrac do filtra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 16 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 oo dzięki. Jak się zrobi ciepło to sobie zmienię bo teraz nie pogoda na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 16 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 No bez garażu to lipa pełna , ja sie wpakowałem na szybko do ogrzewanego garazu i tak jak mowie zajeło mi to max 30 minut z poskładaniem. A objawy miałem dokładnie takie jak na poczatku tego tematu , zamarzały szyby od srodka bardziej niz z zewnatrz. Mechanizm parowania dokładnie taki jak opisał Dziki , za duzo wilgoci + zabity filtr i mimo ze ogrzewanie chodzi na maxa to ilosc ciepła jakie wydostaje sie z nawiewów wystarczała tylko na podgrzanie tego co na dywanikach zeby pozniej osiadło na szybach. Po wywaleniu filtra jak ręką odjął , zadnej pary w srodku a jesli juz to dosłownie na 3-4 minuty po odpaleniu auta potem juz super widocznosc , nawet bez grzania na max , ja ustawiam nawiew na ten swobodny nadmuch wymuszony pedem powietrza i w zupełnosci wystarcza + grzane fotele , takie rozwiazanie przynajmniej wpływa na to ze sie człowiek nie przeziebia tak szybko przy czestym wsiadaniu i wysiadaniu z auta nagrzanego na max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.