Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat



Krzysiek25aa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wszedlem na wasze forum bo mam do was pytanie. Kupilem auto jakies 5 miesiecy temu z nowym zawieszeniem Sachs Advantage + sprężyny Eibach Pro-Kit 30/20. Ale od same poczatku zauwazylem dziwne odglosy wydobywajace sie z przodu z lewej strony takie jak by "kwikk" jak by praca sprezyn.. Dzisiaj postanowielm zajechac na szarpaki i to sprawdzic. Amory z przodu 85% i pan diagnosta stweierdzil ze mimo nowych amorow to moga to ona powodowac ten dziwiek bo mogla sie wilgoc dostac i teraz nie pracuja tak jak trzeba czy cos takiego. Lub druga przyczyna to poduszka mc persona lecz luzow na niej zadnych nie wyczół. Dodam ze problemy miialem z poduszka bo przy kreceniu kierownica trzeszczaly mi ale nasamrowalem wd40 i problem znikl. Prosze o rade i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:)

Przedni amortyzator(wkład do mc persona)powinien opierać się na poduszce której nie widać bo jest na dnie.

Jeśli jej tam nie ma to zwykle nie ma pisku a już klekot.

Takie świerszcze dochodzące z tych rejonów to może też być wina górnego obsadzenia sprężyny

Są tam gumowe płaskie podkładki równe średnicy sprężyny a jeśli ktoś wcześniej montując sprężyne nie zwrocił na nią uwagi to mogła się tak przesunąć że część sprężyny ma kontakt metal metal i przy pokonywaniu nierówności jest ten kwik.

Niewykluczona jest też możliwość zacierania sie trzpienia samego amortyzapora(minimalne skrzywienie i rysy pojawiają się na trzpieniu)

Rzuć też okiem na łożysko amortyzatora w poduszce górnej czy ma smar.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wd40 nie jest smarem,pomaga tylko na chwile,kup kolego smar z miedzia

Co z tego, że nie jest smarem??? W mojej e46 skrzypiały zawiasy drzwi. Facet w sklepie polecił jakiś smar. Ale psiknąłem WD40, minęło 1,5 roku i nic nie skrzypi.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wd40 na łożysko amortyzatora to niestety nie jest myśle długotrwałym środkiem choć do innych elementów jest złotym:)

Skolei smar miedziowy to super środek dla łożysk które wytrzymują pracę w 1000stC i jest droższy więc jeśli w łożysku amortyzatora nie masz smaru to wystarczy zwykły smar:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak wejsc na forum i zapytać fachowców:) Dziki kolego to moze najpierw zrobie próbe z tym wd40.Popsikam tu i ówdzie i zobacze czy przejdzie, moze akurat.. Jak nie to bede brał sie za odkrecanie amora tylko najpierw kupie poduszki mc persona,nowe odboje i osłony. I bede brał sie za rozkrecanie tylko najgorzej ze nigdy tego nie robiłem.. Moze jakieś porady.. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Ja u siebie niedawno przeprowadziłem konkretną walke z przednim zawieszeniem :)

Z tego co sugerował Dziki to najbardziej wydaje mi sie ze mogła zsunąć sie ta guma/podkładka na koncu sprężyny

i faktycznie sprezyna moze ocierac bezposrednio o metal.

Inna sprawa to z tego co zauważyłem BMW lubiało do jednego modelu zamontowac rózne poduszki

co w efekcie przy wymianie amorków owocowało tym ze dobierając amorki po numerze VIN albo po katalogu

nie zawsze pasował trzpien na długosc lub tez na srednice i moze masz założone amorki o troche cienszym

trzpieniu niz tuleja w poduszcze.

Ostatnia mozliwosc jaka przychodzi mi na mysl to ktoras tuleja gumowa wydaje takie odgłosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze najpierw zrobie próbe z tym wd40.Popsikam tu i ówdzie i zobacze czy przejdzie, moze akurat.. Jak nie to bede brał sie za odkrecanie amora tylko najpierw kupie poduszki mc persona,nowe odboje i osłony. I bede brał sie za rozkrecanie tylko najgorzej ze nigdy tego nie robiłem.. Moze jakieś porady.. ?

jak najbardziej tylko psikaj z głową nie na wszystkie elementy naraz bo dalej nic nie będziesz wiedział a po kolei aż namierzysz kwiczący element:)

Jeśli nie wymieniałeś nigdy przednich(wogóle) amorów to nie zabieraj się za to sam.

Potrzeba tzw ściągacz/ściskacz sprężyny można wykonać go samemu ale solidnie.

Ja wymieniałem u mechanika(miał taki ściskacz robiony)ścisnął sprężyne i jak ją wyciągał to mu ten ściskać pękł-ja przestałem nachwilę oddychać jemu złamało palca a sprężyna połamała parę kafelków w warsztacie także nie polecam jeśli nigdy tego nie robiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kupilem smar z miedzia tak jak mowiliscie i dzisiaj mialem zamiar działać ale tyle sniegu napdalo ze nie mam gdzie tego robic:/ Moze jutro pod blokiem jakos uda sie podnisc auto jak oczywiscie poodsniezaja i sobie przesmaruje. Mi to wlasnie sie wydaje ze cos jest ze sprezyna nie tak wiec zaczne od razu od sprezyny.

To patrze Dziki mialeś przygote z tą sprezyna moze lepiej nie bede sam jej ruszac bo bedzie bieda. Zajade do warsztatu zaplace 80zl i zrobia tak jak trzeba.

P.s http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=31_0256&hg=31&fg=10 o 10 i 13 wam chodzi o ta podkladke tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj psikalem po gornym mocowaniu sprezyny, lozyska... i ustalo na troche moze nie dokonca ale ciszej o wiele bylo jak jakies nierownosci w asfalcie byly to nie bylo tego juz tak slychac no ale pojezdzilem dzisiaj i znowu to samo.. Odwilz duzo wody i chyba splukalo ten smar z miedza.. No coz trzeba bedzie zajechac do mechaniora i na nowo wszystko pozakladac bo nie widze innego wyjscia. Tylko tak przegladalem na allego te gumy pod sprezyne to tylko takie znalazlem

http://allegro.pl/item897704051_maverick_terrano_guma_pod_sprezyne_sprezyna.html nie wiem beda one pasowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

"mówią",że po każdej ingerencji w zawieszenie trzeba ale nie ustawiać a skontrolować zbieżność/geometrię

Także po wymianie tych części co już masz podjedź na stację diagnostyczną i na początek sprawdź zbieżność i jeśli będą jakieś zastrzeżenia to wtedy ustaw całą geometrie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moze wroce jeszcze do WD40 z tego co wiem (i chyba jest tez to napisane na etykiecie) to srodek ten jest źracy i źre gume,

wiem z doswiadczenia, ze dobrze na roznego rodzaju piski dzila ... szare mydlo, jeszcze dziadek mnie tego uczyl, smarujesz nim gume i po pisku,

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej. Musze odswiezyc swoj temat. Słuchajcie mam znowu taki sam problem z tym dziwnym dzwiekiem. Jak wymienilem te obsady,gumy i mocowania wydawalo sie ze wszystko jest ok. Po jakims czasie przy podjezdzaniu na policjana usyszalem znowu ten dzwiek i sie zaniepokoilem no ale jezdzilem dalej i co raz slyszalem ten okropny dzwiek ,chodz delikatny.A w ta sobote jak wracalem z majowki w deszczowa pogode i jak dojechalem do Bialego i stalem w korku to tak przy nie rownosciach mi ten dzwiek sie wydobywal ze szok.:shock:To tak jak by guma o gume szorowala.) A dzisiaj juz znowu delikatniej. No nie wiem co to moze byc? Jak bylem w tedy u mechanika to mowil ze mocowania moga byc rozwalone i w dodatku w obsadach woda mogla sie nazbierac bo auto jest obnizone i cos tam cos tam i tez to moze powodowac. Czy to jest mozliwe ? Kurde nie wiem co mam robić. Poradzcie coś. Tyle kasy w to wlozylem:|

Edytowane przez Krzysiek25aa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...