kedzior Opublikowano 6 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Witam Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy auto posiada szpere. Posiadam od ponad roku e46 330CI i nie wiem czy mam ją czy nie. Dodatkowo chciałbym dowiedzieć się o chiptuningu BMW e46 320d 136KM. Jest to autko rodziców, głownie użytkowane przez ojca. Podobno ktoś ogłaszał się na forum ze jest w stanie podnieść moc za niewielkie pieniądze 600 zł, co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Podwinduj jedną stronę auta i postaraj sie ręką obrócic tylnym kołem : -jak sie uda to nie masz szpery -jak sie nie uda zakrecic to duża szansa ze masz szpere Drugi patent bardziej pewny to wjechac gdzies na kanał i poszukac tabliczki znamionowej na dyferencjale ,jak numer bedzie poprzedzony magiczną literką "S" to sprawa bedzie jasna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 6 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 co do szpery to wjedź na kanał do podnośnik i sprawdź czy na deklu tylnego mosty jest wybita litera S, jeśli będzie to wszystko jasne, dodatkowo po literce powinny być wybite cyfry, które będą wyznacznikiem przełożenia mostu, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 6 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 A u mnie oznaczenie zaczyna literka S i jeszcze na moście wbite jes takie duze S a szpery za chu.. nie ma....bo na śniegu tylko bokiem poleci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 A u mnie oznaczenie zaczyna literka S i jeszcze na moście wbite jes takie duze S a szpery za chu.. nie ma....bo na śniegu tylko bokiem poleci... No własnie dlatego nie zawsze trzeba sie sugerowac "S" , bo szpere mozna rozbebeszyc i zostanie zwykły most Metoda z pokreceniem kołem na podwindowanym aucie jest praktycznym sprawdzeniem działania szpery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 6 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 (edytowane) Podobno ktoś ogłaszał się na forum ze jest w stanie podnieść moc za niewielkie pieniądze 600 zł, co o tym sądzicie? Ze szpera mysle,ze juz chyba wszystko jasne, a co do Twojego drugiego pytania to poczytaj sobie to: http://www.maxbimmer.pl/threads/9831-CHIPTUNING-Do-40-wzrostu-mocy-przy-zmniejszonym-spalaniu Bedziesz mogl sam ocenic czy warto oddac tam auto czy nie. Oni maja tam taki nowy sposob pomiaru mocy tzw."na oko" Edytowane 6 Lutego 2010 przez Tomek v8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Podniosłem autko do góry, kręcąc jednym kołem drugie stało w miejscu. Przeglądałem dyfer i nigdzie nie odnalazlem tabliczki, nie wiem w którym miejscu znajduje sie ona, ale na dyfrze znalazłem dwa numery 1428123 i 1214822. Nie wiem co one oznaczaja. Dodam również że po podniesieniu tylko jednego kola i kręcąc nim nie odczułem żadnego oporu. Wiec jest szpera czy nie? Mi osobiście wydaje się ze jej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Dodam również że po podniesieniu tylko jednego kola i kręcąc nim nie odczułem żadnego oporu. Wiec jest szpera czy nie? Mi osobiście wydaje się ze jej nie ma No to nie masz szpery , troche to dziwne bo przy takim silniku powinna byc szperka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 No a te numery to co one oznaczają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Co do chipowania rozmawialem z tym Panem, co się reklamuje. Podobno robił już te silniki i podobno te osoby były zadowolone, ale to oczywiście każdy powie, aby ściągnąć Klienta do siebie. No, ale gwarantuje wzrost mocy o jakieś dodatkowych 30 koni 60nm i to wszystko przy zmniejszonym spalaniu. Do tego jeszcze cena 600 zł za usługę wydaje się być niewygórowana. Co o tym sądzicie, czy takie przyrosty według was są OK. dla silnika? Prawdopodobnie skorzystam z usługi, ale jeszcze z tym się prześpię. Postaram się jeszcze sprawdzić u rodziców jak wygląda sprawa z ta szperą. Podobno były szpery 25 i 100% czym się różniły od siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Te numery to ani numer czesci ani wartosc przełozenia mostu , nie mam pojecia co to jest. Jesli chodzi o szpery to najczesciej były 25% 100% to mozesz sobie w garazu zaspawac most na stałe , ale to juz raczej nie bedzie sie nadawało do normalnej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Sprawdziłem jak sprawa wyglada u rodziców w aucie, tam tak samo koła kręca się. Wiec również brak szpery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Co do tej tabliczki to w którym miejscu ona się znajduje? Czy przy zamontowanym dyfrze idzie możliwość dojścia do niej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 7 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 100% to most pospawany-takie garażowe rzemiosło(nie oryginał a przynajmniej nie słyszałem o takim oryginale) 25% oryginał "100%"oznacza że moment nie wędruje z koła na koło dlatego oba zawsze tak samo mocno się kręcą "25%"oznacza że moment z koła odciążonego przekazywany jest na koło dociążone w wartości 25% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 7 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 tabliczka jest zamontowana przy dyfrze,bez klopotu sie powienienes do niej dostac.tzreba tylko na kanal wjechac,powinna byc przykrecona do ktorejs ze srub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Hm, przeglądałem cały most u rodziców i u siebie w aucie i nie odnalazłem żadnej blaszki. Co prawda nie mam, szpery ale dobrze by było wiedzieć, jakie jest przełożenie. Co do modyfikacji umówiłem się z gościem na wtorek w celu dokonania modyfikacji, dam znać jak wyszło. Pytanie moje czy warto na coś uważać przy takiej modyfikacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.