Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Jakoze mlody sprzedal swoje e-34,chcialem zapytac was o zdania na temat dwuch bmw chodzi mo o e39 i e46 napewno bedzie silnik benzynowy od 2.0 w gore,jakie sa opinie na temat tych samchodow,co moze cie mi powiedziec,na co zwrucic szczegolna uwage przy kupnie,interesuje mnie rowniez"awaryjnosc"tych dwuch pojazdow,co lubi pasc a,o czym raczej sie nie mysli.Dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o e39 przed liftem(lubi się popsuć):

- opornica dmuchawy tzw "jeż" - ok 250 zl nówka oryginał

- czujniki - połoznia wału i wałka rozrządu

(to moje prawie 3 letnie doświadczenie z e39)

jeśli trafisz zadbany egzemlarz nie bedzie musial inwestować, wszystko zależy od stanu, przebiegu, serwisowania przez poprzedniego właściciela.

Jedyne czego czego nie lubi e39 (chyba jak każde BMW) to oszczędzania i odkładania napraw.

Plusem e39 nad e46 jest tańsze w serwiosowaniu zawieszenie, co mozna zobaczyć po cenach odpowiadających sobie elementów w obudwu modelach.

Oba samochody naprawde godne zaufania i polecenia, części może nie są za tanie, ale intensywnośc napraw tez nie duża wysoka.

Jęsli chodzi i motor to polecam wersje 523i jesli chodzi przed liftem bądź 520i 170 KM po lifcie, ja mam 2.0 150 KM i jest troche jednak za mało :(.

Mozna też pokusic się o wersje ze świetnym motorem 2.8 lub jego następce o mocy 231 KM na podwójnym vanosie.

Possprawdzaj kontrolki na desce rozdzielczej - WAZNE kontrolka od AirBagu ma zgasnąś i zupełnie innym czasie jak pozostałe - jesli gasnie rózwo z inna kontrolką to znaczy że ktos coś

kombinował i zpiał ją z inna kontrolka żeby zgasła. Pokrywy poduszek powinny być równe, nigdzie nie odstajace.

Jest duzo rzeczy które warto sprawdzić - jak cos jeszcze innego przyjdzie mi do głowy jakie miałem przygody z e39 to napisze bo teraz musze lecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałek rozrządu mi nie padł ale kolesie jeden w e34 i e39 własnie mieli je walniete - ciężko paliły a jak zapaliły to chodziły bardzo nie równo i brak mocy

Czujni połozenia wału przerabiałem osobiście - na początku od czasu do czasu długo kreciła, zdażało sie czujnik gubił sygnał i silnik na chwilke przerywał np podczas przyspieszania, gorzej sie wkrecała - zarówno

na postoju jak i przy przyspieszaniu.

Raz jak już padł całkiem to nie odpałiła - tylko holowanie, pod kompa i wyszedł czujnik, wymieniłem czujnik (ok 260 zł Bosch) i normalnie inne auto.

Po wymianie lepsze odpalanie - "od strzała" - lepsze wkręcanie i co najważniejsze mniejsze spalanie bo czujnik gubił sygnał i puszczał żlą dawke paliwa i iskre w nie odpowiednim momencie.

Edytowane przez kozin09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o e46 mankamentem sa przednie aluminiowe wahacze. Sworznie są niewymienne. Lemforder to jakieś 600 zł za sztukę. Alternatywą są wahacze Meyle HD utwardzane z wymiennymi sworzniami. Wahacze po jakieś 450 zł sztuka ale wymienne sworznie po 150 zł. Modele z początku produkcji miały problem z pękającą płytą podłogową. Częste problemy z elektroniką. Tyle pamietam. Jak sobie coś przypomnę napiszę więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...