Importer Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Mam problem z ustawieniem temperatury nawiewu w E34, bez klimy. Gdy ustawie temperature to jakis czas jest OK, a potem temperatura wewnatrz auta wariuje, tzn nawet, gdy mam ustawione na 1/2 to leci bardzo gorace powietrze, a gdy minimalnie przekrece pokretlo, zeby bylo chlodniej to leci calkiem zimne. Co moglo zdechnac? Czy te regulatory sa ustawiane jakos elektrycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 To pewnie potencjometry w pokrętłach już są powyrabiane(możliwe że podmiana całego tego panelu z przyciskiem do ogrzewania szyby,suwakami i pokrętłami ogrzewania i dmuchawy lub ingerencja fahowa w te potencjometry pomoże). Weź poprawkę że te pokrętła z zasady są mało dokładne jeśli chodzi o temperaturę. U mnie działa ok i nie ma takich samoistnych wahań temperatury ale wcześniej zdarzały się(powodem były pozacierane trzonki współpracujące z cewką w elektrozaworach tych w komorze silnika co w konsekwencji doprowadziło do zatarcia zaworu w pozycji otwartej i gorąco miałem nawet przy wyłączonym ogrzewaniu na panelu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 A wiec tam sa potencjometry, a nie linki? U mnie to nie zaciety zawor, bo albo grzeje na max, albo wogole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Linki tam są tylko przy suwakach i pokrętle dmuchawy. Przy pokrętłach ogrzewania są potencjometry-potem wtyczka i wiązka kabli. Sytuacja jaką masz dotyczy obu stron ogrzewania?kierowcy i pasażera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 No i w sumie jeśli te zawory się zacierają(trzonki w cewce)to istnieje taka opcja ze mimo sprawnych potencjometrów reakcja finalna w postaci ruchu zaworu możliwe,że nastepuje dopiero jak ustawisz na potencjometrze max. Rozbierałem kiedyś te zawory i trzonek przycierał się mniej więcej na środku co świadczyłoby o tym że aby pokonać to zatarcie musisz podać max na potencjometrze wtedy zaczyna grzać w pełni a jeśli zmniejsźasz temp na jakąś pośrednią i trafisz w taką przy której trzonek ma to przytarcie to tam się tatrzymuje.Wydaje mi się ,że na ustalanie pośrednich temperatur między 0 a max może mieć duży wpływ takie przycieranie się trzonków w cewkach objawiające sie właśnie skokową zmianą temperatury. Niemniej masz dwa główne punkty do sprawdzenia: Potencjometry najpierw Zawory potem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Wielkie dzieki! Zaczynam kumac W jaki sposob mozna sprawdzic czy potencjometr jest ok? Mysle, ze w tym tygodniu znajde czas, zeby sie tym zajac. Nie zwrocilem uwagi czy z jednej czy z obu stron tak sie dzieje, sprawdze jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 To dość istone z tym podziałem na strony ogrzewania bo e34 ma dość fajne rozwiązanie w potencjometrach/pokrętłach strony kierowcy:) Jeśli na pokrętle ustawisz absolutny max to wyczujesz taki opór i pyknięcie a to oznacza że otwierają się oba zawory L i P i ogrzewana jest też strona pasażera bez potrzeby ruszania pokrętła ogrzewania po stronie pasażera.Tym można wykluczyć bądz potwierdzić uszkodzenie potencjometra i zawęzić problem do zaworów dlatego sprawdź co dzieje się jak ustawiasz temperaturę dla pasażera z prawego pokrętła a jak z pokrętła lewego. Potencjometry najpewniej miernikiem czy płynnie wzrasta napięcie i czy nie ma jakiś przerw ale ja tego nigdy nie robiłem.Można je teź podmienić z panelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.