ninja103 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 WITAM pisze z takim pytaniem mam m40 klekoczace i teraz kupilem zestaw : walek , dzwigienki popychacze pastylki. Bemka jezdzila na oleju polsyntetycznym ,az do momentu gdy mechanik doradzil mi bym wlal mineral ,wiec wlalem ( na minerale ma przejechane jakies 2 tys km ) obecnie stoi . Wiec pytanie brzmi czy jak wymienie cala gore jezdzic na pol syntetyku czy juz jezdzic na mienrale ? przebieg jaki mam na zegarze to 234tkm . ale licznik byl sprytnie zmieniony przed sprzedaza samochod jest z roku 91 a licznik 94 wiec napewno ma przejechane duzo wiecej . POZdraiwam i licze na pomoc co do oleju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Minerał to gwóźdz do trumny tego silnika - nie wlewaj tego do M40 Tylko i wyłącznie półsyntetyk , a jak zrobisz remonta góry to jesli masz w miare dobre cisnienie na garkach to bym sie pokusił o pełnego syntetyka najlepiej jakiegos LongLife Valvoline albo Motul . I nie słuchaj "mechaników" ktorzy mowią ze do samochodów z wiekszymi przebiegami trzeba przechodzic z syntezy na pół-synteze a na koniec zamordowac silnik minerałem. Przez cały okres uzytkowania nalezy używac oleju ktory przewidział producent do tego typu silnika. Ja mam u siebie w E32 koło 323tys na blacie ale leje SYNTETYKA Valvoline tyle ze w wersji LongLife ktora ma mało substancji myjących przez co nie wypłukuje zadnych syfów z silnika w przeciwienstwie do jakichs wynalazków typu Castro Edge ktory mozesz byc pewny ze "posprząta" skutecznie silnk w srodku a przy tym przebiegu raczej nie jest to wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ninja103 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Kiedys czytalem ze zapycha otwory w popychaczach mineral , ale mechanik mowi ze taki przebieg to lej smialo mineral bo wiesz jest gesty i lepij chroni smaruje te wytartye czesci w srodku . tak gore kupilem na allegro.p l http://allegro.pl/item882340356_zestaw_walek_rozrzadu_hydraulika_bmw_1_6_1_8_m40.html dokladnie ten , ciekawe jakie to trwale bedzie ? zobaczymy . No to co do oleju to wracam smialo do polsyntetyku. drugi problem to wariuje na wolnych obrotach na luzie od wytartego walka moze to byc ? sprawdzalem dolot , sonde lambde mam boscha ma 3 miesiace ale kto wie mogla i ona powiedziec narazie :sad: heh pozdrawiam i dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 ale mechanik mowi ze taki przebieg to lej smialo mineral bo wiesz jest gesty i lepij chroni smaruje te wytartye czesci w srodku Rewelka teoria :lol: Pomysl co sie dzieje przy rozruchu jak hydropopychacze ledwie się napełniaja taką gestą kluchą ktorej pompa nie ma siły przerzucic na wałek i w pierwszych momentach wałek kręci się na sucho , paranoja jakas :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Poszukaj na forum ale chyba Beryl dobrze opisał swoje zmagania z M40 co i jak powymieniac zeby dobrze chodziło i z tego co pamietam to chyba pestki podchodziły od M42 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ninja103 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 dzieki za pomoc wlasnie sie rozgladam po forum moja bumka to e36 sedan rok 1991 nastepna juz nie bedzie z silnikiem 1.8 m40 tylko cos z 6-ma cylindrami pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 9 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Witam jakiś czas temu znalazłem na alledrogo silnik m40 za 470 zł.Według opisu to lepszy cięzko byłoby znalezć,gościu sie podniecał jaka to cicha hydraulika jest i wogóle git majonez.Mój klekot trzeszczy jak wszystkie inne m40 tki ,ale z braku czasu dalem se spokój z tym silnikiem na allegro.Te tańsze zestawy do najlepszych nie należą,ale czekam na efekty. Ninja jak to wymienisz to napisz czy wygoniłeś bociany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 10 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8§or=1&category=6&subset=127&vehicle=2030 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 12 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 http://www.valvolineeurope.com/english/products/for_consumers/cars_and_vans/finding_the_right_oil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 17 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 No tak do m40 niewolno mineralnego wlewac bo sa hydropopychacze one tego nielubia... Ale tak naprawde to jaki olej wlewac do powiedzmy m10?? przejrzalem serwisowke i niemoge znalesc a wszyscy tylko pisza ze to co zaleca producent czyli BMW a tam nic niema... ma ktos jakies wiarygodne zrodlo? Konstrukcyjnie te silniki maja 30lat omijajac elektryke (wtryski) to byly montowane jeszcze wczesniej.... Wszyscy doszli juz do porozumienia ze od silnikow m40 oraz m50 nie wolno wlewac mineralnego... ale co z tymi silnikami wczesniejszymi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 17 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Sorki za zla zakladke, dzial (e36) ale to chyba w tym momecie niejest takie istotne.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 21 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Witam. ninja103 wydałeś prawie 800 zł na ten motor, no no szacun. Ja też kiedyś zrobiłem ten błąd i kupiłem nowy zestaw, ale to nie wiele daje, tak na jakiś czas. Na dzień dzisiejszy najlepszym rozwiązaniem jest założenie dźwigienek od M43. Do tego są potrzebne jeszcze pastylki dorabiane przez magika z Aleksandrowa Łódzkiego. Poszukaj, bo było dużo o tym. Powiem tylko, że wymieniałem teraz rozrząd sobie, zdjąłem dekielek i zero zużycia wałka i dźwigienek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.