Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


WYMIANA POPYCHACZY WALKA ITD M40B18 PYTANIE O OLEJ ??? POMOCY


ninja103

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM pisze z takim pytaniem mam m40 klekoczace i teraz kupilem zestaw : walek , dzwigienki popychacze pastylki. Bemka jezdzila na oleju polsyntetycznym ,az do momentu gdy mechanik doradzil mi bym wlal mineral ,wiec wlalem ( na minerale ma przejechane jakies 2 tys km ) obecnie stoi . Wiec pytanie brzmi czy jak wymienie cala gore jezdzic na pol syntetyku czy juz jezdzic na mienrale ? przebieg jaki mam na zegarze to 234tkm . ale licznik byl sprytnie zmieniony przed sprzedaza samochod jest z roku 91 a licznik 94 wiec napewno ma przejechane duzo wiecej . POZdraiwam i licze na pomoc co do oleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minerał to gwóźdz do trumny tego silnika - nie wlewaj tego do M40

Tylko i wyłącznie półsyntetyk , a jak zrobisz remonta góry to jesli masz w miare dobre cisnienie na garkach

to bym sie pokusił o pełnego syntetyka najlepiej jakiegos LongLife Valvoline albo Motul .

I nie słuchaj "mechaników" ktorzy mowią ze do samochodów z wiekszymi przebiegami trzeba przechodzic

z syntezy na pół-synteze a na koniec zamordowac silnik minerałem. Przez cały okres uzytkowania

nalezy używac oleju ktory przewidział producent do tego typu silnika.

Ja mam u siebie w E32 koło 323tys na blacie ale leje SYNTETYKA Valvoline tyle ze w wersji LongLife ktora ma

mało substancji myjących przez co nie wypłukuje zadnych syfów z silnika w przeciwienstwie do jakichs

wynalazków typu Castro Edge ktory mozesz byc pewny ze "posprząta" skutecznie silnk w srodku

a przy tym przebiegu raczej nie jest to wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys czytalem ze zapycha otwory w popychaczach mineral , ale mechanik mowi ze taki przebieg to lej smialo mineral bo wiesz jest gesty i lepij chroni smaruje te wytartye czesci w srodku . tak gore kupilem na allegro.p l http://allegro.pl/item882340356_zestaw_walek_rozrzadu_hydraulika_bmw_1_6_1_8_m40.html dokladnie ten , ciekawe jakie to trwale bedzie ? :P zobaczymy . No to co do oleju to wracam smialo do polsyntetyku. drugi problem to wariuje na wolnych obrotach na luzie od wytartego walka moze to byc ? sprawdzalem dolot , sonde lambde mam boscha ma 3 miesiace ale kto wie mogla i ona powiedziec narazie :sad::P heh pozdrawiam i dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mechanik mowi ze taki przebieg to lej smialo mineral bo wiesz jest gesty i lepij chroni smaruje te wytartye czesci w srodku

Rewelka teoria :lol:

Pomysl co sie dzieje przy rozruchu jak hydropopychacze ledwie się napełniaja taką gestą kluchą ktorej pompa nie ma siły przerzucic na wałek :D

i w pierwszych momentach wałek kręci się na sucho , paranoja jakas :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam jakiś czas temu znalazłem na alledrogo silnik m40 za 470 zł.Według opisu to lepszy cięzko byłoby znalezć,gościu sie podniecał jaka to cicha hydraulika jest i wogóle git majonez.Mój klekot trzeszczy jak wszystkie inne m40 tki ,ale z braku czasu dalem se spokój z tym silnikiem na allegro.Te tańsze zestawy do najlepszych nie należą,ale czekam na efekty.

Ninja jak to wymienisz to napisz czy wygoniłeś bociany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak do m40 niewolno mineralnego wlewac bo sa hydropopychacze one tego nielubia... Ale tak naprawde to jaki olej wlewac do powiedzmy m10?? przejrzalem serwisowke i niemoge znalesc a wszyscy tylko pisza ze to co zaleca producent czyli BMW a tam nic niema... ma ktos jakies wiarygodne zrodlo? Konstrukcyjnie te silniki maja 30lat omijajac elektryke (wtryski) to byly montowane jeszcze wczesniej.... Wszyscy doszli juz do porozumienia ze od silnikow m40 oraz m50 nie wolno wlewac mineralnego... ale co z tymi silnikami wczesniejszymi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. ninja103 wydałeś prawie 800 zł na ten motor, no no szacun. Ja też kiedyś zrobiłem ten błąd i kupiłem nowy zestaw, ale to nie wiele daje, tak na jakiś czas. Na dzień dzisiejszy najlepszym rozwiązaniem jest założenie dźwigienek od M43. Do tego są potrzebne jeszcze pastylki dorabiane przez magika z Aleksandrowa Łódzkiego. Poszukaj, bo było dużo o tym. Powiem tylko, że wymieniałem teraz rozrząd sobie, zdjąłem dekielek i zero zużycia wałka i dźwigienek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...