Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E34 525 TDS - Początek przygody z dieslem


Giera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kilka pytań odnośnie autka z tematu. Kupiłem tydzień temu właśnie tdsa i teraz (po wypłacie :P) biorę się za jego remont i wymianki. Pierwsza sprawa jaki olej silniczkowi zalać? Kolejna rzecz.. czasem samoczynnie wyłącza mi się ABS. Po ponownym zapaleniu silnika chodzi normalnie. Czym to może być spowodowane? następna sprawa to climatronik trochę słabo grzeje.. nie mówię że słabo ale jeśli ustawiam na 28 stopni.. to nawet po godzinie grzania nie dochodzi do tej temp.. aha i taka prawie najwazniejsza sprawa.. most cicho bardzo ale zaczyna sobie wyc.. trzeba zrobic wymiane oleju? czy co zrobic? denerwuja mnie takie rzeczy :P i musza byc zrobione ;) a teraz najwazniejsze.. silnik ogolnie pracuje jak benzyna praktycznie.. lecz.. jest maly mankament.. czasami kiedy mocniej przycisne go na 1.. w granicach 2.5 do 3k obrotow slychac dziwny stuk.. i o ile dobrze widzialem (tego jestem pewny na jakies 50%) nagle pokazala sie chmura dymu za mna.. martwi mnie to ostro ;/

z gory dzieki za pomoc

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojawia się czarna chmura to może oznaczac turbinę do regeneracji. Co do oleju nie wiem jak w TDS ale w dieslu na common rail powinno się stosowac pełen syntetyk, najlepiej Castrol Edge Turbodiesel 5W40. Zadzwoń do tego gościa, napewno Ci doradzi jaki olej wybrac. Ja też radziłem się u niego przed zakupem kilku części.

http://www.czescidobmw.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko turbina jakby dawala znac o sobie.. to ciągle.. bynajmiej mam takie doswiadczenie z turbinami nie w bmw ale ogolnie.. ze jak siadaja to na kazdym biegu i przy kazdych obrotach.. dziwne te moje objawy.. ciezko sie przypatrzec czy rzeczywiscie jest ten dym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o delikatne wycie mostu to mamy taką porę roku i takie temperatury zewnętrzne że kilkunastoletnie mosty zaczynają się odzywać:)Nie wymieniaj teraz oleju bo efekt się nasili(świeży,gęsty olej i te temperatury)

Sprawdź tylko poziom czy jest prawidłowy.A wymianę na świeży zrób w cieplejsze dni.

Czy po kilku minutach/kilometrach dalej słychać most?

Co do oleju silnikowego to lej najlepszy-syntetyk 5W lub jak jesteś ostrożny to 10W choć skłaniałbym sie ku pełnemu syntetykowi(jaki przebieg ma ten silnik?)

Nie masz informacji jaki był poprzednio zalany?Byle nie mineralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wczoraj dzwoniłem do B@W Broszko Wrocław (wartsztat specjalizujący się w BMW) bo od dwóch lat zgodnie z zaleceniem mojego mechanika z Oławy jeżdżę na Castrolu Magnatecu półsyntetycznym. Obecny stan licznika prawie 200 000 km co oczywiście zapewne nie odpowiada stanowi faktycznego przebiegu (znaleźć w Polsce auto z oryginalnym przebiegiem graniczy z cudem). Broszko stwierdził, że taki olej to można lać do Fiata a nie do silnika BMW. Na 100% będę miał do wymiany odmę właśnie z powodu używania półsyntetyka. Zresztą facet którego namiary podałem wyżej (Ziółkowiski, na różnych forach BMW ma ksywę Stones) też zalecał pełen syntetyk. Tak więc radzę nie słuchać peryferyjnych mechaników tylko zasiągnąć rady u ludzi którzy "siedzą" w tych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dziki

właśnie nie ma różnicy czy przejechałem 10, 100 czy 200km.. most tak samo słychać.. podejrzewałem że mało ma oleju.. bo ani stuków ani luzów nie słychać ani nie czuć.. jak sprawdzić poziom oleju wogóle w moście??

właśnie mam zamiar zalać Castrola tylko teraz czy syntetyk czy pół.. etykiety nie mam ani nie wiem na jakim było jeżdżone oleju.. ale tak w ramach wyjaśnień.. ta bmw jeździła kobieta.. podobno zapomniała o wymianie oleju i wogóle o sprawdzeniu stanu.. i motor zatarła.. więc został wymieniony na używany od angola.. podobno miał najechane 200tys.. i teraz właśnie problem czy zalac ten syntetyk.. wg mojej oceny turbina i silnik ogolnie b dobre.. bardzo maly dymek widac spod korka wlewu.. ale to nawet w nowych tdi jest widoczne.. z bagnetu nic nie widac.. oleju nie ubywa.. sam nie wiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dziki

właśnie nie ma różnicy czy przejechałem 10, 100 czy 200km.. most tak samo słychać.. podejrzewałem że mało ma oleju.. bo ani stuków ani luzów nie słychać ani nie czuć.. jak sprawdzić poziom oleju wogóle w moście??

właśnie mam zamiar zalać Castrola tylko teraz czy syntetyk czy pół.. etykiety nie mam ani nie wiem na jakim było jeżdżone oleju.. ale tak w ramach wyjaśnień.. ta bmw jeździła kobieta.. podobno zapomniała o wymianie oleju i wogóle o sprawdzeniu stanu.. i motor zatarła.. więc został wymieniony na używany od angola.. podobno miał najechane 200tys.. i teraz właśnie problem czy zalac ten syntetyk.. wg mojej oceny turbina i silnik ogolnie b dobre.. bardzo maly dymek widac spod korka wlewu.. ale to nawet w nowych tdi jest widoczne.. z bagnetu nic nie widac.. oleju nie ubywa.. sam nie wiem :P

20081023003.th.jpg

Na fotce widać który korek odkręcić do sprawdzenia poziomu.

W moście są dwa korki.

Jeden na górze i jeden na dole.

Dolny jest spustowy to tego nie odkręcaj.

Odkręć całkowicie ten górny korek.

Jeśli troche oleju skapnie lub jak włożysz w ten otwór wyprostowanego palca opierając go o dolną krawędż otworu i poczujesz olej to znak ,że poziom jest ok.

Jeśli nie wyczujesz oleju to zegnij włożonego palca w kierunku dna ale to już znak ,że poziom nie jest ok.

Dolewaj olej aż wypłynie(najlepiej dużą strzykawką.

I jeszcze jedno-Czy aby to wycie dochodzi z mostu?

Może łożysko w tylnym kole tach huczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do TDS-a leję olej taki jaki jest zalecany czyli 10w40. Z początku był to mobil, ale osobiście odradzam. Aktualnie jeżdżę na Castrol Magnatec Diesel i bardzo fajnie się sprawuje. Przy najbliższej wymianie przechodzę na Valvoline Maxlife Diesel i zobaczymy jak on się będzie sprawował. Silnik ma już nalatane 320000km i jak na razie nie ma z nim większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Castrola nie narzekam ale po 8000 już się siuśki z niego robią a rozcierając na palcach nie czuć wogóle ,że to olej.To takie moje spostrzeżenia/doświadczenia z Castrolem.

Również szykuje się na Valvoline Maxlife lub motul (mój przebieg m50b20 320000:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to chyba dzisiaj sprawdze.. ile jest tego oleju.. problemy z pamiecia ustaly bo juz auto nie jezdzilo zbyt wiele.. ;) łożysko byłoby słychać ciągle.. a właśnie to słychać tylko jak jest włączony bieg..

hmm wiec wg was lepszy jest Valvoline? cenowo widze ze roznic wielkich nie ma.. a wolalbym konkretny olej.. do tego czy aby napewno syntetyk? 200 tys ma najechane.. wytrzyma spokojnie?

chodzi mi Valvoline a Castrol :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego, że ma 200 tysi? To nie fiat czy dacia. Jeździsz BMW :) Pisałem już zadzwoń do Stonsa lub warsztatu specjalizującego się w BMW bo ilu forumowiczy tyle opinii. A lepiej zapytać fachowca. Takie moje skromne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wczoraj dzwoniłem do B@W Broszko Wrocław (wartsztat specjalizujący się w BMW) bo od dwóch lat zgodnie z zaleceniem mojego mechanika z Oławy jeżdżę na Castrolu Magnatecu półsyntetycznym. Obecny stan licznika prawie 200 000 km co oczywiście zapewne nie odpowiada stanowi faktycznego przebiegu (znaleźć w Polsce auto z oryginalnym przebiegiem graniczy z cudem). Broszko stwierdził, że taki olej to można lać do Fiata a nie do silnika BMW

Forest po kilku rozmowach w 4 oczy z tym panem w wielu tematach muszę stwierdzić ,że to co mówi i zaleca zależy od jego chwilowego stanu:)Jeszcze kilka miesięcy temu nalewał castrola magnateca 10W40 do e39 530d mówiąc klientowi ,że to najlepszy olej(ja jak już zamawiam tam tylko graty-szybko i wiele mają na bieżąco na stanie)

W Twoim przypadku z takim przebiegiem śmigałbym na pełnym syntetyku ale znów ten 10W 40 nie jest jakimś karygodnym błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zaraz do niego lecę wlac Castrola Edge Turbidiesel 5W40. W rozmowie telefonicznej stwierdził, że po używaniu półsyntetyku mam na 100% do wymiany odmę. Ale po tym co mówisz chyba się z tym wstrzymam. Jeśli faktycznie byłaby do wymiany jakie objawy powinny o tym świadczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inną teorie - tzn wyczytałem w instrukcji do BMW.

Mianowicie oleje do diesla maks. mogą miec oznaczenie 10W, a oleje do benzyny 5W.

Ja bym zalał Liqui Moly jakiegoś 10w40 do diesla, nie wiadomo co było lane a przy 10W40 bedziesz mogł spac spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zaraz do niego lecę wlac Castrola Edge Turbidiesel 5W40. W rozmowie telefonicznej stwierdził, że po używaniu półsyntetyku mam na 100% do wymiany odmę. Ale po tym co mówisz chyba się z tym wstrzymam. Jeśli faktycznie byłaby do wymiany jakie objawy powinny o tym świadczyc?

Teora jest taka że w silnikach diesla trzeba coś zrobić z sadzą.I w tych silnikach filtr lub separator odmy ma sporo roboty.W wielu forach piszą,że co 60,70 tysięcy trzeba do niej zaglądnąć-wymienić filtr i oczyścić separator dlatego jeśli Broszko usłyszał że ma nalatane 200tyś to telefonicznie podałby trafną diagnozę:)nawet gdybyś jeździłbyś na pełnym syntetyku:)

Weź poprawkę na to,że masz kręcony silnik ale kłopoty z sadzą to coraz czarniejszy dym w górnym zakresie obrotów schodzący w niższe wraz z pogarszającym sie stanem odmy.

Diesel to diesel i sadze robi i będzie robił,olej do diesli ma przechwytywać jej jaknajwięcej(dlatego 2dni po wymianie jest znów czarny)a odma ma tą sadze przechwytywać z oleju.Z odmą można się pobawić samemu we własnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zalalem polsyntetyk - Valvolain maxlife diesel.. narazie powiem ze elegancko smiga.. olej oczywiscie juz czarny ;) tylko pojawil mi sie wyciek.. spod wejscia bagnetu do miski olejowej.. ale to nie jest tak wielki problem.. moj mechanik rowniez powiedzial ze juz przy 200k najechanych bezpiecznie jest zalac 10w.. spi sie spokojnie ;) jeszcze troche napraw zostalo.. no ale tego bylem swiadom ;) piszcie jak wasze doswiadczenia z olejkami..

hmm a tak z innej paki.. nie wie ktos gdzie dostac kopulke do 2.0 - M20 B20.. stary silnik.. szedl bodajrze do 91 roku.. nowej czesci cena jest astronomiczna.. a auto pod sprzedaz wiec gdzie mozna dzwonic i pytac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc czemu nie mam zaufania. Podjechałem i powiedziałem ,że chcę zrobić uszczelniacze zaworowe wymienić, odmę zrobić i zmienić olej na syntetyk. To usłyszałem ,ze nie można zmieniać klas oleju na wyższą. I ,że do mojego przebiegu to powinienem lać coś z 10w z przodu. A jak wszyscy wiemy bmw benzynowe śmigają dobrze na olejach 5w30. Pan ten powiedział ,że nie ,bo może coś się stać z silnikiem. Do tego kwotę za usługę podał mi iście astronomiczną ,a wiedzą nie błyszczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...