Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


co jest grane


szakal80

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem tego typu jak autko stoi,silnik zgaszony gra radyjko wszystko jest ok az do momentu az podglosze,na skali radia mija 20 i radio sie wylacza,problem znika jak zapale silnik i wtedy juz nie gasnie moze ktos wie jaka jest tego przyczyna????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że radio masz podpięte pod fabryczne przewody i że nikt nie grzebał w instalacji Twojej furki. Niektóre z naszych furek mają zamontowane czujniki rozładowania aku. Jeśli na postoju używasz radia lub innego urządzenia, samochód sprawdza czy wystarczy "energii" w baterii żeby odpalić fure. Jeśli jest jej za mało to wyłączy radio.

Inna sprawa jeśli takiej opcji nie masz. Może się okazać, że za dużo prądu naraz potrzeba a aku nie jest w stanie tego dostarczyć. Radio przestaje działać jak napięcie jest za niskie.

Żeby mieć pewność, na początek zacząłbym od sprawdzenia aku. Na wyłączonym zapłonie (najlepiej bez kluczyka w stacyjce) sprawdzić napięcie. Najlepszy przypadek miernik wskaże 12,7V, zły przypadek napięcie jest poniżej 12V. Jeśli jednak jest powyżej 12 włącz radio. Następnie podgłoś do 18'tki i zobacz jakie teraz ma napięcie akumulator, jeśli poniżej 11V to znaczy, że aku trzeba podładować i odsiarczyć. Powinno załatwić problem. Jeśli to nie ustąpi może się okazać że trzeba go będzie wymienić. Sprawdź również połączenie, czy nie zaśniedziały klemy i czopy.

To na początek... daj znać czy to coś pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedzi zrobie i sprawdze jak muwicie dam znac oczywiscie,kolo weekendu ,radio jest podpiete pod oryginalna instalacje nikt tam nie grzebal raczej niedalby rady za krotkie kable,chyba ze kiedys wczesniej o czym mi nie wiadomo,wzmacniacza raczej nie ma a tuby na 100% dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5oul a jak sprawdzicz czy jest opcja tej ''oszczednosci baterii'' jesli sie okaze ze u mnie jednak pada akumulator zakladamy ze juz jest nowy i radio gra jak powinno jak sprawdzic czy przy niskim stanie pradu w aku powylaczaja mi sie na postoju niektore rzeczy typu radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokladnie jakie napięcie powinno być "krytycznym" ale chyba 11,7V jest graniczną wartością jaką może mieć akumulator aby samochód Ci odpalił. Więc układ sprawdza jakie masz napięcie na aku, jeśli osiąga wartość zadaną (w tym przypadku może to być 11,7V, ale nie musi) odcina wszystkie urządzenia oprócz świateł awaryjnych. Dopiero po odpaleniu można uruchamiać inne urządzenia. Jeśli natomiast odciął pracę innych urządzeń a napięcie wzrosło to "blokada" przestaje działać i możesz uruchamiać wszystko co Ci się chce. Jeśli masz dostęp do miernika analogowego (taki ze wskazówką) możesz zaobserwować czy przy głośnym graniu faluje napięcie na akumulatorze. Jeśli tak, to prawdopodonie aku już nie jest w najlepszej kondycji albo radio za bardzo obciąża.

Słusznie zauważył kolega Śliwa99 możesz zamontować kondensator 1F i będziesz miał na jakiś czas (do końca żywota akumulatora) problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee tam gadasz ja miałem 11.5 i odpalałem z mega bólem ale odpaliła. Sprawdzone na kondensatorze. Pomiar był ok. Mi się wydaje ,że problem jest w przewodach albo masz coś nie tak z plusem do radia. Podstawa to sprawdzić miernikiem jaką wartość ma napięcie.

Edytowane przez mat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee tam gadasz ja miałem 11.5 i odpalałem z mega bólem ale odpaliła. Sprawdzone na kondensatorze. Pomiar był ok. Mi się wydaje ,że problem jest w przewodach albo masz coś nie tak z plusem do radia. Podstawa to sprawdzić miernikiem jaką wartość ma napięcie.

Kolego drogi, czytaj uważnie proszę :P. Wyraźnie napisałem, jeśli samochód posiada system zabezpieczenia akumulatora przed rozładowaniem a napięcie na aku osiągnie zadane napięcie (około 12V) bez odpalenia nie uruchomisz np radia czy innego urządzenia. Jak już wspomniałem z tego co pamiętam (ale pewien nie jestem) jest to 11,7V. To że Ci odpala na 11,5V to tylko się cieszyć i dziękować inż. z Bawarii :D. Jeśli nie masz tego systemu to możesz zajeździć akumulator na amen jeśli tylko będziesz chciał. Tak na marginesie najczęściej ten system był montowany w samochodach z ogrzewaniem postojowym, ale to nie reguła.

napiszcie tylko jaki i gdzie go wlutowac

Najlepiej jest go wpiąć między stały plus i mase radia. Pisząc stały plus mam na myśli przewód, na którym nawet po wyjęciu kluczyków ze stacyjki jest 12V (nie chcę żeby zabrzmiało to pretensjonalnie, ale wole się upewnić, że nie wstawisz tego kondzia zaraz za akumulatorem, bo długo by nie pożył).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...