Sopelos Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Siemanko, Wczoraj pękł ( a w sumie spadł ) mi pasek wieloklinowy.. jak wiadomo przestało działac wspomaganie.. chłodzenie.. ogrzewanie.. alternator.. po prostu załamka.. ( po kupnie auta jednak mogłe od razu go wymienic.. no ale nic człowiek uczy sie na własnych błędach.. ) Tak jak w temacie.. Potrzebuje jakieś info/manual jak zmienic ten pasek w BMW.. Najlepiej jakieś R6.. Jeśli ktoś posiada lub po prostu napisze co i jak będę wdzięczny.. I może ktoś wie w jakim sklepie posiadaja taki pasek na miejscu.. bo dzisiaj nie miałem czasu podjechac jade jutro w poszukiwaniach.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 w jakim silniku i jaki model bawarki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelos Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 (edytowane) Sorrki.. Nie wiedziałem że na tym nowym forum nie podaje danych auta.. e34 2.5L (niby z vanosem, moc w dowodzie 140Kw) ale jak porownywałem fotki silnika z vanosem do mojego to chyba bez.. ale to raczej w tej sytuacji duzo nie zmienia.. rocznik 92.. Moze po prostu ktoś zmieniał ten pasek i da kilka cennych rad.. a najlepiej jakies foto.. ew.. jakis schemat jak ten pasek ma isc.. bo niestety nie miałem okazji mu sie przyjzec jak był na swoim miejscu Pozdrawiam Edytowane 6 Stycznia 2010 przez Sopelos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Tu masz schematy z realoema : http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HD51&mospid=47375&hg=11&fg=18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 7 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 (edytowane) Zorientuj się jaki masz alternator,90A,115A,140A bo różnią się kołem pasowym i przez to pasek różni się długością. Ja u siebie mam Pk 1560 przy alternatorze 90A.Jakimś solidnym kluczem opierasz się tam gdzie nie uszkadzając rolki napinającej możesz ją minimalnie przesunąć(okolice tego hydraulicznego amortyzatorka)takie małe przesunięcie tej rolki i pasek masz w rękach. Nowy zakładasz na koła pasowe według schematu rysunku podanego przez Mordulca. Oczywiście na końcu pasek załóż na rolkę napinającą uprzednio przesuwając ją tak jak to przy ściąganiu. Pamiętaj by nic nie odkręcac tam przy rolkach,klucz/breha potrzebny jest tylko do przesunięcia rolki napinającej i nie atakuj jej mocno bo wystarczy jak lekko ją przesuniesz.Rolka sama powróci w odpowiednie położenie jak wyjmiesz brehe. Sprawdź stan rolek przy okazji i zobacz czy ten amortyzatorek nie wylał olejem. Edytowane 7 Stycznia 2010 przez Dziki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelos Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Siemanko.. dzisiaj kupiłem pasek.. na pewno taki sam jak stary.. załozyłem raczej tak jak powinno byc.. ale pasek ma luz i to dosyc duzy.. z 5cm.. Jakbyście mogli porobic jakies foty jak jest ułozony pasek.. i ile macie tych kół pasowych czyli napinacze razem z alternatorem.. wpomaganiem.. i pompa.. i silnikiem.. i jak najwiecej fotek jeśli komuś będzie sie chciało.. przypuszczam ze moze cos zgubiłem.. np jakis napinacz itp.. poniewaz stary pasek nie pekł ale spadł.. jakies sugestie ? u mnie jest razem 6kół.. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 7 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Jak masz z 5cm luzu to albo napinacz jest totalnie wywalony ( raczej wątpliwe ) albo brak którejs rolki , zobacz czy nie została sama sruba , albo czy gdzies na osłonie silnika nie lezy bieżnia rolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 1.Koło pasowe na wale korbowym.(dół silnika) 2.koło pasowe pompy wody(w osi wiatraka i viskozy) 3.koło pasowe alternatora(niedaleko obudowy filtra powietrza) 4.koło pasowe pompy wspomagania(na samym dole w lini alternatora) 5.rolka napinająca(środek silnika mniej więcej między kołem pasowym wału korbowego a kołem pasowym pompy wody) 6.rolka prowadząca(między kołem pasowym pompy wody a kołem pasowym alternatora) Pasek obsługuje te urządzenia. Jest jeszcze koło pasowe kompresora klimy jeśli ją masz ale je obsługuje dodatkowy pasek. Pasek na rolkach napinającej i prowadzącej ma dolegać tą gładką stroną. Rolkę przy napinaczu oplata w około 80% obwodu a rolkę prowadzącą tylko dotyka moze z 30% obwodu. Przed założeniem złap ręką za rolkę prowadzącą(tą widoczną między kołem pompy a kołem alternatora)Ma być stabilna w osi-jeśli śruba puściła to rolka mogła zmienic połozenie względem innych kół pasowych. Pasek między kołem pompy a kolem alternatora ma się na tej rolce załamywać wyraźnie.Jeśli idzie prosto to może byc znak że rorka jest tak niestabilna w osi ,że sam pasek ją podnosi. Jeśli masz zdupiony amortyzatorek/napinacz hydrauliczny to pasek ma luz i podskakuje i telepie się na kołach pasowych i spada. Czy rolka napinająca sprężynuje?i powraca na swoje miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelos Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 (edytowane) Dzięki za odpowiedz.. Czyli już chyba jestem na 100% pewien że padł ten amortyzorek.. napinajacy.. Zaraz jeszcze zobacze.. i najwyzej bede musiał podjechac gdzieś kupic... Wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi.. Pozdro Edytowane 8 Stycznia 2010 przez Sopelos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 szybki schemacik link do fotki: http://img690.imageshack.us/img690/5789/pasekwieloklinowy.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelos Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Serdeczne.. wielkie.. wielkie dzięki.. Ale zanim zobaczyłem ze narysowałeś schemacik dałem rade załozyc ok.. Wiec zadowolony jak dziecko.. w podskokoach pierwsze odpalanie.. i nagle pasek w sufit.. mowie Co k*r.. jest ?! mowie.. a poewnie pasek w jakimś miejscu źle wszedł na koło pasowa ale coś więc jeszcze raz zakładam poprawiam.. i znowu to samo.. no nic.. mowie do 3 razy sztuka.. i znowu to samo... ja już lekko wkurzony.. zamawiam pizze.. mowie zjem i pomysle.. ha ha.. no i mowie no coś musi by krzywo (jakies koło lub coś..) wiec załozyłem pasek i kreciłem wał kluczem.. (za śrube na kole zamachowym) i patrze.. a na kole pompy pasek źle nachodzi.. dotykam pompe.. a ona sie rusza.. luzy doscyc mocne.. i co sie okazało.. jedna śruba pękła prawie cały gwint został w środku.. a dryga wygięta.. i już pękała.. wiec już wiem czemu mi spadł pasek.. a po załozeniu nowego spadał.. wiec jutro pracowity dzień.. bo pogoda nie sprzyja aby jeździc MPK.. Macie jakieś rady ? Myśle że będzie trzeba spuscic wszystko z pompy.. odkrecic przewody.. auto duuzo w góre.. nawiercic.. nagwintowac na większą i tyle.. bo innej opcji raczej niema ? Co myślicie ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelos Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Sorry.. za PPP Ale autko zrobione.. happy_bmw Wczoraj robota do nocy.. ale się udało i wszystko jest OK.. A teraz "tylko" odpowietrzyc układ chłodniczy, bo silnik sie grzeje i niema ogrzewania.. :evil: No ale z tym tez trzeba bedzie sobie jakoś dac radę.. Dzięki wielkie za pomoc.. uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.