j0hnny Opublikowano 15 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Witam. Chce zmienic chlodnice, tylko nie jestem w 100% pewien na jaka. Po nr VIN wg realoem wychodzi http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=17_0099&hg=17&fg=05 Dzis zmierze jaka mam czy sie zgadza z tym co wyrzuca realoem. Czy moge zalozyc taka ktora nie jest przystosowana pod klime? (klima wczesniej smigala a niebieski korek (chyba tylko od klimatronika) mam zaslepiony, tylko nie wiem czy ma on zwiazek z manualna klima czy tylko z klimatronikiem) Rozumiem, ze wtedy klima nie bedzie dzialac czy mniej wydajnie czy jak? Dodatkowo mozna spotkac sie roznymi wymiarami oraz wysokosciami zbiorniczkow. Nawet jesli np. chcialbym wziac inna niz mam, to czy nie bedzie problemu z mocowaniem. Do wyboru mam -bez klimy wymiary rdzenia chłodzącego- 440x320x34 -z klima Wymiary rdzenia (bez obudowy): 520x435x34 mm -z klima wymiary rdzenia chłodzącego- 520x325x32 i ejszcze pewnie pare innych, albo moze latwiej bedzie po numerze OE dobrac? Pilne, bo chcialbym zdarzyc zanim mi zamarznie a niedlugo ma byc -20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 15 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 no więc tak jestem świeżo po wymianie chłodnicy u siebie najcieplej nie było opiszę więc Ci krok po kroku jak to zrobić samemu: odpinasz wszystkie opaski (potrzebny wkrętak zwykły) odczepiasz czujniki po lewej i po prawej stronie odczepiasz chłodzenie aternatora (rurka która idze od lewej lampy odczepiasz 2 zatrzaski na górze (śróbokrętem) osłonę wiatraka wyciągasz do góry po lekkich bulach zejdzie bez demontaża wiatraka, trzeba trochę poruszać na boki jeżeli masz manual to pomijasz następny krok Jeżeli automat: wykręcasz 2x 8 mm na górze trzymający górną część chłodnicy automatu. następnie musisz pochylić chłodnicę w stronę wiatraka jak najdalej się da i następnie odkręcić dziadoską 8mkę albo i nawet 2 na dole od tyłu chłodnicy ,która trzyma chłodnicę zwykłą do chłodniczki autmatu tutaj bez nasadek i grzechotki nie podchodź wyjmujesz chłodnicę z chłodnicy odkręcasz: korek, niebieską zaślepkę od spuszczania płynu, czujnik kuhwasserstanda (potrzebny klucz płaski może być żaba) czujnik temperatury płynu chłodzącego jeżeli masz automat to wyciągasz też blaszki 2z góry i 2 z dołu od zaczepu chłodniczki automatu następnie wpinasz czuniki i ori zawleczkę ,a także blaszki do mocowania chłodniczki automatu jeżeli masz automat i monujesz wszystko w odwrotnej kolejności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-chajek Opublikowano 26 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Witam. Powiem ci tak miałem w lecie klienta również e34 tylko z motorm 2.0 na automacie i rónież z klimą.. załatwiłem mu nówkę za nie całe 800zł(dokłanie to nie pamiętam :mrgreen: ) na gwarancji rocznej.. śmiga do tej pory bez żadnych zarzutów wręcz zadowolony. nie ma sensu przerabiać jak można wsadić więcej pieniędzy i mieć święty spokój.. <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 27 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 ja chłodnicę dałem 288zł w polcarze, przełożyłem tylko od starej zaworek od upuszczania wody z chłodnicy ten niebieski i jak narazie śmiga i jest oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.