j0hnny Opublikowano 8 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam. Po kolei... Najpierw wentylator, jak sadze, zaczal brzeczec, i przy wlaczeniu na '4' sila nadmuchu przez chwile byla maksymalna po czym slabla i brzeczal. Pozniej chwilami przestawal dzialac wogole, kilka dni dzialal, potem wogole sie nie wlaczal itp. Ostatnio sie za to zabralem bo juz przez dluzszy czas nie wlaczal sie wogole, a w koncu zima idzie... Po dostaniu sie do niego i podlaczeniu na krotko pod akumulator, ku mojemu zdziwieniu chodzil. Bedac przekonany, ze to cos innego (styki, panel itp) po skreceniu wzialem wyjalem panel sterowania nawiewem i wylaczylem a nastepnie wlaczylem wszystkie wtyczki, to samo zrobilem w tym "plastiku z elektronika" przy schowku. Wlaczylem - dziala, tyle, ze brzeczy i skacze mu sila nawiewu, raz nei brzeczy i idzie maxem, raz brzeczy nawet na '1' - ma roznie. Co to moze byc? Sam wentylator, czy moze ma problem z napieciem, jakimis sterownikami, no nie wiem... Jesli to wentylator to jakiego mam szukac ? Numerow wentylatora nie spisalem, bo sadzilem ze to jednak nie to. Czy wentylator dajmy na to innej firmy behr siemens valeo bosch bedzie pasowac czy musi byc takiej samej firmy. Druga rzecz to czy wentylator musi byc od auta z klima czy moze byc bez - czy to sie rozni. Przez otwor od panelu nawiewu zauwazylem jedynie ze nagrzewnica jak sadze jest behra, na skrzynce z elektronika rowniez behr, wiec chyba wentylator tez...? Jesli ktos takowy ktory by do mnie pasowal posiada to prosze o kontakt na PW. Ostatnie kilka dni wentylator dzialal po czym przestal, pomagalo walniecie schowkiem, ale teraz juz i to nie pomaga... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Przeczysc wszystkie styki nasmaruj miejsca gdzie sie "cos kreci"... a brzeczec moze nawet jakis lisc ktory wpadl do ukladu i gdzies sie zaklinowal przeczysc wszystko dokladnie przedmuchaj sprezonym powietrzem jesli dalej tak bedzie bedziemy myslec dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j0hnny Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Przeczysc wszystkie styki nasmaruj miejsca gdzie sie "cos kreci"... a brzeczec moze nawet jakis lisc ktory wpadl do ukladu i gdzies sie zaklinowal przeczysc wszystko dokladnie przedmuchaj sprezonym powietrzem jesli dalej tak bedzie bedziemy myslec dalej... Styki musza byc ok skoro dziala na krotko i pozniej tez dzialal. Lisci to by musialo byc chyba z kilku drzew dla takiego efektu Rozebralem wszystko, oto fotki... http://img705.imageshack.us/gal.php?g=001ck.jpg Ktos gdzies pisal, ze niby ten opornik w autach z klima jest przy pedale gazu, wiec rozebralem i tam, ale no nie wiem, zobaczcie sami... wg mnie to wogole nie mam opornika! A dzialalo przeciez wczesniej na wszystkich predkosciach, albo go nie znalazlem. Na fotce ponizej, wydaje mi sie, co wynika tez z instrukcji na zielonym kabelku przy pustej wtyczce powinien byc rezystor-opornik tak? Jesli tak to nie mam go i nigdy nie mialem odkad posiadam auto, a ogrzewanie i klima dzialala poprawnie. Tak poza tym to gdzie jest mikrofiltr? I czy ten tzw miecz to jest na ostatniej fotce? Ewentualnie jak tam sprawdzic czy wszystko z ta plytka w porzadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 to teraz widze ze warto kupowac e34 i sprzedawac po cenie miedzi bo polowa auta to miedz z przewodow... :mrgreen: a tak serio to do tego trzeba miec dobra rozpiske instalacji elektr badz jakies informacje od kogos kto juz to robil.... jak raz dziala raz nie dziala to ja bym stawial na jakis slaby styk zimny lut albo cos tego rodzaju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j0hnny Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 To po to napisalem przeciez Teraz bede tak jezdzic z rozebranym az ktos nie pomoze Nic tylko czekam na jakas sensowna wypowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 W sumie fakt koniec bicia piany i czekajmy na bardziej kompetentna osobe (co juz to robila) moze sie znajdzie :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Ja nie mam klimy więc nie mam miecza a opornice mam nad pedałem gazu. Miecza wyjmuje się od strony pasażera. Niestety nigdy tego nie robiłem. Oto link do wymiany mikrofiltra i przy okazji miecza ale w angielskim jezyku. Dużo fotek więc nimi sie posiłkuj. http://www.nmia.com/~dgnrg/page_4.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j0hnny Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Ja nie mam klimy więc nie mam miecza a opornice mam nad pedałem gazu. Moglbys powiedziec/zaznaczyc gdzie to jest i jak to wynalezc i sprawdzic czy dziala. Miecza wyjmuje się od strony pasażera. No ten moj miecz jest troche inny, caly plastikowy a w srodku elektronika, jesli o to chodzi (ost zdjecie) Niestety nigdy tego nie robiłem.Oto link do wymiany mikrofiltra i przy okazji miecza ale w angielskim jezyku. Dużo fotek więc nimi sie posiłkuj. http://www.nmia.com/~dgnrg/page_4.htm Niestety przegladalem juz to i musze powiedziec, ze chyba mam inaczej bo ani tam opornika, miecz inny, a jak sie dostac do mikrofiltra to juz wogole nie wiem, bo co bylo do wymontowania to chyba wszystko co mozliwe odkrecilem juz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 8 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 juz prawie miales mikorfiltr na wierzchu, musisz tylko oslone zdjąć (ciemnożółta na gorze pokręło czarne obracasz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) zaznaczyłem na foto troche widoczne [ Dodano: 8 Grudzień 09, 20:57 ] zaslepka [ Dodano: 8 Grudzień 09, 21:01 ] opornik dmuchawy: http://www.allegro.pl/item842389682_opornik_rezystor_bmw_e34.html [ Dodano: 8 Grudzień 09, 21:06 ] http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/Electrical/Sword.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j0hnny Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 ok to jednak szczotki. mam wentylator boscha nr 0130111011 oraz mam klime. Pytanie czy musze znalezc wentylator tej samej firmy o tym samym numerze, czy moze byc inny ale tez z klima, czy moze byc inny i bez klimy? opornik i miecz ok, tylko cos mi zaczelo teraz leciec zimne po prawej na jalowym, po przygazowaniu leci z miejsca cieple, a po lewej non stop cieple, co to? elektrozawory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Niby na stronie realoem jest informacja ,że wentylatory przypisane są do danych zespołów ogrzewania więc załatw drugi taki. A skoro masz silnik/wentylator na wierzchu i wiesz że to szczotki to dopasuj jakieś i wymień. Co do ciepłego powietrza to: Włączasz ogrzewanie obu stron i grzeją obie (na wolnych jedna strona przestaje) -jeden z elektrozaworów padł(wymiana obu bo są zespolone) -przy ostatniej rozbiórce mogłeś wypiąć/lekko rozpiąć wtyczkę czujników nagrzewnicy i wariuje jedna strona(czy zawsze przestaje grzać tylko na wolnych?) -siła nadmuchu obu stron kanałów jest taka sama?(masz suwaki kierujące powietrze na nogi/szybę/kratki czy za miast nich przyciski? Zrób mały teścik: włącz ogrzewanie tylko tej strony ktora wariuje. Wtedy wyczujesz dokładnie te zmiany, Jeśli zawór od tej strony się przymyka to płyn leci bardziej przez ten otwarty. Zobaczysz co się dzieje jak płyn będzie miał możliwość lecieć tylko przez ten zawór od strony szwankującej. Jeśli dalej tak samo będzie to wydaje mi się że zawory do wymiany będą(całkiem niedawno było o tym na forum jak testować dokładnie te zawory) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j0hnny Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Niby na stronie realoem jest informacja ,że wentylatory przypisane są do danych zespołów ogrzewania więc załatw drugi taki.A skoro masz silnik/wentylator na wierzchu i wiesz że to szczotki to dopasuj jakieś i wymień. Na allegro nie ma takiego Co do wymiany szczotek to wydaje sie ze nie mozna bo obudowa jest zaspawana i nie ma dostepu, chyba ze ktos zna sposob? A poza tym skad wziac takie szczotki jesli wogole sie da... -przy ostatniej rozbiórce mogłeś wypiąć/lekko rozpiąć wtyczkę czujników nagrzewnicy i wariuje jedna strona(czy zawsze przestaje grzać tylko na wolnych?) Tak zawsze, ktora to wtyczka? (dodam, ze przed rozbieraniem tego nie bylo, wiec chyba popsulem ) -siła nadmuchu obu stron kanałów jest taka sama?(masz suwaki kierujące powietrze na nogi/szybę/kratki czy za miast nich przyciski? suwaki, prawa strona, czyli ta po ktorej zimne leci, ma mniejsza sile nadmuchu (niewiele ale jednak) Zrób mały teścik:włącz ogrzewanie tylko tej strony ktora wariuje. Wtedy wyczujesz dokładnie te zmiany, Jeśli zawór od tej strony się przymyka to płyn leci bardziej przez ten otwarty. Zobaczysz co się dzieje jak płyn będzie miał możliwość lecieć tylko przez ten zawór od strony szwankującej. Jeśli dalej tak samo będzie to wydaje mi się że zawory do wymiany będą(całkiem niedawno było o tym na forum jak testować dokładnie te zawory) ok dzis potestuje, dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.