Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Myszko

Rezystor sam w sobie nie może być elementem przerywającym lub zamykającym obwód.

Tak jak piszesz to akcja na samym czujniku lub kablach mogłaby przerywać lub zamknąć obwód.

Wtyczki przyznam ze nie kroiłem by sprawdzać czy jest tam jakiś rezystor.Nowego czujnika również nie rozcinałem by tą tzw.pętelkę zobaczyć.

W używanym klocku i nie katowanym do totalnej kaplicy czujnik był lekko przytarty i ani śladu choć jednego włókna przewodu łączącego oba wlane kabe w czujnik.

Miałem kiedyś akcję ze nowy czujnik padł niedługo po założeniu a więc nie ma opcji by według twojej opcji doszło do uszkodzenia tej pętelki.Przerwa jednak nastąpiła na feldze(jeden kabel dotykał felgi i się przetarł).Kontrolka oczywiście się zapaliła.Łącząc znów ten kabel by zachować ciągłość obwodu niestety kontrolka juz nie zgasła a w normalnym trybie.A przecież rezystor powinien znów odebrac obwód jako zamknięty-dlaczego więc tego nie zrobil?

Wiadomo,że za podtrzymanie tego że kontrolka pali sie po pierwszej ingerencj w obwód jest też odpowiedzialny jakis Moduł/komputer w przeciwnym razie tak połoczony kabel i sprawny rezystor daje zamkniety obwód i kontrolka powinna zgasnąc.

Tomaszeks w takim razie zakładając,że we wtyczce czujnika jest takowy rezystor to łączenie kabli we wtyczce instalacji auta lub przed nią nic nie da.Zamkniesz obwód ale bez odpowiedniej wartości oporu.

Musiałbyś do wtyczki instalacji auta wpiąć wtyczkę od czujnika by rezystor znalazł się w obwodzie i dopiero za tą wtyczką zewrzeć oba kable.

Mi jednak takie coś sie nie udało mimo że czujnik w klocku był nowy /wtyczki nienaruszone a do połączenia mialem tylko 1 kabelek.

Po takim zwarciu przewodów daj kluczyk w pozycje 2 i poczekaj z minutę choc powina zgasnąć po 30sek.

Jeśli juz ta opcja nie da rady to kup nowy,podepnij z wtyczkami tak jak jest w oryginale i powtórz akcje z kluczykiem.

Jeśli to nie zmieni nic to zwarcie/rozwarcie obwodu masz gdzies w instalacji auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myszko

Z nowym czujnikiem i sprawnym układem kontrolka gaśnie już po pierwszym ustawieniu kluczyka w pozycję 2 i odczekaniu chwili(około 30sek) także nie wymaga kilkakrotnego załączania.

Tomaszeks taka jeszcze jest możliwość by dorwać sprawny czujnik i zmierzyć rezystancje,dobrać opornik i taki sam opornik wstawić szeregowo w tą zworkę jaką zrobiłeś teraz i powinno zatrybić ale czy nie lepiej kupić nowy czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz kupilem nowy czujnik podlaczylem i dalej swieci. tylko ze nie jest ten czujnik wlozony do klocka poniewaz w klocku niema na niego miejsca. Ale on sam z siebie niema elementu ktory mogl by jakos stwierdzic ze dotyka klocka lub nie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam mam ten sam problem tylko ze umnie ekonomizer dziala i swieci mi tylko ta kontrolka wymienilem cale hamulce na nowe i znalazlem ten kabelek po jakims czasie byl juz uciety i to bardzo wysoko ,po obczyszczeniu ich i zlutowaniu nadal lipa , niekiedy mysle aby wyjac tak kontrolke . macie inny pomysl??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sam problem tylko ze umnie ekonomizer dziala i swieci mi tylko ta kontrolka wymienilem cale hamulce na nowe i znalazlem ten kabelek po jakims czasie byl juz uciety i to bardzo wysoko ,po obczyszczeniu ich i zlutowaniu nadal lipa , niekiedy mysle aby wyjac tak kontrolke . macie inny pomysl??

Żeby kontrolka nie świeciła, obwód czujnika hamulca musi być zamknięty. Skoro zlutowałeś przewód to może wystarczy odłączyć jeszcze wtyczkę (okrągła wtyczka w gumowej obudowie na zaczepie przy ladze mcpersona) i przeczyścić styki.

Jak masz z tyłu tarcze to dodatkowo jeszcze sprawdź na prawym tylnym kole. Tam też jest takowy ;)

1szy - Lewy przód

2gi - Prawy tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Tam wystarczy zewrzeć dwa przewody od czujnika. Żadnych oporników.

Ten tzw. czujnik to nic innego jak kawałek przewodu, który po pewnym czasie zostaje przecięty przez tarcze hamulcowa dając info kierowcy ze trzeba zmienić klocki albo tarcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dalej świeci kontrolka możesz sprawdzić czy przy wtyczce czujnika nic nie jest zaśniedziałe albo gdzieś w pobliżu kabelek jest przetarty i zwarcie robi...

U mnie w e39 złączenie dwóch kabelków gasi kontrolkę klocków.Oczywiście sprawdziłem z ciekawości czujniki wymieniałem i tak na nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...