PawełWilk Opublikowano 23 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam. W mojej Buni zaczelo sie slizgac sprzeglo szczegolnie na 5 biegu jak chce kogos wyprzedzic. Czy to juz jest jego koniec? Czy ktos moze wie gdzie znajduje sie zbiorniczek na plyn? Prosze o wszelkie informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 23 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Ale chodzi o manualna? jesli tak to z tego co wiem to niema zadnych zbiorniczkow z plynem tylko korek spustowy i korek wlewowy ktore powinny byc w skrzyni. Wyprzedzac na 5biegu pytanie_bmw Jesli chcesz sam to zrobic to dowiedz sie ile powinno byc plynu i sprawdz czy tyle masz jesli nie to dolej nalepiej wymien plyn na dobrej firmy zakupiony z pewnego zrodla.... jak nie pomoze bedziemy dalej myslec.... <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 W mojej Buni zaczelo sie slizgac sprzeglo szczegolnie na 5 biegu jak chce kogos wyprzedzic To może być jeden z objawów ale do końca sprzęgła jeszcze daleko. Wyprzedzanie na 5 jest ok ale z tzw marszu mając prędkość bo nawet w 2,8 nie można liczyć na jakiś szał wciskając pedał gazu gwałtownie na 5 tce licząć na ekspresowe wyprzedzenia:) Czy ktos moze wie gdzie znajduje sie zbiorniczek na plyn? Czy to chodzi o płyn hamulcowy z którego korzysta również układ wysprzęglika? Bo tak mega ogólnie zapytałeś ,że nie wiem. Jeśli tak to jest w komorze silnika(zwykły zbiorniczek w okolicach serva) z czujnikiem w korku/nakrętce i z poziomami min i max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 23 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 "Wyprzedzanie na 5 jest ok ale z tzw marszu mając prędkość bo nawet w 2,8 nie można liczyć na jakiś szał wciskając pedał gazu gwałtownie na 5 tce licząć na ekspresowe wyprzedzenia:)" oj tak najlepsze redukcje z 5 na 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Ok. Koledzy nie zajmujmy sie teraz na jakim biegu wyprzedzam. Napisalem ze najczescie dzieje sie to na 5. Ale na nizszym tez. Moze jest wtedy najwieksze obciazenie. Tak chodzi mi o plyn hamulcowy, z ktorego korzysta wysprzeglik. Czyli najpierw musze poszukac ten zbiorniczek i sprawdzic plyn? [ Dodano: 23 Listopad 09, 21:30 ] chodzi o skrzynie manualna. Nawiasem mowiac po co redukowac jak ta moc to i tak za duzo na nasze drogi :party: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Zbiorniczek jest wspolny dla hamulców i dla wysprzeglika i jest na wierzchu raczej trudno go nie zauwazyc. To ze sie slizga nie koniecznie musi oznaczac koniec sprzegła , przyczyna takich obajwów moze byc wyciek oleju z silnika przez uszkodzony simering na wale i tarcza sprzegła tapla sie w oleju przez to sie zaczyna slizgac przy duzym obciazeniu. Zawin na kanał i zobacz od spodu czy na łączeniu silnik/skrzynia nie zbiera sie olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 23 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Zbiorniczek jest wspolny dla hamulców i dla wysprzeglika i jest na wierzchu raczejtrudno go nie zauwazyc. Raczej trudno, gdyż w e39 serwo z pompą "ukryte" są pod jednym z filtrów kabinowych. To ze sie slizga nie koniecznie musi oznaczac koniec sprzegła , przyczyna takichobajwów moze byc wyciek oleju z silnika przez uszkodzony simering na wale i tarcza sprzegła tapla sie w oleju przez to sie zaczyna slizgac przy duzym obciazeniu. Jeśli nawet jest to wina oleju to raczej i tak jest to koniec sprzęgła, olej wpływa negatywnie na spiek. Ja z tym przypadkiem (wyciek oleju powodujący ślizganie sprzęgła) szczerze nie miałem styczności nawet w 125p gdzie olej lał się z każdej strony :mrgreen: :wink: Tak chodzi mi o plyn hamulcowy, z ktorego korzysta wysprzeglik. Czyli najpierw musze poszukac ten zbiorniczek i sprawdzic plyn? Poziom płynu w zbiorniczku nie ma nic wspólnego ze ślizganiem się sprzęgła. Tak czy siak to czy olej, czy też samo sprzęgło to i tak trzeba skrzynie zrzucać :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Dziekuje koledze Sowa za sprecyzowanie gdzie sie znajduje zbiorniczek bo to prawda ze raczej ciezko go zauwazyc. Ale z tym wyciekiem to tez sprawdze. Chociaz zastanawia mnie czy jakby wyciekal plyn to czy nie dzialoby sie cos zlego z hamulcami skoro jest jeden zbiorniczek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 23 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Chociaz zastanawia mnie czy jakby wyciekal plyn to czy nie dzialoby sie cos zlego z hamulcami skoro jest jeden zbiorniczek?? Jeśli masz wyciek płynu to najpierw przestało by sprzęgło działać, tzn. pedał by wpadł i nie mógł byś wysprzęglić. Przewód, który idzie do pompy sprzęgła :arrow: wysprzęglika, ma króciec przy zbiorniczku dość wysoko, także rezerwa płynu hamulcowego w zbiorniczku jest na tyle spora, żeby wyhamować auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Raczej trudno, gdyż w e39 serwo z pompą "ukryte" są pod jednym z filtrów kabinowych. Masz racje zapomniałem ze w E39 ktos "fajnie" to pochował , ten sam motor w budzie E36 miał elegancko na wierzchu :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 orientujecie sie moze ile to moze kosztowac - tak w przyblizeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Samo sprzegło do 528i w okolicach 700zł (Sachs'a) wymiana w okolicach 300zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas125p Opublikowano 9 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 (edytowane) Regenerowane 240 zł kpl (docisk+tarcza). To ewidentnie wina zużytej tarczy-w bmw powinna miec ona ok 9,5mm grubości. Pozdrawiam! www.regeneracja.kw.pl Edytowane 9 Czerwca 2010 przez lukas125p zapomniałem dopisac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 13 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Może być do wymiany sprzęgło a może byc do wymiany VANOS. Czyli sobie przyspieszasz i ok 4000tys obrotów wskazówka spada na mniejsze obroty i wzrasta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.