Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Sprzeglo w e39 2.8 Pytanie


PawełWilk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W mojej Buni zaczelo sie slizgac sprzeglo szczegolnie na 5 biegu jak chce kogos wyprzedzic. Czy to juz jest jego koniec? Czy ktos moze wie gdzie znajduje sie zbiorniczek na plyn? Prosze o wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi o manualna? jesli tak to z tego co wiem to niema zadnych zbiorniczkow z plynem tylko korek spustowy i korek wlewowy ktore powinny byc w skrzyni.

Wyprzedzac na 5biegu pytanie_bmw

Jesli chcesz sam to zrobic to dowiedz sie ile powinno byc plynu i sprawdz czy tyle masz jesli nie to dolej nalepiej wymien plyn na dobrej firmy zakupiony z pewnego zrodla.... jak nie pomoze bedziemy dalej myslec.... <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Buni zaczelo sie slizgac sprzeglo szczegolnie na 5 biegu jak chce kogos wyprzedzic

To może być jeden z objawów ale do końca sprzęgła jeszcze daleko.

Wyprzedzanie na 5 jest ok ale z tzw marszu mając prędkość bo nawet w 2,8 nie można liczyć na jakiś szał wciskając pedał gazu gwałtownie na 5 tce licząć na ekspresowe wyprzedzenia:)

Czy ktos moze wie gdzie znajduje sie zbiorniczek na plyn?

Czy to chodzi o płyn hamulcowy z którego korzysta również układ wysprzęglika? Bo tak mega ogólnie zapytałeś ,że nie wiem.

Jeśli tak to jest w komorze silnika(zwykły zbiorniczek w okolicach serva) z czujnikiem w korku/nakrętce i z poziomami min i max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Koledzy nie zajmujmy sie teraz na jakim biegu wyprzedzam. Napisalem ze najczescie dzieje sie to na 5. Ale na nizszym tez. Moze jest wtedy najwieksze obciazenie. Tak chodzi mi o plyn hamulcowy, z ktorego korzysta wysprzeglik. Czyli najpierw musze poszukac ten zbiorniczek i sprawdzic plyn?

[ Dodano: 23 Listopad 09, 21:30 ]

chodzi o skrzynie manualna. Nawiasem mowiac po co redukowac jak ta moc to i tak za duzo na nasze drogi :party: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek jest wspolny dla hamulców i dla wysprzeglika i jest na wierzchu raczej

trudno go nie zauwazyc.

To ze sie slizga nie koniecznie musi oznaczac koniec sprzegła , przyczyna takich

obajwów moze byc wyciek oleju z silnika przez uszkodzony simering na wale

i tarcza sprzegła tapla sie w oleju przez to sie zaczyna slizgac przy duzym obciazeniu.

Zawin na kanał i zobacz od spodu czy na łączeniu silnik/skrzynia nie zbiera sie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek jest wspolny dla hamulców i dla wysprzeglika i jest na wierzchu raczej

trudno go nie zauwazyc.

Raczej trudno, gdyż w e39 serwo z pompą "ukryte" są pod jednym z filtrów kabinowych.

To ze sie slizga nie koniecznie musi oznaczac koniec sprzegła , przyczyna takich

obajwów moze byc wyciek oleju z silnika przez uszkodzony simering na wale

i tarcza sprzegła tapla sie w oleju przez to sie zaczyna slizgac przy duzym obciazeniu.

Jeśli nawet jest to wina oleju to raczej i tak jest to koniec sprzęgła, olej wpływa negatywnie na spiek.

Ja z tym przypadkiem (wyciek oleju powodujący ślizganie sprzęgła) szczerze nie miałem styczności nawet w 125p gdzie olej lał się z każdej strony :mrgreen: :wink:

Tak chodzi mi o plyn hamulcowy, z ktorego korzysta wysprzeglik. Czyli najpierw musze poszukac ten zbiorniczek i sprawdzic plyn?

Poziom płynu w zbiorniczku nie ma nic wspólnego ze ślizganiem się sprzęgła. Tak czy siak to czy olej, czy też samo sprzęgło to i tak trzeba skrzynie zrzucać :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje koledze Sowa za sprecyzowanie gdzie sie znajduje zbiorniczek bo to prawda ze raczej ciezko go zauwazyc. Ale z tym wyciekiem to tez sprawdze. Chociaz zastanawia mnie czy jakby wyciekal plyn to czy nie dzialoby sie cos zlego z hamulcami skoro jest jeden zbiorniczek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaz zastanawia mnie czy jakby wyciekal plyn to czy nie dzialoby sie cos zlego z hamulcami skoro jest jeden zbiorniczek??

Jeśli masz wyciek płynu to najpierw przestało by sprzęgło działać, tzn. pedał by wpadł i nie mógł byś wysprzęglić. Przewód, który idzie do pompy sprzęgła :arrow: wysprzęglika, ma króciec przy zbiorniczku dość wysoko, także rezerwa płynu hamulcowego w zbiorniczku jest na tyle spora, żeby wyhamować auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...