Gość Mordulec Opublikowano 14 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Jak w temacie chce wymienic amory z przodu ale kurde lekkiego zonka zaliczam bo nie chce sie władowac na mine z zakupem , mianowicie podstawowe pytanie czy do E32 były takie same amorki niezależnie czy to M30 / M60 ? Konkretnie chodzi mi o amory przednie znalazłem dwa numery Sachsa i po opisie nic z tego nie wynika oba niby pasują do E32 tylko po cholere sa pod dwoma róznymi numerami , nic z tego nie rozumiem :? ------------------------------------------------------------------- Amortyzator SACHS Kod 312 388 Amortyzator Super Touring Ograniczenia Typ amortyzatora: wkładanie ro zpórki zawieszenia System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu Parametr: FEE36/25X129A Strona zabudowy: oś przednia Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym Czas montażu (w godz.): 0,80 ---------------------------------------------- Amortyzator SACHS Kod 110 990 Amortyzator Super Touring Ograniczenia Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu Typ amortyzatora: wkładanie rozpórki zawieszenia System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka Parametr: FEE36/25X129A Strona zabudowy: oś przednia Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym Czas montażu (w godz.): 0,80 Jesli ktos wymieniał amorki w E32 to czy moze potwierdzic / zaprzeczyc czy to są takie same amory niezależnie od rodzaju silnika ? Z góry dzieki za pomoc :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 14 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Słyszałem,że do e32 szły tylko z długim trzpieniem(około 70mm)-tzn że nakrętka amora była widoczna nad poduszką a osłona zasłaniała całą poduszkę.(nie wiem jak ze średnica gwintu) Bo do e34 szły dwa rodzaje -z długim trzpieniem70mm jak do e32 -z krótkim trzpieniem 40 lub 50mm(śruba schowana w poduszce a osłona to kapsel zaslaniający tylko śrubę). Amory muszą byc dobrane tak by grały z poduszką i najlepiej chyba sprawdzić jak to wygląda na aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 14 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 A nie szły różne w zależności od wersji silnikowej? 3,0, a 5,0 to róznica wagowa silnika,a co za tym idzie tez różnica w trakcji- tylko głośno myśle/ dumam :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 14 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 5,0 miały nivo no chyba że ktoś przerabiał na zwykłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 14 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 nie wiem ale na przyklad Monroe rozdziela amory na 3 roczniki -MG306 Amortyzatory Monroe przód BMW seria 7 E32 1986-1988 -MG309 Amortyzatory Monroe przód BMW seria 7 E32 1988-1990 -MG313 Amortyzatory Monroe przód BMW seria 7 E32 1990-1994 Ja u siebie zamontowalem od 525 tds i roznicy nie czuje zadnej .Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 14 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Oba symbole to ten sam amortyzator. 110 990 to starsze oznaczenie, a 312 388 to nowsze. [ Dodano: 14 Listopad 09, 22:31 ] nie wiem ale na przyklad Monroe rozdziela amory na 3 roczniki Sachs rowniesz. Te sa do rocznika 90-94 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 14 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 5,0 miały nivo no chyba że ktoś przerabiał na zwykłe. Nie słyszałem żeby nivo było na przodzie- ale może wiedzy nie mam tak wielkiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 15 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Siemanko ja wymieniałem u siebie amory z przodu i rzeczywiście są 2 różne modele... W E32 występuje jeden typ siedlisk: 1. Obrotnica (wyróżnia się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko) , gdzie wystepowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora: - długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19) - długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21) W E34 a raczej w E32 może się zdarzyć siedlisko obrotnica starego typu lub co ja podejrzewam z przeznaczeniem do dużego motoru jak M70 , w którym występował amortyzator: - długi trzpień dł. około 76 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19) TRZPIEŃ to ten odcinek amortyzatora, który mieści się w siedlisku. Ze względu na wielu producentów amortyzatorów,długości trzpieni podałem w pewnym zakresie. (pożyczone z innego forum) na podstawie tego tekstu zobaczyłem co mam pod maską po czym udałem się do autozatoki i tam gość dobrał mi dobre amory. Powiedział ze gdyby coś było nie tak to mam wrócić i wymieni mi na odpowiednie.. Na szczęście dał mi dobre i jest git pozdro :party: [ Dodano: 15 Listopad 09, 02:15 ] Aha i jeszcze jedno.. ja kupiłem amorki firmy BILSTEIN bo takie mi wszyscy polecali i nie narzekam happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 W E32 występuje jeden typ siedlisk: 1. Obrotnica (wyróżnia się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko) , gdzie wystepowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora: - długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19) - długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21) No to musze ten dekielek zdjac z kielicha i zobaczyc , moze faktycznie po nakretce sie dojdzie co tam siedzi :wink: Aha sprawdzałem tez po katalogach Kayaba i oni z koleji do E32 mają tylko jeden rodzaj amorków , podejrzewam ze sytuacja z Sachsem moze byc taka jak napisał Importer ze te dwa numery chodziły razem jeden starszy drugi nowszy :wink: Aha i jeszcze jedno.. ja kupiłem amorki firmy BILSTEIN bo takie mi wszyscy polecali i nie narzekam Z tego co gadałem z gosciem ze sklepu to mowil ze Bilstein i Sachs sa porównywalnej jakosci wiec to akurat bez roznicy , swoja drogą moja Beemka niedługo bedzie się nazywała "BMW Sachs E32" prawie wszystkie czesci ktore w niej wymieniłem to Sachsy :lol: Ogolnie lekka masakra z tymi czesciami bo co chwile cos , niby po Vin'ie wszystko sie sprawdzi a okazuje sie ze gówno prawda , Vin Vinem a część i tak moze byc produkowana w 3 rodzajach :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 15 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 No to musze ten dekielek zdjac z kielicha i zobaczyc , moze faktycznie po nakretcesie dojdzie co tam siedzi :wink: Ja właśnie po tym do tego doszedłem, powodzenia bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 16 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 5,0 miały nivo no chyba że ktoś przerabiał na zwykłe. Nie słyszałem żeby nivo było na przodzie- ale może wiedzy nie mam tak wielkiej Wiedze masz dobrą To ja pomyślałem(nie wiedzieć czemu) o tylnej osi) i stąd ta pomyłka:) [ Dodano: 16 Listopad 09, 14:46 ] Dread dał fajna instrukcję wiec najlepiej na aucie to luknąć. Jak masz osłone na całym siedlisku to juz można by podejzewać że masz amory z tym długim trzpieniem(jeszcze tylko wielkość gwintu i nakrętki trzeba by sprawdzić) Dobrze,że Sachs bo Kayaba to jednak gorsza firma-przez chwile miałem na tyle kayabe-nowa była gorsza od używanego wcześniej bilsteina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 17 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Tu najlatwiej to sprawdzic http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(5thijoqgkqr5yu45b0mtttva))/Artykul.aspx Trzeba tylko zaznaczyc "producent artykulu" i wpisac nr producenta, np Sachs. Mozna tez latwo znalezc zamienniki orginalow, trzeba zaznaczyc "nr OE", usunac zaznaczenie z pozostalych kwadratow i wpisac nr orginalu,np z realoem i "enter". Nigdy nic nie kupilem w Fota, ale chwala im za ta strone [ Dodano: 17 Listopad 09, 22:24 ] ja kupiłem amorki firmy BILSTEIN bo takie mi wszyscy polecali i nie narzekam Ile dales za bilsteina? Ja tez zalozylem bilsteina, a chyba w e32 sa takie same jak w e34. Zaplacilem za komplet na przod z odbojnikami i lozyskami 700 zł. [ Dodano: 17 Listopad 09, 22:29 ] swoja drogą moja Beemka niedługo bedzie się nazywała "BMW Sachs E32" To ja swoja nazwe "BMW Lemforder E34" bo wszystkie tuleje mam Lemfordera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 18 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Ile dales za bilsteina? Ja tez zalozylem bilsteina, a chyba w e32 sa takie same jak w e34. Zaplacilem za komplet na przod z odbojnikami i lozyskami 700 zł. A ja dałem jakoś coś koło 1000zł.. ponieważ tam gdzie miałem kupić nie mogli mi ich sprowadzić i byłem zmuszony kupić w autozatoce i mnie troszkę skasowali... :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 4 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Dobra amorki zamówione , beda na poniedziałek , faktycznie jest róznica w nakretkach i mam te na klucz "19" :wink: A tak na marginesie byłem dzisiaj na przeglądzie i najlepsze jest to ze z lewej strony amorek juz jest mniej niż zero bo wylał sie kompletnie a na tescie amorków miałem o dziwo LEWA 63% i PRAWA 65% - ogólnie smiech na sali te testy bo z rzeczywistoscia chyba za wiele nie maja wspolnego albo trzeba je jakos inaczej odczytywac :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Dokladnie tak kiedys jeden stary mechanior tak wlasnie mi powiedzial ze beema ma amory lub nie niema posredniego zurzycia " latasz bracie az wyciekna" hihi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 26 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Dokladnie tak kiedys jeden stary mechanior tak wlasnie mi powiedzial ze beema ma amory lub nie niema posredniego zurzycia " latasz bracie az wyciekna" hihi Heh cos w tym jest , bo gadałem pozniej ze znajomym na przeglądzie to pooglądał ją od dołu i mowi ze te wyniki to najczesciej jest to co amortyzuje jeszcze spreżyna mowił ze z racji duzej masy E32 cos tam na tym tescie zawsze pokaże stąd moze własnie te 65% :wink: Heh moje boje z amorami ciąg dalszy ... Jak to zwykle bywa (powoli sie juz do tego przyzwyczajam) VINNE numery ni jak sie maja do tego co spotykamy po rozmontowaniu i tak tez zdarzyło sie w tym przypadku ... Zakupiłem amorki do E32 rocznik numer vin i inne bajery wszystko sie zgadzalo nawet nakretki były identyczne po zdjeciu kapselków z kielichów ... dopiero po tygodniu od zakupu udało mi sie zawinac na podnosnik i rozkrecic macphersony i jakiez było nasze zdziwienie jak okazało sie ze amorki nie dosc ze maja ciensze to i krotsze trzpienie No i cóż (jest piątek koło południa) telefon do Kaspriego (ktoremu SERDECZNIE DZIEKUJE ) jak zwykle za transporcik i pomoc w awaryjnej sprawie uklon_bmw bmw_beer :drunk: ... i pojechalismy na poszukiwania amorków (bo auto rozkrecone wisi na podnosniku) objechalismy chyba ze 4 hurtownie najpierw w poszukiwaniu poduszki pod te amory ktore juz mielismy , ale jakie było nasze zdziwienie bo w kazdej z firm na pytanie o wymiary otworu w łożysku poduszki kazdy odpowiadał ze moze nam to na nastepny dzien zamowic ale niestety o wymiarach to mozemy sie przekonac przy odbiorze troche to bezsensowe mi sie wydało czekac na czesc ktora nie wiadomo czy bedzie pasowała ... No i postanowilismy podejsc do sprawy troche z innej strony a mianowicie zaczelismy szukac amorów do tych poduszek ktore były zamontowane na aucie ... znalezlismy w germazie amorki o interesujacej nas srednicy ale ze nie mielismy amorka na wzór (bo pojechalismy przeciez szukac poduszek na srednice o12) to na wzielismy amorki o srednicy fi12 ale cóz przyjechalismy na warsztat , przymierzamy do starego amorka a on niestety ma dłuzszy trzpien , no i cóz było robic znowu lans na miasto czarną siódemką ale tym razem juz ze zdemontowanym amorkiem ... Zajechalismy , przymierzylismy no i pasuje ... zajezdzamy na miejsce bierzemy sie za wymiane i .... <q...wa> ... pierwszy amor idealnie zamontowany , bierzemy sie za drugi i jakiez jest nasze zdziwienie bo po wyjeciu z pudełka amor jakis inny :lol: No i znowu lansik na miasto , zajezdzamy na miejsce a tam po dłuzszym poszukiwaniu nie maja drugiego amora .......... :lol: :lol: :lol: :lol: normalnie miodzio auto na podnosniku , jedna strona wymieniona druga rozebrana i brak amorka ... dopiero w poniedziałek odebrałem drugi i co najciekawsze to ten amor ktory pasował do mnie wg faktury to amorek z uwaga E28 , dlatego w tej chwili naprawde nic mnie nie zdziwi a zamawianie czesci po numerze VIN kompletnie nie ma sensu , albo poprostu w hurtowaniach maja taki bajzel w oznaczeniach albo poprostu w fabryce montowali co mieli pod reką bo tak naprawde te amory niczym miedzy sobą sie nie rozniły jedynie długoscia trzpienia i srednicą zamiast 12 było 14 ... Generalnie :arrow: PARANOJA Jeszcze raz WIELKIE DZIEKI dla Kaspriego za Helpa :drunk: bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaspri84 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Co przygod w ten dzien to juz nasze,fakt kilka rundek Jagodno-Wroclaw ,Wroclaw-Jagodno.Przeboje z amorkami , opcja latarnia , Piatkowy dzien zagospodarowalismy w pelni bmw_beer Kiedys jak opowiemy przy wspolnym % bmw_beer % dokladnie co sie dzialo to padniecie :mrgreen: Chyba wlasnie za to tak uwielbiamy te auta <bmw_3> Czy w jezdzie czy w naprawie adrenalina musi byc :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 26 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 No fakt zapomniałem o latarni :lol: :lol: :lol: a własciwie o skrzynce na latarnii :lol: normalnie komedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.