NiCKOS Opublikowano 24 Lutego 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2005 Słów kilka o generacjach instalacji gazowych Jak każdy z was podejdzie do tego to jego osobista sprawa, natomiast powinniście mieć juz ogólny zarys i żaden pseudo-gazownik nie wciśnie wam kitu ze tak musi być i juz (np.: świecenie się CHECK ENGINE po przejściu na LPG itp.) W Polsce stosuje się na dużą skale pierwsze dwa rodzaje systemów zasilania 1.Prymitywny Dawka gazu ustalana na podstawie uchylonej przepustnicy i śruby ograniczającej nadmierny wypływ gazu z reduktora (parownika) wszystkie instalacje gaźnikowe i wiele instalacji wtryskowych.! 2.CPU sterowany Sonda Lambda Bardziej Inteligentny lecz jego dawkowanie opiera się jedynie na odczytach z Sondy Lambda 2.1.CPU sterowany Sonda, Prędkością obrotową silnika, położeniem przepustnicy Dość inteligentny system, zaawansowane opcje regulacyjne. 3.Bezpośredni wtrysk gazu System oparty na swoim poprzedniku zastosowano w nim dwa silniki krokowe, jak również zespół wtryskiwaczy gazu, zalecany do plastikowych kolektorów ssących. Wadą jest cena, nie wnosi nic więcej niż opisywany model 2.1 4.Sekwencyjny wtrysk gazu System zaawansowany technologicznie - obecnie nowinka na rynku. Wtryskiwacze do gazu sterowane komputerem benzynowym - gaz podawany w fazie ciekłej. Wada: cena jak również precyzyjny montaż samych wtryskiwaczy (marznące komory kolektorów ssących) [ Ad.1] Jeżeli chodzi o ten tym instalacji gazowej stanowczo odradzam, chyba że jest to auto nie wyposażone w Sądę Lambda ewentualnie jest o dość znacznym przebiegu i po sprawdzeniu w warsztacie montującym daną instalacje monter stwierdza, iż jest ona uszkodzona a auto skład mieszanki benzynowo-powietrznej dobiera na podstawie zaprogramowanych danych z własnej jednostki CPU. (Objawy: dość duże spalanie benzyny bez znaczenia czy auto jest mocno deptane czy tez nie) (Zalety) Tania instalacja gazowa, niekiedy jedyna, jaką można zamontować. (Wady) Przy częstym jeżdżeniu na wysokich obrotach szybkie uszkodzenie sondy lambda, wylatujące uszczelki pod głowica, podpieranie zaworów, jak również wypalanie gniazd zaworowych. W większości przypadków konieczność resetowania Memory CPU, gdyż po pewnym czasie odmawia pracy lub zaczyna wariować na benzynie. [ Ad.2 ] Proces dobierania składu mieszanki opiera się jedynie na odczytach z Sondy Lambda, urządzenia juz prawie nie stosowane w większości przypadków działają poprawnie do dnia dzisiejszego o ile Sonda Lambda podaje właściwe dane, mala możliwość konfiguracji typów stosowanych Sond, nie nadaje się do większości nowszych autek. (Wady) Przy nieprawidłowej pracy Sondy przelewa gaz przez silnik, mala ilość trybow pracy (Zalety) W miarę poprawne dawkowanie, ochrona komor spalania przed nadmiernym przegrzewaniem się (efekt zubożenia mieszanki) [ Ad.2.1 ] Bardzo Ciekawe rozwiązania świetny stosunek ceny do możliwości, polecam, osobiście używam ten typ urządzenia, w połączeniu z wariatorem, samochód ma lepszą dynamikę niż na benzynie.!! Duże możliwości konfiguracji, 3 tryby jazdy: Auto - Ekonomia - Sport. Dość ciekawa opcja Cut Off wspomagająca jazdę miejską. (Zalety) Jak wyżej dokładne dawkowanie mieszanki, duże możliwości konfiguracyjne. (Wady) To jeszcze nie jest wtrysk gazu [ Ad.3 ] Rozbudowana wersja 2.1 wyposażona w zespół wtrysków (Zalety) Wyeliminowano cofnięcia płomieni, dokładnie dobrany skład mieszanki, idealna dla zasobniejszych klientów.! (Wady) W zależności od producenta, większość bazuje jeszcze na odparowanym LPG, Cena, CPU w większości przypadków przyporządkowany do danego modelu stosowanego wtrysku, brak możliwości przenoszenia na inne jednostki.! [ Ad.4 ] Wygląda olśniewająco jedynym problemem będzie montaż samych wtryskiwaczy, jak się będzie spisywać czas pokaże, wada tu pewnie będzie cena, choć sprzęt nie posiada typowego CPU do sterowania dawka LPG, musi być wyposażony elektronikę typu v.2 z dodatkowymi emulatorami itp. Za nowinki zawsze się dużo płaci ;-((( PS: Od wersji 2. jeżeli tylko obsługuje dany typ sondy lambda nie ma takiej możliwości aby świeciła się kontrolka CHECK ENGINE na desce rozdzielczej, wyjątkiem tu może być uszkodzony silnik krokowy, zakładając iż przed montażem ta kontrolka się nie świeciła.! Problemy nastręczają samochody wyposażone w więcej niż jedna Sondę, wymaga to wtedy stosowania dodatkowych emulatorów, ew. kompensatorów sygnałowych. Tekst opracowany przez Tadeusza Radzymińskiego własciciela warsztatu samochodowego zajmującego sie montażem instalacji gazowych Napewno wam sie przyda (Zaczerpnięte z BMW Fun Klub Polska ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 19 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 a jak rozpoznać 2 od 2.1, po jakich gadzecikach zamontowanych w komorze silnikowej. Kupiłem już zgazowaną i mam napewno 2.?, ale nie wiem czy tylko na sonde. Z tego co widać na wierzchu jest czarna skrzyneczka z czerwoną diodą, elektrozawór na dolocie i może coś jeszcze w środku pytanie_bmw . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.