Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E46 320d-zakup?


Tukan

Rekomendowane odpowiedzi

Hej <bmw_2>

Ostatnio sie bije z myślami,zastanawiam i rozkminiam co robic... Jeżdze sobie 320i ale jednak jest chęć na kupno czegoś nowszego. Myślałem wcześniej o E39,ale jednak nie potrzebuje takiego auta,poza tym jest sporo paści na rynku :( . Doszedłem do wniosku,że może jednak E46 320d. Miałem przyjemność przejechać się taką 150KM,szła przyjemnie,przebiego ok 240tys. i wyglądała naprawde b.dobrze i ponoć jeździ bezproblemowo-auto zrobiło na mnie dobre wrażenie.Ale pytanie,ponieważ z właścicielem nie zagłębiałem się w ten temat-są jakieś usterki,na co szczególną uwagę zwrócić przy oględzinach,jak to auto się w ogole spisuje? pytanie_bmw

Ze względów $ raczej w grę wchodzi wersja przed lifcikiem -136KM.

Nie piszcie "kup 330d bo coś tam..." taka opcja nie wchodzi w grę.

Przeczytałem trochę tematów na forum (i poza) no i mam mieszane uczucia-jedni chwalą,drudzy mówią że coś tam wadliwego jest,ale jak sie dba to ok.

proszę o pomoc bmw_beer

Aaa...jak się silnik spisuje po chipie? Ile ze 136 można bezpiecznie wyciągnąć? 160?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko. Obecnie posiadam 318i e-36 i też myśle o takim dieselku. Generalnie autko jeżeli jest zadbane to nie ma problemu z nim w przyszłości. Jedyny problem jaki się dowiedziałem na temat 320d 150km to że auto z niewiadomych przyczyn traci na mocy. Mam kolege który ma warsztat samochodowy i dość często przyjeżdżają do niego z tym problemem. Może lepiej kupić motor 136km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Nie znam się na dieslu nigdy nie miałem...piszesz żeby nie proponować Ci 330d to może 320i sam jeżdżę taką ma 150km i jeździ się przyjemnie... mam ja ponad rok i jak na razie odpukać nic poważnego się nie dzieje, jeżeli chodzi o spalanie to wg mnie nie ma tragedii spokojnie zamkniesz się w 11l/100km przy ciężkiej nodze,a jak jeździsz spokojowo to 9l max. ja nie przekraczając 120km/h w trasie zszedłem do 7.2l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sam mam e39 530d i z własnego doświadczenia i opinii wielu użytkowników aut z DIESLEM zasilanym CM to największy wpływ na jego kondycję ma jakość ON a tankowanie z niewiadomego źródła najczęściej kończy się padniętymi wtryskami a one nie są tanie i tu przebieg nie ma dużego znaczenia.

A często przyczyną utraty mocy w silnikach 2,0d i 3,0d jest problem który tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.

Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym ciśnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podciśnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podciśnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.

Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podciśnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemożliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykają się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podciśnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych siłowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

ASO zaleca ich wymianę ale nie pamiętam co ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek-bmw320, bmw_beer dzięki .Czyli dotyczy to zarówno 2,0d ?Jak sprawdzić te filterki i czy są one drogie? Poza tym wyczytałem gdzieś ze 2,0 136KM jeszcze nie ma CR...czyli co?Jak Tds? Pompa wtryskowa? pytanie_bmw

[ Dodano: 28 Listopad 09, 20:56 ]

edu2301, nic się nie stało ;) każdy się myli.

Heno, 2.0 w e46 to jeszcze 6 cylindrówki? Tyle,że musiałbym szukać zagazowanej albo diesel.

Zobaczymy co będzie,specjalnie z pozbyciem się obecnego autka mi sie nie spieszy,tak rozważam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...