Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Silnik M20-2.5l 170 KM w bmw e34


Rekomendowane odpowiedzi

Witam <bmw_1>

Niestety chyba stała się rzecz najgorsza dla posiadacza buni :( Pojechałem dziś do mechanika celelm zdjagnozowania stuków w silniku(pamiętacie opisywałem że chodzi jak diesel a przy wysokich obrotach słychać stuki z silnika które są głośniejsze w miarę wzrostu obrotów silnika)o których już wcześniej pisałem na forum. Co się okazało siedzą panewki :( i kwestią czasu jest kiedy auto rozkraczy się na środku drogi.

Prośba jest taka: czy miał ktoś podobną sytuację ze swoim autem i jak długo jeszcze można z tym pojeździć(spokojna jazda) , jedni twierdzą że jeszcze pochodzi a inni że to już koniec.

Co robić ?? jedni mówią że remont się nie opłaca że lepiej wstawić nowy silnik!! Bo gdybym chciał remontować to po rozbiórce silnika wyjdą inne rzeczy a to z kolei kolejne koszty.

Czy znacie kogoś kto ewentualnie sprowadza tanio silniki do bm-ek (mój 2.5l M20 170KM).

Wielkie dzięki z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam <bmw_1>

Niestety chyba stała się rzecz najgorsza dla posiadacza buni :( Pojechałem dziś do mechanika celelm zdjagnozowania stuków w silniku(pamiętacie opisywałem że chodzi jak diesel a przy wysokich obrotach słychać stuki z silnika które są głośniejsze w miarę wzrostu obrotów silnika)o których już wcześniej pisałem na forum. Co się okazało siedzą panewki :( i kwestią czasu jest kiedy auto rozkraczy się na środku drogi.

Prośba jest taka: czy miał ktoś podobną sytuację ze swoim autem i jak długo jeszcze można z tym pojeździć(spokojna jazda) , jedni twierdzą że jeszcze pochodzi a inni że to już koniec.

Co robić ?? jedni mówią że remont się nie opłaca że lepiej wstawić nowy silnik!! Bo gdybym chciał remontować to po rozbiórce silnika wyjdą inne rzeczy a to z kolei kolejne koszty.

Czy znacie kogoś kto ewentualnie sprowadza tanio silniki do bm-ek (mój 2.5l M20 170KM).

Wielkie dzięki z góry za pomoc

Na allegro widzialem 3 silniki M20B25 od 1000zl do 1500zl

I sa naprawde godne uwagi , ja jak sprzedam swoj M20B25 biore jeden z nich do siebie

Co do remontu zapomnij , komplet panewek wyjdzie Ci ponad 400zl do tego szlif walu okolo 300zl uszczelki zimeringi i inne pierdoly 450zl ( komplet na caly silnik )

I jestem pewien ze po remoncie i tak Ci szybko padnie ten motor , ze wzgledu na to ze wal w BMW jest strasznie miekki i nie nadaje sie zbytnio do szlifow .

Wiec odrazu rozgladaj sie za silnikiem , co do jazdy z tymi stukami ...

Szczerze mowiac , nie jezdzil bym tym juz . Sam przerabialem juz panewki w M20B25 i M20B20 ...

Jest jeszcze jedno wyjscie , mozesz kupic sam blok silnika urzywany i zalozyc do siebie ...

Mysle ze to jest najtansze i najlogiczniejsze wyjscie jak nie masz duzo kasy do wydania .

Tylko jezeli chcesz robic taka przedkladke , nie jezdzij juz tym autem !!

Koszt samego kompletnego bloku to w granicach 500zl plus przelozenie go do Ciebie i uszczelka pod glowice ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o remoncie.NIe opłaca sie.Powiem tak,znajomy kupił silnik 2,5 vanosa za 1800zł,a np do mojego auta założyli 2.5 24V z E36,z przebiegiem 150tyś,a za silnik z automatyczną skrzynią dali1500zł-za komplet!Czyli jak dobrze poszukać to mozna bardzo tanio znależć silnik.Ale nie wiem gdzie go kupili i od kogo-musze spytać.Nie szukaj na allegro bo tam ceny są droższe niż w slepie:)Ale za zwykłe 2.5 nie powinieneś dać wiecej niż 1500zł.I najlepiej szukaj silnik z auta z automatem-małe prawdopodobieństwo,że będzie zajechany.Jak bede coś wiedział to dam znać.Zorientuj sie też czy mozesz wstawić tam 24V,bez zmiany komputera i skrzyni,bo jak juz masz kupować,to chyba lepiej już 24V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zorientuj sie też czy mozesz wstawić tam 24V,bez zmiany komputera i skrzyni,bo jak juz masz kupować,to chyba lepiej już 24V...

Przeciez to jest logiczne ze wiazka i komputer jest do wymiany przy 24V ...

Fajnie by bylo ... To ja juz w E30 bym mial M50B25 , jak by wiazki nie trzeba bylo zmieniac i oprogramowania ze sterownikami :roll:

poza tym , jak nie znajdziesz silnika czy cus , przemysl moj pomysl z sama zmiana bloku silnika z osprzetem , kupic dobry bardzo latwo , sprawdzasz czy 6 panewka nie jest przekrecona , jak jest oke kupujesz i przekladasz do siebie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na ucho :lol: byłem u 3 mechaników(wszyscy mówili to samo)ale wysłali mnie jeszcze do jednego-niby specjalisty od silników a on pogazował, posłuchał i bez wachania powiedział że to panewki :!: przy wysokich obrotach było słychać jedno tłuczenie aż się bałem że mi się przy nim silnik rozpadnie(a on do mnie że dziwi się że jeszcze jeździ bo jak bez obciązenia tak wali to co jak będę jechał z pasażerami pod górkę?? Jestem załamany :cry: Może dlatego jeszcze mi chodzi bo to automat i tak nie dostaje w dupe a poza tym jeżdże spokojnie :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie na ucho to wiesz , moze byc duzo przyczyn a naszym specjalistom w polsce to ufac mozna jak sasiadowi :mrgreen:

Nie pozostaje Ci nic innego jak zdjac miske i zobaczyc 6 panewke ...

Jak ona jest na smietnik , to juz wiesz co masz robic . W M20B20 i B25 zawsze 6 panewki padaja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no to na ucho to sobie można...muzyki posłuchać! Jeździj sobie spokojnie, bo zanim cokolwiek się z Twoim silnikiem stanie to padniesz nam na zawał serca hehe :wink: "Szpece" pewne rzeczy mówić muszą bo po wysłuchaniu takich epokaliptycznych przepowiedni aż się chce porfel otwierać na remoncik.

Podejrzewam, że stukają u Ciebie zaworki, które regulują hydrauliki. Normalne, że stukanie się nasila przy coraz wyższych obrotach (coraz szybciej stukają). Nie zamartwiałbym się na zapas.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no to na ucho to sobie można...muzyki posłuchać! Jeździj sobie spokojnie, bo zanim cokolwiek się z Twoim silnikiem stanie to padniesz nam na zawał serca hehe :wink: "Szpece" pewne rzeczy mówić muszą bo po wysłuchaniu takich epokaliptycznych przepowiedni aż się chce porfel otwierać na remoncik.

Podejrzewam, że stukają u Ciebie zaworki, które regulują hydrauliki. Normalne, że stukanie się nasila przy coraz wyższych obrotach (coraz szybciej stukają). Nie zamartwiałbym się na zapas.

Pozdrawiam

jezeli ma wyregulowane nie powinno byc stukow co najwyzej moze byc cykanie , i cykanie wlasciwie zawsze bedzie nie glosne ale slyszalne ...

jezeli to jest stukot jak w dieslu , to moze byc panewka obrocona na 90% , mozesz jezdzic lecz z czasem stanie sie to naprawde glosne , a potem zobaczysz na liczniku kontrolke od cisnienia oleju :)

Zacznij lepiej to rozbierac i szukac przyczyn pierwszy ogien zdejmuj miske i 6 panewke lukaj ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IeS co ty gadasz. Na sluch nawet ja zdjagnozowalem u kumpla panewke mimo iz nigdy wczesniej nie slyszalem stukajacej panewki. Pojechalismy do mechanika, on potwierdzil ze to panewki a po 40km silnik sie zatarl bo panewa juz byla obrocona. Nie jezdz jzu autem.

A ja jestem zdania zeby zrobic remont tego silniczka. Bedziesz przynajmniej wiedzial czym jezdzisz:> Koszt pozadnego remontu (naprawde pozadnego lacznie z osiowaniem bloku itd) to okolo 2-3k zł. A w te silniki w zajebistym stanie za 1500zł to jakos mis ie wierzyc nie chce:>

Sama glowica do m20b25 to koszt okolo 800zł :>

Kupujac uzywany silnik to jest loteria. Moze sie okazac ze jeszcze pojezdzisz ale rownie dobrze mzoe sie okazac ze to zwykla padlina. Moim zdaniem silnik za 1500zł w zajebistym stanie to bajka:> ale mzoe sie myle ;)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rowniez od samego poczatku obstawiam panewke i sie tu bede klucic nadal , lecz co do remontu silnika wartego 3 tys , to dla mnie bez sens :)

Uwierz mi ze mozna kupic dobry silnik lub sam jego blok , tylko trzeba wiedziec gdzie szukac i u kogo pytac :]

Jak bedzie ktos zainteresowany dam namiary na goscia ( lub jego rodziny ) ktory ma 4 wojskowe hangary z czesciami do E30 :mrgreen:

Jezeli nie od nich , to i tak dla mnie najleprzym wyjsciem jest kupienie samego kompletnego bloku silnika i jego przelozenie na nowych szpilkach i nowej uszczelce od glowicy i uwierz mi ze do automatu jest to idealne wyjscie ... tylko przed zakupem takowego bloku zecz jasna , sprawdza sie jak wygladaja cylindry , panewka , itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi ze mozna kupic dobry silnik lub sam jego blok , tylko trzeba wiedziec gdzie szukac i u kogo pytac :]

Ok...tylko nie rozumiem pewnej kwestii? Czemu sam blok? Czyzby chodzi o caly dol?:> Czyli blok, wał, korby i tloki? Dobrze rozumuje? :D

Rozumujesz bardzo dobrze przyjacielu : )

Nie maco ukrywac na rynku urzywanych czesci znalezienie dobrego bloku kompletnego , nie jest problemem , bo glownie w M20B25 problemem jest glowica , ale jezeli on ma dobra to po co robie dodatkowe koszty :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...