przemo_wrc Opublikowano 28 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Jak w temacie. pytanko odnoście w sumie wszystkich rzeczy bo to moje pierwsze V8... -Olej jaki polecacie i ile wchodzi -świece chyba takie same jak w moim 2.5 24V wiec dokupię dwie i resztę dam z tamtej bo mam nowe -Cewki... auto rwie na zimne pewnie nie dostaje prądu..ledwo chodzi i smierdzi benzyna ... wymieniać wszystkie czy można to jakoś sprawdzić -sonda lambda... wyeminł bym bo dj_drops mówi ze siorbie 20 a nie powinna tyle wiec przydało by sie wymienc... gdzie szukac najtaniej i czy nowa czy używana -ze wszystkimi płynami czyli ham wspom i sprzegła sobie czyba poradze:) hamulce i sprzęgło DOT-4 ?? -most i skrzynia... nie wiem czy w skrzyni wymieniać czy zostawić w spokoju.... -oczywiście tez odma kolega zapewniał ze pompa wody i paski wymienione wiec wieże na słowo... -co do zawieszenia pojadę na trzepaki i będę wszystko wiedział hmmm jak macie jeszcze jakieś pomysły co zrobić żeby silniczek chodził to mówcie... Z góry dziękuje za sugestie i pomoc!!! pozdrawiam bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 zrób profilaktycznie uszczelki pod klawiaturą. Lubi sobie olej tamtędy uciekać i zalewać świece (pamiętaj o tych małych podkładkach) olej zależy od kondycji silnika możesz próbować 5w30 castrola, taki miałem zobacz te cewki wizualnie łatwo się do nich dostać, sprawdź czy wszystkie takie same jak nie to na bank do wymiany te nieoryginalne, możesz też pożyczyć na chwilę od kogoś z v8 Co do tego 20litrów to może tyle po Wrocławiu wciągać, jedź nią na komputer, może też być przepływka walnięta co podwyższa spalanie. świece sprawdź na ngk.com i możesz kupić na allegro są naprawdę tanie (ale jak kupujesz 2 to się nie opłaca) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 co od świec to V8 lubi 4elektrodowe i takie też bym Ci polecał ja kupiłem Beru ale 1 i ostatni raz się dałem namówić (strasznie licho wyglądają te elektrody) dlatego też NGk BKR 6EQUP to jest odpowiednia świece do tego auta (albo Bosch) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 NGK poleca: BKR6EK więc 2-elektrodowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 zobacz sobie korni w katalogu ngk jakie zalecają świece, 4 elektrodowe nie powinny jeździć na gazie. Powinny być takie jak zaleca producent 740 i E32 8 4.0 210 04.1992 - 09.1994 M60 B40 BKR6EK (V‑Line 20) LPG 1 740 i E38 8 4.0 210 09.1994 - 05.1995 M60 B40 BKR6EK (V‑Line 20) LPG 1 szczegóły 740 i E38 8 4.4 210 05.1995 - 08.1998 M62 B44 BKR6EK (V‑Line 20) LPG 1 szczegóły 740 i E38 8 4.4 210 09.1996 - 11.2001 M62 B44 BKR6EQUP (V‑Line 30) LPG 1 szczegóły dopiero do e38 zalecają 4 elektrody źródło: http://www.e-ngk.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 może mi ktoś wyjaśnić dlaczego 4 elektrodowe nie nadają się do gazu?? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 na gazie powinno się przestrzegać zasady ,że świeca taka jak producent każe (sekwencja) też chciałem sobie wydłużyć życie świec i zakupiłem 4 elektrodowe do v8 (sekwencja) i niestety auto chodziło gorzej. Po założeniu 2 elektrodowych było lepiej. Także jest to subiektywna opinia i rób jak uważasz mi auto po prostu gorzej chodziło. Mogło to mieć swoje podłoże również w nie nowych już przecież cewkach nie wiem) Świece też mogły być wadliwe, niemniej jednak na 2 elektrodach było lepiej to fakt nie podważalny. Przetestowane na własnej skórze. V8 chodziło równiej nie potykało się na wolnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 moje po założeniu tych to w ogóle zaczęło chodzić nie paliły mi 3 cylindry... no i jak ktoś wie dlaczego nie 4elektrodowe(naukowe wyjaśnienie) w sumie to jak 2 mogą być to lepiej bo są 2 razy tańsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 czytałem kiedyś o 'mnej widocznej iskrze' przy wyższej ilości elektrod niż zalecane ale myślę, że to może być tzw 'urban legend' słyszałem też o szybszym zużyciu elementów układu zapłonowego (przy ich gorszym stanie) co jest w miarę logiczne (wszystkie cykle się odbędą z 4razy większym prawdopodobieństwem, ale ma to raczej marginalne znaczenie czytałem też o wzroście spalania o jakieś 1.5litra na 4 elektrodach ale to bym włożył między bajki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 a więc już Panowie tłumacze wam dlaczego NGK pisze o 2 elektrodowych... (że są zalecane przez producenta, co poniekąd jest prawdą) Ja się sugerowałem stroną bmwfans.info na której piszą, że można uzywać zarówno jedne jak i drugie; natomiast istnieje tam dopisek w postaci kodu, którego rozwinięciem jest wiele informacji np.: że nowe 4 elektrodowe świece "long-life" 1 raz zostały przyjetę w E48 99r, oraz dla innych modeli BMW ponadto świece te mogą być używane z bezpośrednim(natychmiastowymi)i skutkami w niektórych(wyższych) silnikach Korzyści płynące z zastosowania takich świec: -poprawa wykonywania zimnego startu -lepsza praca na jałowym, oraz przyspieszenie -brak utraty zapłonu przy zmianie i pełnym obciążeniu -pewność zapłonu -2 krotnie zwiększona żywotność -[tego sam nie rozumiem] wysoki stopień bezpiecznej rezerwy kiedy silnik pracuje w ciężkich warunkach silniki w których można stosować owe 4 elektrodowe świece to(historyczne): m40, m42, m43, m44 m50, m52 m60, m62, m70 widocznie producent świec NGK nie uwzględnił wzmianki którą zastosowało BMW <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 29 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 mam juz nowe nGK wiec dokupię dwie i założę tak jak producent załozył...Dj_drops mówił ze wlał pół syntetyk ale chyba nie wie jaki wiec kupie cos dobrego 10w40 mutula albo valvoline... Podjade do kogos z V8 i sprawdze wszystko:)))) mysle ze koło 1000zł wsadzic w silnik i bedzie igiełka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 wracając do tematu: olej- Syntetyk jaki to już robi mniejszą różnicę (byle nie noname) cewki, można sprawdzić miernikiem- można też podmieniać sonda sprawdź która- i kup Boscha [ Dodano: 29 Październik 09, 14:29 ] 1000 to będzie mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 29 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Ale jak był wlany pół syntetyk to przejść na porządny syntetyk? chyba nie bardzo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 dlaczego nie?? nie widzę żadnego problemu wiele o tym również czytałem i jestem zdania, że lepiej wcześniej wrócić do dobrego oleju niż "katować" silnik gęstym wiem, że są opinie że półsyntetyk jest ok, ja jestem innego zdania ja tak zrobię tylko muszę kabonki na strugać, a na razie bezrobocie ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 29 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Hmmm... no zobaczymy co jeszcze inni powiedza. przebieg to 230tys... nie wiesz ile tam oleju wchodzi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 http://www.e34.de/vin/index.php wpisz końcówkę vinu i wyskoczy do mojego 7,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 jak nie pali oleju to bym lał pełen syntetyk. sporo o tym czytałem i ja tak zrobiłem i wszystko było w jak najlepszym porządku. Z tego co pamiętam to wchodzi jakoś 7.5 litra na pewno w 2 bańki się zamkniesz (oleju) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 29 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Czy bierze olej to nie wiem. wiem ze jest na min. dj_drops mówił ze rok temu olej wymieniał i ze niby nie siorbie oleju ale czy to prawda czy nie to chu... wie:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Mordulec przeszedł chyba w swoim V8 z pół na full syntetyk VALVOLINE, z tego co słyszałem to jest zadowolony ale to on niech lepiej opisze pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 ja też przechodziłem na pełen syntetyk i nie działo się nic złego zrobiłem odmę i uszczelniacze i wszystko było w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 29 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Skoro tak mówicie to tak zrobie:))) Co myslicie o tym : http://moto.allegro.pl/item798702442_motul_specyfic_5w30_507_00_504_00_5l_tanio_kurier.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Do M60 tylko syntetyk , zasada jest taka ze jak cos ma sie rozszczelnic to tak czy siak sie rozszczelni , a lanie jakiegos połsyntetyka do tego silnika to zwyczajne skracanie mu życia. Z M60 jest podobnie jak z M40 kazdy marudził ze w nich klepały hydroregulatory ano klepały dlatego ze wiekszosc ludzi lała gówniany olej , nie czysciła rurki podajacej olej na wałek i przez to byly bociany pod maską a uzasadniano to tym ze "M40 musi klepać" miałem E30tke z M40 i sory ale nic mi nie klepało wystarczyło wydac 30-40zł wiecej przy wymianie oleju. Jeszcze jedną istotną kwestią są przebiegi na poszczególnych rodzajach olejów : minerał - maks 5tys półsyntetyk - maks 7tys syntetyk - maks 9tys Bo niektorzy tez wyznają teorie ze jak zalałem dobry olej to zrobie na nim ze 20tys :wink: Nic bardziej błędnego po tych przebiegach oleje juz najczesciej nie trzymaja swoich parametrów przez co niedostatecznie smarują elementy silnika. Poprzedni własciciel mojej E32 mowil ze miał zalanego castrola magnateca 10W40 , obejrzałem silnik i wycieków raczej nie było dlatego wymieniłem to syntetyka przejechałem juz 6tys na Valvoline i jedyne co moge powiedzec to ze wyciszyła sie hydraulika , silnik pracuje normalnie oleju raczej nie ubywa moze minimalnie przez odme ale praktycznie nie widac tego na bangecie. Skoro i tak zaczynasz od wymiany uszczelek i odmy to tym bardziej zalej sntetyka najlepiej Valvoline albo Motula najczesciej oznaczane jako LongLife do silników z duzym przebiegiem , na allegro mozna kupic w okolicach 110zł / 4L a potrzebujesz dwóch takich baniek + do tego filtr oleju ale tylko bosch'a , filtrona nie kupuj szkoda kasy na niego (przynajmniej do M60) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 29 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Do M60 tylko syntetyk , zasada jest taka ze jak cos ma sie rozszczelnic to tak czy siak sie rozszczelni , a lanie jakiegos połsyntetyka do tego silnika to zwyczajne skracanie mu życia. Z M60 jest podobnie jak z M40 kazdy marudził ze w nich klepały hydroregulatory ano klepały dlatego ze wiekszosc ludzi lała g...... olej , nie czysciła rurki podajacej olej na wałek i przez to byly bociany pod maską a uzasadniano to tym ze "M40 musi klepać" miałem E30tke z M40 i sory ale nic mi nie klepało wystarczyło wydac 30-40zł wiecej przy wymianie oleju. Jeszcze jedną istotną kwestią są przebiegi na poszczególnych rodzajach olejów : minerał - maks 5tys półsyntetyk - maks 7tys syntetyk - maks 9tys Bo niektorzy tez wyznają teorie ze jak zalałem dobry olej to zrobie na nim ze 20tys :wink: Nic bardziej błędnego po tych przebiegach oleje juz najczesciej nie trzymaja swoich parametrów przez co niedostatecznie smarują elementy silnika. Poprzedni własciciel mojej E32 mowil ze miał zalanego castrola magnateca 10W40 , obejrzałem silnik i wycieków raczej nie było dlatego wymieniłem to syntetyka przejechałem juz 6tys na Valvoline i jedyne co moge powiedzec to ze wyciszyła sie hydraulika , silnik pracuje normalnie oleju raczej nie ubywa moze minimalnie przez odme ale praktycznie nie widac tego na bangecie. Skoro i tak zaczynasz od wymiany uszczelek i odmy to tym bardziej zalej sntetyka najlepiej Valvoline albo Motula najczesciej oznaczane jako LongLife do silników z duzym przebiegiem , na allegro mozna kupic w okolicach 110zł / 4L a potrzebujesz dwóch takich baniek + do tego filtr oleju ale tylko bosch'a , filtrona nie kupuj szkoda kasy na niego (przynajmniej do M60) . Dzieki za szczegółowe rady:) kupie olej jakos w tygodniu:) do tego wszystkie filtry i płyny. Jak by ktoś jeszcze miał uwagi badz sugestie co do M60 i pisac smiało wszystkie rady sie przydadza!! bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 jesli bedziesz chcial wymieniac fajki na cewkach, to nie oszczedzaj, jesli zamierzasz nim trioche pojezdzic to nie oszczedzaj ani griosza na mechanice. Kup od razu wszystkie fajki i odhacz ze zrobione. Jest dobry sklep przy krakowskiej. Auto punkt, maja naprawde dobre ceny. Ja cewke u nich bralem i 8 fajek, i ceny mieli nieporownywalnie taniej niz gdziekolwiek indziej. Podaje namiary:71 340 0480. Najlepiej do nich przekrecic wczesniej, niech towar zamowia. Dzialaja tak, ze internetowo sprawdza co jest w jakiej hurtowni i po jakiej cenie, i to sciaga do siebie. [ Dodano: 29 Październik 09, 16:45 ] aha, i pamietaj zeby przy wymianie oleju sprawdzic mocowanie pompy oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 ja za fajki dałem 20pln za sztukę; Boscha ale dokładnie jak mówi woz, na tych silnikach nie zaoszczędzi ewentualnie można 2 razy stracić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.