Dread Opublikowano 26 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Witam potrzebuje info czy łatwo się wymienia alternator w M30B35? Zaczął coś świrować i podawać złe napięcie a że mam inny w innym silniku będę chciał go wymienić i nie wiem czy się za to brać samemu..? Mile widziane jakieś info:) pozdro bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 26 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 a nie lepiej wymienic regulator wraz ze szczotkami na 90% ten objaw ustanie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 27 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Objawy są takie.. Na zapłonie nie świeci kontrolka ładowania, jak odpale auto to zaczyna się żarzyć... Na wyższych obrotach kontrolka gaśnie.. po czym się nie świeci a znowu na wyższych ok 3-4 tyś znowu się zapala..? Co to może być? I jak już to czy lepiej i łatwiej wymenić regulator napięcia ze szczotkami czy podmienić cały alternator na inny? pozdro <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 27 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Moim zdaniem to alternator zdycha podobna akcje miałem w passacie 2-3 lata temu tez sie ledwie swieciła kontrolka i w czasie jazdy pobierał sobie prad z aku no i po przejechaniu paru km silnik zgasł i akumulator wyczyszczony do zera. W M30 dostep do alternatora jest spoko mysle ze sam mozesz zdemontowac i dac go do naprawy np na buforowej czy tam terenowej naprawiaja koszty beda mniejsze niz odstawienie auta do warsztatu na zasadzie "panowie auto sie popsuło-naprawcie" Znacznie gorzej jest z rozrusznikiem w E32 wiekszosc mechaników nie chce sie za to brać , kaspri chyba 3 dni szukał magika zeby mu to zdemontował i naprawił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 27 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 To bankowo alternator ponieważ Jarek sprawdził ładowanie bo ma duży obc i się waha w granicach 10.5-11.5 więc za mało. A drugi sprawny alternator ma w starym silniku więc raczej kwestia podmiany tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 27 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Spoko to podmienie alternator i zobacze co i jak bmw_beer bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 27 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Na zapłonie nie świeci kontrolka ładowania To znaczy ,że alternator nie ma tzw wzbudzenia więc możliwe ,że naprawa może polegać nie tylko na wymianie szczotek Na wyższych obrotach kontrolka gaśnie.. po czym się nie świeci a znowu na wyższych ok 3-4 tyś znowu się zapala..? Szczotki to myślę,że masz już skończone. W tym przypadku podmieniłbym alternator na ten grugi co masz by mieć auto sprawne a ten zdemontowany oddać do naprawy. Elektrycy(dobrzy) potrafią w minutę zbudować sobie stanowisko do kontroli parametrów alternatora więc po wymianie szczotek i regulatora będzie w stanie sprawdzić czy już działa poprawnie czy do wymiany będzie więcej części a Ty sam sobie określisz czy się opłaca czy nie. [ Dodano: 27 Październik 09, 12:20 ] A i przy okazji do tego alternatora który będziesz teraz wsadzał to proponowałbym odrazu wsadzić nowy regulator razem ze szczotkami-koszt śmieszny a będziesz pewny [ Dodano: 27 Październik 09, 12:34 ] 10.5-11.5 W tym stanie na wyłączonych światłach i radiu to akumulatora starczy tak na 10-12km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 27 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 A i przy okazji do tego alternatora który będziesz teraz wsadzał to proponowałbym odrazu wsadzić nowy regulator razem ze szczotkami-koszt śmieszny a będziesz pewny Tak zrobię, wymienie od razu te szczotki bo na starym silniku i starym alternatorze było ok ładowanie ponad 14,5V więc powinno być dobrze i będę pewny że szczotki się nie skończą gdzieś w trasie albo coś.. mat napisał/a: 10.5-11.5 W tym stanie na wyłączonych światłach i radiu to akumulatora starczy tak na 10-12km Dlatego rano nie ruszyłem samochodu do pracy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.