domingez Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Witam. Mam bardzo poważny problem z którym borykam się już pół roku. Mam samochód e46 318i z 1999 r 118 KM. Problem jest tego typu że jak pomału ruszam to obroty nagle spadają do 500. Samochód staje sie taki ciężki w przyspieszaniu a najgorzej na 3 biegu. Nie pisałbym tutaj gdyby nie to iż w aucie na nowe i oryginalne wymieniłem już Przepływomierz, świece, kable, akumulator Bosh S4, silnik krokowy, zawór ciśnienia wody, Sterownik przepływu powietrza w kolektorze dolotowym bardzo droga rzecz!, wszystkie filtry, sonda lambda no dosłownie wszystko!! Na kompie wywala błąd sondy ale tej za katalizatorem która sprawdza poprawnośc spalin czy cos takiego oraz wywala błąd powietrza wtórnego. Pompa powietrza sprawa wszystkie przewody też, ciśnienie trzyma w normie. prosze pomóżcie bo wywaliłem już ponad 5000 zł a problem dalej ten sam! Pompa paliwa sprawdzana i sprawna. Przy ostatniej wymianie tego sterownika przepływu powietrza było jeden dzień idealnie a na drugi wróciło do normy więc to nie katalizator. Dodam że mam przejechane 151000 KM samochód od nowości w jednych rękach więc przebieg oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 i w takich momentach odechciewa sie zyc.... nie pisales nic ze sprawdzales podcisnienie. wiec mozesz sprawdzic czy z podcisnieniem jest wszystko ok. Jest to E46 wiec ja bym stawial na jakas elektronike. jakis czujnik cos tego typu. moze czujnik polozenia walu? moze cos z zaplonem? slabe paliwo lejesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domingez Opublikowano 14 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Paliwo leje dobre na normalnych stacjach. podcisnienia nie sprawdzałem to fakt. No wlasnie elektronika była sprawdzana to znaczy komputer i złącza i niby wszystko jest ok. Dodam że pojawiła się taka dziwna rzecz bo mierzyłem amperomierzem zasilanie po prześciu auta po zamknieciu w stan spoczynku i na zgaszonym aucie po 15 minutach prad pobierał mi rozrusznik oraz kabel zasilający wzmacniacz car audio. wychodziło jakies 2,5 ampera. czujnik położenia wału raczej nie bo odpala bez problemu i nie wyskakiwał zaden błąd tego typu( sprawdzałem bo też miałem takie podejrzenie ). Błedy są zawsze dwa powietrze wtórne ale pompa i zawory działają oraz ta sonda która nie ma tu za wiele do gadania bo dotyczy tylko kata. Pisze bo moge jeszcze cos wymienic ale nie wiem juz co bo wymieniłem chyba pół auta i teraz chce miec juz pewnośc że trafie dobrze. Może ktos wie ile samochod adaptuje nową czesc? Ten sterownik wymienilem dwa dni temu i dzisiaj pojawiły sie objawy po 50 kilometrach. Moze samochod potrzebuje jakis czas na adaptacje? Juz naprawde nie mam pomyslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 a skad ta pewnosc ze dotyczy kata? bo takie objawy jak masz moga byc spowodowane uszkodzona sonda.. te pobieranie pradu tez jest podejrzane jakby gdzies zwarcie bylo ale to powinno wyjsc na kompie ze jest cos nie tak... [ Dodano: 14 Październik 09, 23:25 ] bo jesli masz dwie to byc moze do prawidlowego dzialania pierwszej musi byc sprawna tez druga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domingez Opublikowano 14 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Bo ta sonda która odpowiada za spalanie i mieszanke paliwową wymieniłem a ta za kat sprawdza poprawnośc spalin. Przynajmniej taką informacje uzyskałem od mechaników. No właśnie na kompie nic poza błedami, na impie też nic. Moze masz racje z tą sonda ale kilku mechaników odpowiedziało mi że to że wywala jej błąd to nic wielkiego bo podobno ona odpowiada tylko za kat i emisje spalin. tylko jak wyjasnic ze po wymienie tego sterownika bylo idealnie przez 50 kilometrow? Pojawil się bład i samochod wchodzi w tryb awaryjny czy co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Nie wiem jak mi sie cos popsuje w aucie to biore mlotek i naprawiam Moze jak sie spece od E46 pobudza to Ci pomoga doradza a jesli nie to pewnie poleca jakiegos zdzisia co wie... jestes z wroclawia wiec pewnie ktos sie znajdzie co ogarnie ten problem.... <bmw_1> [ Dodano: 15 Październik 09, 00:09 ] ale przyszedl mi jeszcze jeden pomysl pisales ze caly czas pobierany jest prad po wylaczeniu auta moze jest gdzies zwarcie i te zwarcie pali ten sterownik i dlatego po wymianie bylo ok a pozniej sie zesralo bo sie spalil od tego zwarcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domingez Opublikowano 15 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 No wlasnie bylem juz u wielu i nikt nic nie wie a placic juz tez mam dosc dlatego pytam. Sterownik byl uszkodzony mechanicznie. Zapadka sie wyrobila ktora kieruje powietrze raz do dlugiego a raz do krotkiego kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.