Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Potrzeba informacji !!


///M3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie ostatnio rozwarzam kupic sobie e34 2.5 24v z gazem ... czy moge liczyc na ocene tego samochodu ? jak sie spisuja te silniki jak z gazem sobie radza jaka jest usterkowosc tego samochodu czy w ogole warto ? chcialbym wiedziec wszystko zanim kupie.. chcialbym znac spalanie i usterkowosc oraz jak drogo z naprawami i czesciami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie e34 525i z silnikiem m50b25 to bardzo dobry wybór...

Jeździ fajnie i żwawo, kultura pracy tego silnika jest na wysokim poziomie,

co do lpg to m50 ma plastikowy kolektor dolotowy więc gaz tylko i wyłącznie z sekwencyjnym wtryskiem.

Dobra i dobrze założona instalka przy tym modelu nie sprawia żadnych problemów w użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma e34 kombi 2.5 24V z instalacja LPG sekwencyjna, mimo 192 kM auto wcale nie ma dobrych osiągów, przyspiesza jak każde inne auto ( nie bmw ) można powiedzieć ze jazda nim jest po prostu nudna, mimo posiadanej szpery szanse na obrócenie jej w miejscu są naprawdę marne. Jeżeli chodzi o spalanie to jest dosyć ekonomiczna zarówno na PB jak i LPG pod warunkiem ze nie kreci jej wysoko. Jak większość utrzymanych egzemplarzy nie jest awaryjna, nie licząc oczywiście szybko zużywającego się zawieszenia ( wina polskich ch... dróg ). Dla porównania dodam że moje dawne e34 2.5 12V mimo ze było na automacie i ze zwykłym LPG zbierała się o wiele lepiej od tej 24V ( nie balem się nią wyprzedzać ). Jezeli chodzi o 2.0 np w e36 bo takim jechałem to już w ogóle jest porażka :lol: . Proponuje silniki 12V bo naprawdę są o wiele lepsze, żywotniejsze i szybsze. Motory o których mówiłem nie posiadały Vanos-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego PREDATOR jechalem e34 12v 2.0 jak i 2.5 nie podobalo mi sie niestety :( 2.0 12v to jest juz masakra.. zero odepchniecia ma mysle jeszcze koledzy nad e36 2.0 ??

interesuja mnie koszty utrzymania tych silnikow spalanie pb i lpg usterkowosc i ceny czesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M20B20-130KM

M20B25-170KM

M50B20-150KM

M50B25-19oKM

(w zaokrągleniu )

Predator, czytając Twojego pasta odnoszę wrażenie ,że nie miałeś okazji porównywać ze sobą e34 w wersjach silnikowych podanych wyżej.

Kolega ma e34 kombi 2.5 24V z instalacja LPG sekwencyjna, mimo 192 kM auto wcale nie ma dobrych osiągów, przyspiesza jak każde inne auto ( nie bmw ) można powiedzieć ze jazda nim jest po prostu nudna, mimo posiadanej szpery szanse na obrócenie jej w miejscu są naprawdę marne.

Touring jest o 200kg cięższy od sedana to raz a dwa to zależy do czego potrzebujesz auta-do obracania w miejscu?

Przy okazji hmm być może Tobie nie udało się jej obrócić -mi niewiele brakuje by obrócić M50B20 na standartowo szerokiej drodze.

Dla porównania dodam że moje dawne e34 2.5 12V mimo ze było na automacie i ze zwykłym LPG zbierała się o wiele lepiej od tej 24V

Biorąc pod uwagę ,że miałeś na myśli porównanie w tym momencie M20B25 z M50B25 to zwyczajnie na swiecie Tobie nie wierzę.

Istnieje taka możliwość jesli to M50B25 z porównania jest niesprawne a nie o takim porównywaniu mam nadzieje myślisz.

Jezeli chodzi o 2.0 np w e36 bo takim jechałem to już w ogóle jest porażka

Tego to już wogóle nie rozumiem,

e36 M50B20 lżejsze o ładnych parę kilo od e34 M50B20 tymczasem odnosze wrażenie jakby wg.Ciebie było najgorsze:)

Proponuje silniki 12V bo naprawdę są o wiele lepsze, żywotniejsze i szybsze.

O wiele lepsze?pojęcie tutaj na tyle względne ,że sie nie zgadzam

żywotne?-Tak

Zywotniejsze?-sprawa dyskusyjna choć masz w tym troche racji-według mnie conajmniej tak żywotne co nowsze generacynjie 24V bo one również jest "długodystansowcem"

Szybsze?-Nie-szczerze to nie wiem skąd bierzesz takie informacje

Co do zawieszenie i polskich dróg to pełna zgoda:)

Predator ja mimo ,że mam 24V to również mam sentyment do 12V ale sam siebie nie oszukuję

12V M20B20/B25 to dobre silniki-z trochę niekorzystnym współczynnikiem zużycia paliwa w stosunku do osiągów choćby z racji mniejszej ilości zaworów przypadających na cylinder

(ja osobiście uważam ,że troche marnują paliwo:)

24V M50B20/B25 to mimo wszystko lepsze silniki pod względem ekonomiki i osiągów od 12 V

M50 to jest następna generacja silników zastępująca silniki M20 więc nowsze rozwiązania.

Jednak wydaje mi się ,że 12 V lepiej znoszą gaz nawet z instalacjami niższej generacji choć moja opinia nie jest poparta doświadczeniem bo nie uznaje gazu a auta z silnikami w/w nie posiadały instalacji lpg.

Ja jeżdzę już 4 lata M50B20 w e34(miałem okazję poruszać się wszystkimi podanymi wyżej E34 kami jak i E36 M50B20)

I gdybym 4 lata temu wiedział tyle co teraz to wybrał bym m50B25:

Moje porównanie M50B20 z M50B25

-zużycie paliwa na praktycznie takim samym poziomie a różnica 0.2-0.5 l/100km to żadna różnica przy około 40KM fabrycznie więcej.

-ceny podzespołów na takim samym poziomie.

-zużycie zawieszenia-takie samo

-wiecej Nm a to jest znacznie odczuwalne na plecach podczas rozpędzania

Wybrałbym e34 M50 B25.

Jeśli chodzi o zachowania tego silnika z lpg to myślę ,że sekwencja i regularne kontrole instalacji sprawią ,że będziesz zadowolony

[ Dodano: 20 Październik 09, 09:11 ]

No i VANOSA również zostawiłem w spokoju przy porównaniach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Touring jest o 200kg cięższy od sedana to raz a dwa to zależy do czego potrzebujesz auta-do obracania w miejscu?

Przy okazji hmm być może Tobie nie udało się jej obrócić -mi niewiele brakuje by obrócić M50B20 na standartowo szerokiej drodze.

Jezeli chodzi o różnice masy sedana i kombi to jest to 95kg, co do obracania w miejscu to nie wykorzystuje tego nadmiernie ale czasem jest to przydatna zdolność. Co do m50b20 to jakoś nie widzę tego obracania za bardzo, no chyba ze na ręcznym albo na "3".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym aż tak na te silniki 12V nie naskakiwał:) a w 730 3.0 V8 budowany w tej technologi spisuje sie przyzwoicie a wszystko zalezy jakie są powody posiadania auta i sposobu eksploatacji:)Do fisiowania ten zestaw sie nie nadaje a osobiscie jakos nie bardzo widzi mi się fisiowanie 7er-w żadnej wersji silnikowej i nadwoziowej-to raczej furak do reprezentacyjnego i dostojnego poruszania:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania dodam że moje dawne e34 2.5 12V mimo ze było na automacie i ze zwykłym LPG zbierała się o wiele lepiej od tej 24V

Biorąc pod uwagę ,że miałeś na myśli porównanie w tym momencie M20B25 z M50B25 to zwyczajnie na swiecie Tobie nie wierzę.

Istnieje taka możliwość jesli to M50B25 z porównania jest niesprawne a nie o takim porównywaniu mam nadzieje myślisz.

Może takie było tylko moje odczucie, w końcu M20B25 miałem już dosyć dawno temu ale jak pamiętam reagowało żwawo ( gaz do oporu, skrzynia szalała, robił się mały wir w baku i inne takie bezcenne drobiazgi ). Po czasie wsiadłem w M50B25 i już tego nie było, żadnych rewelacji, dla mnie jazda tym autem jest po prostu nudna.

Jeżeli chodzi o e36 M50B20 to według mnie jest to zbyt slaby silnik jak na BMW.

Jeżeli chodzi o żywotność silników to 12 zaworowy jest praktycznie nie zniszczalny, a 24 zaworowych znajomy mechanik wymienił już sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predator jeśli chodzi o zawracanie w miejscu to ani ręczny ani na 3ce:)

Ale jak pewnie zauważyłeś napisałem,że "nie wiele mi brakuje" więc też nie przeceniam możliwości M50B20 i swoich.Tyłek wylatuje na około 1m w bobocze a jeśli jest trawiaste to bez obaw taki obrót sobie robie oczywiscie jeśli mam taka potrzebe.

Jeśli chodzi o to porównanie M20B25 z M50B25 to jasne że to Twoje odczucie lub prawdopodobnie to M50B25 nie było według

mnie w dobrej kondycji.

Co do kwesti "nudy"za kółkiem to już indywidualna sprawa każdego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predator jeśli chodzi o zawracanie w miejscu to ani ręczny ani na 3ce:)

Ale jak pewnie zauważyłeś napisałem,że "nie wiele mi brakuje" więc też nie przeceniam możliwości M50B20 i swoich.Tyłek wylatuje na około 1m w bobocze a jeśli jest trawiaste to bez obaw taki obrót sobie robie oczywiscie jeśli mam taka potrzebe.

Jeśli chodzi o to porównanie M20B25 z M50B25 to jasne że to Twoje odczucie lub prawdopodobnie to M50B25 nie było według

mnie w dobrej kondycji.

Co do kwesti "nudy"za kółkiem to już indywidualna sprawa każdego:)

Wiesz jak się wjeździsz w jakieś auto to prędzej czy później będziesz nim robił cuda, mnie chodziło raczej o wejście do auta z "marszu" i sprawdzenie jego możliwości. Zapewniam cie ze to M50B25 jest i było bardzo doinwestowane i jego stan mógł wpłynąć tylko na plus jeżeli chodzi o osiągi. Jazda nią nie jest aż tak tragiczna żeby ja komuś na sile odradzać, na trasie potrafi być szybka ale w mieście na krótkich dystansach nie można nią specjalnie powalczyć :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predator więc jeśli chodziło Tobie o sprawdzanie możliwości auta z tzw"marszu" to według mnie to jest raczej sprawdzanie swoich umiejętnosci i możliwosci a nie możliwości jakie może dać auto:)bo jeśli swoim M50b20 to robię to jeśli nie zrobię tego z M50b25 ktore napewno jest bardziej predysponowane do tego to wynikałoby to raczej z obawy że wsiadam do czyjegos auta.W innym razie nawrót udałby sie całkowicie lub przynajmniej z takim samym skutkiem jak w M50b20 a wiadomo ,ze specjalnej filozofi nie ma przy takim nawrocie.

Jeśli chodzi o opinie mechanika w sprawie 12V a 24V to jest to na tyle ogólna kwestia że należało by spytać jakie były powody wymian silników a raczej sposób użytkowania przed awarią co raczej ciężkie do ustalenia:)

Każdy silnik ma swoje usterki ktore mają miejsce lub nie ale kluczowa według mnie jest tutaj eksploatacja.

Wydaje mi się ,że wygląda to w dużym ogóle tak:)

Silniki generujące większą moc i Nm niejako prowokują do ciężkiego ich używania i wszystko zależy od kierowcy jak często będzie ulegał tym prowokacjom:)Niestety

widać,że o wiele więcej silników M20B20 i M50B20 można spotkac w b.dobrym stanie niż silnikow M20B25 i M50B25 (nie mówiąc juz o M88 bo większość po kupnie wymagalaby remontu)

A zniszczyć M20 i M50 można w tym samym czasie pomijając kolizję bo oba sie uszkodzą lub spalenie(tu M50 przegra ze wzgledu na plastikowy kolektor:))

Układ tłokowo korbowy to te same materiały,widok "metalowego"kolektora w M20

wcale nie przemawia na jego korzyść.

Wrażliwosc na temperature/przegrzanie-taka sama.

12zaworów i 24 zawory działają na podobnej zasadzie a uszkodzenie najczęstsze to kolizja ich z tłokami.M20 i M50 sa kolizyjne ale predyspozycje do zerwania paska a łańcucha są diametralnie różne.

Ja polecam sliniki M5o bo są ekonomiczne w stosunku do M20 i dysponują lepszymi osiągami jak zawsze decyduje stan auta/silnika i wola kupującego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakie częsci dokładniej chodzi?

Jeśli o zawieszenie to normalne ceny pozatym w każdym sklepie podają kilka opcji zamienników więc ceny niektórych części są śmiesznie tanie.

Np wahacz przedni górny kompletny ze swożniem i tuleją to ceny od 80PLN do 300PLN i sobie wybierasz.

Sprzęgło Sachs około 650PLN

(ja do swojego w sklepie się targowałem i za 520PLN kupiłem:)więc można i tak

Sprzęgło LUK już za około 500PLN lub taniej wyrwiesz

Chłodnica np nissens 450PLN

A plasticzki sriczki to z demobilu spokojnie sobie załatwisz po śmiesznej cenie

A ten gaz to sekwencja????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...