adam-bmw Opublikowano 7 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 temat dałem tutaj bo dział sam naprawiam jest zamknięty, mam nadzieję że nie zostanie usunięty, najwyżej proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu będziemy potrzebowali komplet kluczy (potem podam konkretne numery), kliny pod koła (BHP), kozły (też bhp), benzyna ekstrakcyjna (do oczyszczenia tarcz ze środka antykorozyjnego i odtłuszczenia po montażu), papier ścierny (niezbyt gruby do czysczenia piast i jarzm), szczotka druciana (może być na wiertarce) skrobak lub pilnik do metalu do czyszczenia jarzm, wkrętak płaski, lewarek, klucz do kół. prace zaczynamy od postawienia auta na płaskim terenie, zaciągamy ręczny, może być na biegu. pod koła tylne kładziemy kliny(jeśli mamy 4) jeśli 2 to po skosie do podnoszonego koła przedniego. luzujemy śruby koła przedniego przy, którym zaczynamy, podnosimy auto na lewarku, po podniesieniu koła na odpowiednią wysokość zabezpieczamy auto wstawiając pod auto w miejsce do tego przeznaczone (na podłużnica) koziołek i opuszczając auto tak aby spoczęło na koziołku. odkręcamy śruby koła do końca i demontujemy je, odkładamy na bok. a teraz przechodzimy do prac związanych z samą wymianą tarcz najpierw demontujemy sprężynkę pomiędzy zaciskiem a jarzmem odkręcamy zacisk dwie śruby na imbus 7, ale najpierw ściągamy zaślepki zdemontowany zacisk podwieszamy na sprężynie zawieszenia(kawałek sznurka, drutu, lub trytytka) odkręcamy jarzmo, klucz nasadowy 18 demontujemy stara tarczę, klucz imbusowy 6 po zdemontowaniu tarczy piastę czyścimy najpierw szczotką drucianą potem papierem ściernym, następnie zabezpieczamy piastę pastą miedzianą (ja miałem w sprayu) nową tarczę przed montażem dokładnie czyścimy ze środka antykorozyjnego, następnie montujemy tarcze na swoim miejscu zabezpieczając ją nową śrubą klucz imbus 6 (nowe powinny być w zestawie z tarczami) następnie dokładnie czyścimy jarzma zwłaszcza w miejscach gdzie będą "pracowały" klocki i montujemy je na swoim miejscu porządnie dokręcając je kluczem nr 18 następnie odtłuszczamy tarcze, czyścimy zaciski zakładamy klocki i montujemy na swoje miejsce dokręcając zacisk kluczem imbus nr7, zakładamy sprężynkę na zacisku praca w zasadzie skończona, zakładamy koło, śruby dokręcamy na skos musimy pamiętać że mając nowe tarcze i klocki musimy je dotrzeć, proces (podobno) powinien trwać ok 300km, w tym czasie należy unikać gwałtownego i długotrwałego hamowania z dużej prędkości, aby nie przegrzać tarcz co może spowodować ich pogięcie, czasami warto pocierpieć ok 2 dni aby potem cieszyć się pewnym układem hamulcowym koszta jakie poniosłem -tarcze ok 300zł para wybrałem brembo miałem w e34 przez 2 lata i były naprawdę super klocki ok 200zł kpl trw-lucas miałem z tarczami brembo w e34 i tak jak poprzednio napiszę że super bo tak było satysfakcja z wykonanej pracy BEZCENNE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 9 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 super, proponuje przenieść do Dyskusje o BMW » BUMA SERWIS czyli SAM NAPRAWIAM BMW to do moderatora :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.