chiccoo Opublikowano 1 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Przy właczonym silniku 525 TDS na biegu jałowym- automat w moim przypadku, temperatura (szczałka jest w pionie)- czyli wzorowo, a chłodnica jest zimna. Gdzie szukac przyczyny i gdzie jest problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 1 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 jezeli termostat sie nie otworzyl to chlodnica bedzie zimna Dielse maja zazwyczaj dosc duzo plynu w ukladzie, wiec nie ma widocznie koniecznosci aby sie otwieral no i diesla ciezko "zgrzac" na jalowym po odpaleniu dopiero praca na obrotach powoduje szybkie rozgrzewanie sie silnikow diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 1 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Zimna jest przy właczonym silniku, a gdy go wyłacze to robi sie ciepła. Najpierw grzeje się lewa strona później prawa, (wlew jest po lewej str, a spust po prawej na dole)) Może to byś wina visco? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 1 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 nie doszukiwalbym sie jakichs problemow jezeli mialbys jakies dziwne objawy na wlaczonym to tak a na wylaczonym jak nie pracuje pompa to woda sie gdzies przelewa i chlodnica sie rozgrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 1 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 nie doszukiwalbym sie jakichs problemow Masz racje korni8808, ale dlaczego chodnica jest zimna nawet jak latam po mieście 2-3 godz i wskażnik od temp jest w pionie- wzorowo?. Układ chłodzenia jest szczelny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 1 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 no to tego nie powiedziales wczesniej... takie cos to moze byc juz objaw wisko (chodzi na sztywno) i chlodnica zimna nie chodzi jak kombajn jak dodajesz gazu?? i dajesz rade je zatrzymac palcem na zimnym/srednio cieplym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 1 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Ciężko się kręci na wyłaczonym silniku=> jak szczałka od temp. była w pionie czyli "był ciepły". Kręciłem śmigłem ruch reki, przekreciło sie ok 30 stopni na osi- ok jedna "łopatke" wiatkaka. A przy właczonym silniku chciałem zatrzymac je kijem od szczotki to mi go "paliło" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 1 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 ja swoje nowe zatrzymywalem reka ale diesle maja inne mimo tego dochodze do wnioskow ze jak masz temperature na wskazniku ok to nic sie nie dzieje(o ile czujnik w glowicy jest sprawny)(jezeli by byl niedogrzany to trzebaby sie martwic) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 1 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Czyli rozumiem że przy wyłaczony silniku powinno sią kręcić swobodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 1 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 "swobodnie" to za duzo powiedziane, ale twoje chyba jest za sztywne jak tylko 1 lopatka przeszla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 1 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Jednego nie moge zrozumieć jeśli bym miał walnięte visco (załączone- ręką nie zatrzymam go) to cały czas by chłodziło silnik, był by nie dogrzany. A jest sztrzałka jest w pionie cały czas i gorace powietrze leci w środku. Można to jakoś sprawdzi czy jest walniete na 100% ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 1 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 sprawdz rezystancje czujnika, ktory podaje informacje na deske o temp. wody moze czujnik zle pokazywac, a silnik byc niedogrzanym (jest tez taka opcja) ja bym na sile nie szukal problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 1 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 ja bym na sile nie szukal problemu nie chodzi mi o to że szukam, tylko dziś to zauważyłem i mnie to teraz męczy.A jak przyjdzie zima zła, zimny bedzie silnik bo chłodzony= nie dogrzany, a ja w środku ciepłym Po wymianach naszych odpowiedzi stawiam jakoś na visco. A wiesz gdzie szukać czujnika temperatury w TDSie i jak go sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 1 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 szujnik jest wkrecony w glowice http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Touring/Europe/525tds-M51/LHD/M/1993/february/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/ w M50 bylo tak ze 1 dawal sygnal do komputera silnika a 2gi na wskaznik a czujniki sprawdza sie mierzac rezystancje przy temp 20stC i na rozgrzanym ale to ciezko natomist prawidlowego oporu nie znam do silnika m51 w domu mam gdzies takie czujniki wykrecone z dobrego silnika, ale do domu mam daleko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 1 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Mi wydaje się,że masz termostat z niższą temperaturą otwarcia i płyn zaczyna być wcześniej puszczany dużym obiegiem a visko srawne momentami tylko dochładza płyn w chłodnicy(wskazówka będzie na połowie)Nie szukałbym problemu w twojej sytuacji bo nawet jak masz zblokowane wisko to temperatura nie poleci drastycznie w dół jesli masz sprawny termostat bo ten zamknie się jak do silnika zacznie dochodzic zimny płyn.Termostaty sa z różnymi punktami otwarcia.Od 80'C do 95'C i w całym zakresie wskazowka stoi w pionie. Zostaje tylko kwestia zblokowanego visca-to sie źle konczy dla pompy wodnej i może się wiatrak rozleciec.Wisco musi dac sie zatrzymac moze nie lekko ale nie z kijem ktory jest przypalany przez nie a i tak wiatrak nie staje. A ten wąż na dole chłodnicy jest cały czas lodowaty?Nawet jak masz wskazówke w pionie?Tylko macaj go zaraz przy chłodnicy bo bliźej silnika nagrzewa sie od niego. [ Dodano: 2 Październik 09, 00:06 ] Zimny silnik-niech ktoś uruchomi silnik a Ty obserwuj wiatrak.Zaraz po uruchomieniu visko jest zblokowane(może z 5 sekund)bo medium w jego środku dopiero sie układa.Potem czuć wyraźnie że siła wiatraka słabnie mimo że obroty silnika sa cały czas te same.W momencie gdy wskazówka wędruje od niebieskiego pola do połowy w całym tym zakresie wiatrak można zatrzymac nawet palcem bez szkód dla palca.W tym zakresie robiąc przygazówki wiatrak przyśpiesza z opoźnieniem ale to tylko pezwładny ruch z leciutkim wiaterkiem.Jeśli w tym zakresie juz musisz używać kija a wiatrak dalej łata to coś jest nie tak i dalej juz nie ma co testować. Jeśli da sie zatrzymać je palcem to testujemy dalej.Gdy temperatura staje w pionie to po tych kilku minutach patrzenia w wiatrak wizualnie możemy nie dostrzec różnicy jeśli ktos robi to pierwszy raz.Najlepsze wtedy okazują sie przygazowki.Wiatrak wtedy łapie prawie bez opóznienia względem obrotów silnika lecz nigdy nie ma takich samych obrotów jak silnik.Wzmaga się przy tym ostry wiatr ktory czuc na twarzy nawet jak sie nie jest nachylonym w tym rejonie.A jak tam sie nachylisz to efekt prawie taki jak byś wystawił gowe w oknie pociągu:)Przy tym dzwięk jakbys miał 5,o pod maską.Jeśli wskazówke temperatury mamy w pionie i po tych przygazowkach jak zejdą obroty do wolnych to rowniez możemy zatrzymac wiatrak ręka ale troche dłużej łopatki poterkotają w palucha,tu lepiej użyc np ołówka i delikatnie podsuwać.W czasie przygazówki załączonego viska raczej nie podładajmy nic w łopaty.Cały test odbywa sie na postoju z otwarta maską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.