Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E32 735i 89r automat


lukpap6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem i to chyba duzy :-(

a mianowicie dzis zaczolem sobie grzebac w mojej e32 wszystko dzialalo bez zarzutu

w silniku tylko ze na komputerze wypisywalo mi ze mam niski poziom plynu w chlodnicy

to pomyslalem siobie ze doleje i tak tez zrobilem odpalilem silnik i dolalem wody

po czym zaczol mi wyrzucac wode a pozniej gotowac sie werze od nagrzewnicy letnie ogrzewania niemam przez 4 godziny walczylem i nic dalej to samo poradzcie

ona musi jezdzićććććććććććććććććććććććć....

POMOCY!!!!! <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukpap6, a przy czym "grzebałes" w swojej e32?To była tylko dolewka płynu?

I tu pytanie zasadnicze- jaki poziom płynu miałes w zbiorniku wyrownawczym przed dolewką?

Jeśli bardzo niski to włączając silnik przy otwartym korku siorbnął powietrze do układu chłodzenia przez kilka sekund zanim zacząłeś uzupełniać płyn.

Lepiej gdybys na wyłączonym silniku uzupełnił poziom.

Utrata ogrzewania to 1 obiaw zapowietrzenia układu wiec trzeba go odpowietrzyć i powinno byc dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No poziom byl b.niski,odkrecilem i zaczolem dolewac-ale pozniej wylaczylem silnik poczekalem az spadla temp prawie do niebieskiego i dolalem do fulla odpalilem termostat otworzyl sie niby bo bardzo malo wody zassal tak mysle zeby dzis kupic cos do czyszczenia ukladu i wlac mu niech pochodzi.....a i zapomnialem dodac ze jezdze na gazie a z rury wydechowej leci bialy dym moze nie do konca bialy ale widac go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od tego czy masz wyciek płynu bo sam nie ubywa znikąd, 2ga rzecz odpowietrz układ, sprawdź termostat, jak przelałeś płyn też Ci go wyrzuci. Trzecia rzecz sprawdź korek od chłodnicy. Jak to nie pomoże i gubi płyn nie widać wycieku to sprawdź co2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem wszystko i dalej nic....

wyciagnolem jej nawet termostat teraz nie wyrzuca wody tylko ją poprostu gotuje

chyba bedzie to drogo kosztowac ??ale mam jedną alternatywe jeszcze znajomy kazal mi ją zalac wodą na zimny silnik zeby tak postal do jutra a jutro dolac ubytek zakrecic korek i odpalic...oby pomoglo uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic się nie udało zrobić samemu to podjedź na najbliższą stację diagnostyczną albo do jakiegoś warsztatu żeby sprawdzili te CO2... Tylko uważaj bo zagotujesz kilka razy wodę i będzie po uszczelce a może co gorsza po głowicy... Ja to ostatnio przerabiałem u siebie i nie jest to fajna sprawa... Tylko że ja miałem walnięty blok i szukałem całego silnika.. a znaleść dobre m30b35 to nie lada wyzwanie.. powodzenia <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!! Miałem to samo tylko że w TDS-ie. Znajomy mechanik powiedział mi że mam za mało plynu. Na drugi dzien dolałem i pózniej w czasie drogi mi się zagotował :x Myslałem ze padł termostat-wymieniłem i nadal to samo....następna diagnoza-pompa wody-wyciągnełem ją i okazało się ze sprawna...bałem sie ze moze głowica peknięta-ale się nie poddałem i zaczelem odpowietrzać caly układ.... i teraz jest GIT MAJONEZ...wskazóka stoi w pionie jak ulał...TAKŻE stawiam na to że masz apowietrzony układ....to typowa dolegliwość naszych kochanych BMW :) a zresztą R. KUBICA tez miał taki kłopoty w swoim bolidzie 2 wyścigi temu :D <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jakie i w których miejscach M30 ma odpowietrzniki,zalej płynem i do dzieła.

Mi tez sie wydaje ze to kwestia zapowietrzonego układu.

Odpowietrzaj na włączonym na maxa ogrzewaniu.

[ Dodano: 2 Październik 09, 00:50 ]

I jak juz opanujesz temperaturę to sprawdź układ pod wzgledem nieszczelności.Takie ubytki jak u ciebie musza się ujawnic.Po odpowietrzaniu daj sobie ze dwa dni na jazdę z nagrzewnicą i na pełną kontrolę poziomu płynu by układ wypluł resztki powietrza które mogło nie wyjść całkowicie z układu podczas odpowietrzania a silnik poradzi sobie z tym w automatyczny sposób.Po dobrym odpowietrzaniu zwykle wystarczy na drugi dzien albo odciągnąć nadmiar płynu ze zbiorniczka albo niewielka ilosć dolac do stanu i potem nie powinno być ubytkow.

[ Dodano: 2 Październik 09, 01:20 ]

lukpap6, Jeszcze mam pytanko odnosnie tego sposobu Twojego znajomego aby zalać go wodą i zostawić na noc.Chodzi o zalewanie kranowką??Jeśli tak to marny trik-i jeśli liczy na wytrącenie się kamienia z tej wody w ciągu jednej nocy to by zatkał sie wyciek to conajmniej kiepski sposób.Jeśli chodzi o zalewanie płynem w ten sposób to nie zmieni to Twojej sytuacji ani na chwile bo powietrze siedzące w układzie nie uchodzi samo przez noc.Najlepiej załóż sprawdzony termostat spowrotem i odpowietrzaj układ.O wiele lepiej układ odpowietrza się z termostatem bo on śtanowi rodzaj zaworu ktory przełacźa obiegi płynu z krotkiego na długi i odwrotnie dzięki temu wyganiasz powietrze po kolei z każdego obiegu.Krótki układ odpowietrza sie praktycznie w 90% juz podczas nalewania płynu a ciepłe powietrze z nawiewów ktore pojawia sie juz gdy wskazówka jest na 1/4 i przelew w zbiorniku wyrównawczym i płyn zamiast bąbelek spod korka odpowietrznika to dowód że obieg krótki jest ok.Mając taka sytuację spokojnie czekasz az otworzy się termostat i następnie wyganiasz powietrze z dużego obiegu.Z termostatem pompa daje swoj przepływ najpierw na krotki obieg a potem na długi dzięki temu siła wypychania powietrza jest większa i czas odpowietrzania silnika sie skraca.Odpowietrzając bez termostatu pozwalasz by pompa ruszała płyn w obu układach i przeganiała powietrze z mniejszą siłą co wydłuźa czas odpowietrzania a niejednokrotnie szybciej zagotuje się woda i wywali ją przez korek niż wyjdze powietrze.Po paru takich akcjach można się zgubić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy dzis dolalem wody tak jak mi kazł zakrecilem korek i odpalilem po czym pojezdzilem troszke zeby sie rozgrzal ,"zaczolem katować ;-( ale dla jej i mojego dobra znaczy kilka kółek itd nie zagotowala sie nic sie nie dzialo jest podejrzenie elektor zaworu od nagrzewnicy bo ogrzewanka nie ma takze musze zakladac termostat i walczyc z ogrzewankiem,pytanie czy mozna elektor zawor otworzyc mechanicznie w celu sprawdzenia.?? <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukpap6,

U siebie miałem problem z tymi elektrozaworami-u mnie sie nie zamykały więc miałem non stop piec w kabinie.

Wymieniłem je na sprawne a stare rozebrałem żeby zobaczyć jak są zbudowane.Nie ma tam cudów(zacierają sie trzpienie na cewkach,przeciera się gumowe gniazdo stożków)takich rzeczy myślę że nie warto naprawiac.

Pozatym rozkręcając obudowy zaworów i lekko je podważając juz praktycznie psujemy całą robotę bo urywają sie druciki od uzwojen cewek.Druciki zatopione w gumie.

Jeśli już to podmieniaj zawory na sprawne a ze starymi trzeba dać sobie spokój.

[ Dodano: 2 Październik 09, 23:07 ]

Termostat obowiązkowo bo bez niego będzie dalej lodówka w kabinie a zima tuż tuż:)No i po wymianie zaworów i założenu termostatu standortowe odpowietrzanie z max otwartym ogrzewaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i teraz juz wiem jak ją kupilem prawie 2 miechy temu to mialem podobnie caly czas ogrzewanie na maxa ale po 2tyg zaczelo wiac zimne dlatego dalem sobie spokoj bo i tak czasu na naprawe nie mialem a teraz jak sie zapowietrzyl to pewnie bierze powietrze z nagrzewnicy moze nie domknol sie albo nie wiem dzis jade to zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...