woz Opublikowano 27 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Mialem nic nie pisac, tylko sie pochwalic jak juz bedzie po fakcie, ale pomyslalem, ze moze lepiej sie spytac na forum i upewnic. <bmw_1> Od dluzszego czasu szperalem i szukalem ukladow wydechowych do mojej m60b30 (juz nie wspomne o poszukiwanym camaro/firebird. ogladalem takiego - ludzie, ten samochod po prostu NIE MA bagaznika! ). Znalazlem caly uklad wydechowy z kwasowki, robiony na zamowienie do siebie za 1800zl. Ale z ciekawosci pogadalem z gosciem, ktory we Wrocku zajmuje sie swapami w beemkach (namiary od dread'a - raz jeszcze bmw_beer ) i okazalo sie, ze ku mojemu zdziwnieniu, taki swap jest o dwa razy tanszy niz przepuszczalem <bmw> Wiec jak to mowia - szczerzonego Pan bog szczerze i sie spytam, moze ktos cos mi powie ciekawego na temat tego silnika. Jestem wstepnie umowiony z gosciem na montaz M62b44 do mojego touringa (w poniedzialek bede wiedzial czy on bedzie mial dla mnie silnik w niemczech). Koszt dosc tani, bo poniewaz ja mam fabrycznie V8 u siebie, to skrzynia, most, wszystko zostaje. Wchodzi goly silnik z elektronika. Podstawiam fure rano, odbieram popoludniu. Koszt to silnik + 800zl za robocizne. I to chyba lepsza inwestycja niz uklad wydechowy do M60b30. Z tym silnikiem mam o 70KM i 130Nm wiecej :twisted: A uklad to mozna z czasem do niego, grunt zeby byla dobra baza.. Czy ktos ma/mial do czynienia z tym silnikiem? Czy sa jakies bolaczki z nim? czy raczej jest zdecydowanie lepszy niz M60? Slyszalem wiele na jego temat, rowniez to, ze wbrew pozorom (z ta pojemnoscia) to jest dosc ekonomiczny. No ale e34 touring shadow z 4.4 i 420Nm moze byc juz cos milego <bmw_1> Wszelka rada mile widziana. Pozdro bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 27 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 M62 to udoskonalona wersja M60 , mysle ze wszystkie bolączki starszej jednostki zostały dopracowane i raczej nie słyszałem o problemach z tym silnikiem :wink: Slyszalem wiele na jego temat, rowniez to, ze wbrew pozorom (z ta pojemnoscia) to jest dosc ekonomiczny. A było tam napisane drobnym druczkiem ekonomiczny* (*tylko i wyłacznie w trasie) :lol: A tak powaznie to w korkach po wrocku z tym motorem to srednio bedzie koło 18-20L na trasie z zapietym tempomatem to nawet 9L :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 27 Września 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Ja ze swoim motorkiem mam w tej chwili 16, i to jadac do pracy rano przed 7 gdzie korkow w tamta strone nie ma wiec mysle, ze wyszloby podobnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 27 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Może być ciekawa roszada silniczków Tylko pamiętaj poinformuj o tym fakcie ubezpieczyciela- OC i AC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 28 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 dobry motor, uwagi to uszczelki zaworowe co 150tys do wymiany, dalej brak śrub samohamujących w pompie oleju (wypadają do miski i mogą narobić bigosu z łańcuchem) więc do sprawdzenia na początku. Odmą też się trzeba zainteresować co jakiś czas jak zalewa świece od strony szyby. Motor spala mniej niż m60 w tej pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter20 Opublikowano 28 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 mat, jezeli to co opisales tyczy sie m62, to w zasadzie poza pojemnascia i korekta momentu nic sie nie zmienilo od m60. sruby pompy i uszczelki pokryw juz przerabialem u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 28 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 nie boisz sie o skrzynie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 28 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 J.w. śruby i uszczelki... Jest to niemal że ten sam silnik. woz, a co z kwestią wydechu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 29 Września 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 nie boisz sie o skrzynie?? Koles powiedzial, ze skrzynia od mojej 530 powinna wytrzymac bez problemu... woz, a co z kwestią wydechu? A na normalnych kolektorach od 530 nie podejdzie? to tez V8. Jezeli nie to porzezbie i pojda kolektory od m62 a reszte sie dopasuje do budy e34. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 nie boisz sie o skrzynie?? Koles powiedzial, ze skrzynia od mojej 530 powinna wytrzymac bez problemu... no w do V8 jest jedna... 5HP30 bodajze tylko czy nie jest juz na tyle wyeksploatowanaze dolozenie jej momentu nie rozlozy jej za chwile a mam jeszcze pytanie do silnika V8 jakby ktos mi mogl napisac na PW na co zwracac uwage jak bede ogladal przed kupnem jak ten silnik ma chodzic?? jak sie wkreca?? itp?? jakies rady <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 29 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Został dołożony vanos, w m62 nie tak często występuje problem z śrubami w misce, nie jestem pewien ale chyba coś zmienia się z sondami lambda. Na co zracać uwagę przy kupnie? Powinien się wkręcać bez bólu od dołu do końca, chodzić idealnie równo, ale jak nie będzie nie koniecznie oznacza to kosztowne wymiany, wykręć ostatnie świece od szyby i zobacz jak wyglądają czy nie są uwalone olejem. Dowiedz się jaki olej był lany do silnika. Reszta jak w każdym innym silniku. p.s. Zobacz też czy nie poci się pompa wspomagania i węże od wspomy bo są drogie. (można je zakuć ale zachodu przy tym sporo.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 29 Września 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 korni8808, podaje linka. Tam jest to i owo opisane na co warto zwracac uwage w tych silnikach, mialem ten sam dylemat jakies pol roku temu Rowniez od razu mozesz zerknac na co warto zwrocic uwage po kupnie. Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach <bmw_1> http://www.forum.maxbimmer.pl/topics35/e34-530-touring-vt10233.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 29 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 A na normalnych kolektorach od 530 nie podejdzie? to tez V8. Jezeli nie to porzezbie i pojda kolektory od m62 a reszte sie dopasuje do budy e34 Nie wiem jak to wygląda z kolektorami, ale rozchodzi mi się bardziej o przepustowość spalin? Jak pisałem w temacie niżej, silniki m62 b35 i b44 miały ten sam wydech, ale odpowiedniki w m60 już nie. Szkoda było by go dławić :wink: Został dołożony vanos, w m62 nie tak często występuje problem z śrubami w misce, nie jestem pewien ale chyba coś zmienia się z sondami lambda. M62 był z vanosem i bez. Vanos wszedł do produkcji bodaj od września 1998r. W m62 bez vanosa były dwie lambdy przed katami, w młodszym są już 4 przed i za. W m62 z vanosem jest ponoć alternator chłodzony cieczą, który lubi sprawiać problemy, a jest to dość kosztowne. Śruby podobno mimo wszystko trzeba sprawdzać w obu przypadkach. [ Dodano: 29 Wrzesień 09, 19:28 ] Aha, silnik z vanosem jest znacznie, ale to znacznie żwawszy od tego bez. Ma wyższy moment przy niższych obrotach (440Nm przy 3600) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 29 Września 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 tak, czytalem o tym. 440Nm do 420Nm na niekorzysc silnika bez vanosa. Ale z vanosem jest z kolei znacznie drozszy. Za 3000 z hakiem mozna kupic ladny silnik do wrzesnia 98, ale za Vanosa to juz od 5000 wzwyz. Tak wpadlo mi do glowy. Ja u siebie nie mam ASC. Ciekawe jak sie bedzie tym jezdzilo na mokrym.. :twisted: [ Dodano: 29 Wrzesień 09, 19:50 ] ...a tak BTW. Za 10 000 juz z robocizna mialbym wlozony silnik S62, akurat Koles ma w dobrym stanie, 170 000 przebiegu. Nie bralbym tego pod uwage bo 400KM i podzespoly od M5 zjadlyby moj portfel, ale pomarzyc sobie mozna. Wiecie co 1600kg i 400 kucykow i 500Nm moglkoby zrobic?? :twisted: :twisted: :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 29 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Ja u siebie nie mam ASC. Ciekawe jak sie bedzie tym jezdzilo na mokrym.. :twisted: Ciężka sprawa, najważniejsze to obuwie :!: Ja mam jakieś chińskie g..no (i muszę je zmienić) i powiem że ASC co nieco pomaga (jak dasz w palnik i tak zrywa przyczepność), ale wiadomo trzeba myśleć samemu :!: [ Dodano: 29 Wrzesień 09, 19:55 ] Za 10 000 juz z robocizna mialbym wlozony silnik S62, akurat Koles ma w dobrym stanie, 170 000 przebiegu. Do tego trzeba naprawdę ogarniętego specmajstra :!: Tam przychodzi kpl wiązka z M5 i trzeba z elektroniką się bawić bo mimo że silnik hula, to chodzi on w trybie awaryjnym i nie wkręca się na pełne obroty wykorzystując pełną moc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 29 Września 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 I z tym sie zgodze. W mojej poprzedniej e36 mialem ASC i nie raz uratowalo mi dupsko. To nawet nie chodzi o jakies szalenstwa, ale chociazby o to, ze jadac po mokrym lukiem (np podwale, kostka) to czujesz jak tyl nagle ci ucieka i ASC sie wlacza i jest ok. Jak jedziesz sam to spoko, ale jak masz samochody z boku, przodu i tylu, to chwila nieuwagi i mozesz sobie niezlego bigosu narobic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 29 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 mozesz sobie niezlego bigosu narobic... albo poczuc troche adrenalinki :lol: i spokojnie jechac dalej <bmw> [ Dodano: 29 Wrzesień 09, 21:13 ] a co do ogledzin to widze to co zawsze... dzieki za link... w niedziele ruszam na testing V8semek... <bmw_3> licze ze ta 740 z Yorku bedzie gut (motor, skrzynia, blachy) [teraz jednak troche kasy mam do wydania] [ Dodano: 30 Wrzesień 09, 19:37 ] mala poprawka nie wiem czy na 100% ale w silnikach B30 V8 jest inna skrzynia niz w B40 czy B44 jezeli tak to, szybciutko padnie przy nowym, mocniejszym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 30 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Spalnie 14L/100 sprowadziliśmy ostatnio ale to w budzie E39 automat. silnik wuyjechał i wjeżdza do Nissanka 200SX S13:D w wersji pick up bedzie zamiatac:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 1 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 nie wiem czy na 100% ale w silnikach B30 V8 jest inna skrzynia niz w B40 czy B44 jezeli tak to, szybciutko padnie przy nowym, mocniejszym silniku Ale skrzynia 5HP-30 jesli sie ni emyle, rowniez wystepowala w modelu M60B40. Tam bylo 290KM i 400Nm, zblizone do tego co ma M62, i jakos skrzynia dawala rade. Wiec jestem pozytywnie nastawiony, ze bedzie ok. Ale okazuje sie, ze znalezc silnik w dobrym stanie to nie takie proste.. :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 2 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 tak tak dlatego sprostowalem a5s 560z (5hp30) jest w silniku B40 a ty masz a5s 310z (5hp28)[silniki b30] wiec skrzynia jest slabsza a poza tym nie wiem czy tak latwo zestroi sie zkomputerem nowego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tukan Opublikowano 2 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 W [e34] 530 V8 były inne skrzynie niż w 540,w 3,0 były takie same jak w 525,i w tych V8kach często już nie wytrzymywały momentu jeśli ktoś męczył skrzynie. :roll: 530 ma 290,a 540 e39 -440 Nm... Skrzynka nie wytrzyma długo wg mnie W każdym razie projekt zacny i życze powodzenia! bmw_beer Edycja: a5s 310z (5hp28) 5hp18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 2 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 szczerze to szukał bym jakies rozbitej i z niej wszystko zabrał..... albo anglik ewenmtualnie... przynajmniej wiesz co kupujesz mozesz sprawdzic i masz wszystkie potrzebne części:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 2 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 a5s 310z (5hp28) 5hp18 taa moj blad.. 5hp18 ale oznaczenie BMW sie zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 3 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 W [e34] 530 V8 były inne skrzynie niż w 540,w 3,0 były takie same jak w 525,i w tych V8kach często już nie wytrzymywały momentu jeśli ktoś męczył skrzynie. :roll: 530 ma 290,a 540 e39 -440 Nm... 440Nm po wrzesniu 98 kiedy to podowjny vanios wszedl. Wczesniejsze mialy 420 no ale to w sumie zadna roznica. Moze i jest troche racji w tym ze lepiej byloby od razu pociagnac jakas skrzynke do tego, albo przynajmniej z czasem. Nie mowie tu o mocy, ale 130Nm dodatkowo to moze ja troche zabolec.. No i jeszcze skrzynka, czyli 1500zl extra trzeba wykombinowac - jak to zazwyczaj bywa, zawsze jakies schody sie znajda.. :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 3 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 ja bym chyba przekładał razem ze skrzynią, albo.. miał kaskę po prostu w pogotowiu na ten cel :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.