Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem z e30


vasu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pewnego pięknego słonecznego dnia nie mogłem się oprzeć widokowi mojego bmw, więc wybrałem się na przejażdżkę. Czasem coś dziwnego dzieje się z elektryką, nawiew przestaje wiać, ale po przełączeniu na wyższy bieg wieje normalnie i po powrocie na nizszy dmucha jak nalezy. Czasem nie działało mi też podświetlenie na desce rozdzielczej, ale po puknięciu w nią od dołu od strony pasażera zaczęło łączyć. Coś z tych rzeczy nie chciało działać, więc puknąłem w deskę, wyłączyłem radio i już się właczyć nie chciało. Wyjąłem je, razem z kablami w celu znalezienia przerwanego, bądź uszkodzonego kabla, lecz nic nie znalazłem. Wzamian zaś nie działa mi obrotomierz i ekomierz [chwilowe spalanie]. Dostałem się do kabli, ale nic szczególnego nie znalazłem, może dlatego że nie bardzo się na tym znam, ale kabli uszkodzonych nie widziałem. Ktoś mi powiedział, że może to być bezpiecznik 30A, co Wy o tym sądzicie?

Drugi problem to odpalanie. Innego pięknego słonecznego dnia wybrałem się na przejażdżkę ze znajomymi. Pojechaliśmy nad taki mały stawik, trochę tam zarosło od ostatniej wizyty, więc trawy pod podwoziem było sporo, nie wiem czy mogła zaszkodzić. Wjeżdżając do miejsca docelowego przejechałem przez niewielki błotny dołek przycierając lekko podwoziem o ziemię. Widać było jedynie ślady miski olejowej, ale dźwięk wskazywał na przytarcie tyłem. Posiedzieliśmy chwilę i chcieliśmy się zbierać. Odpalam, słyszę że coś się dusi. Zakręciła się ze 3-4 razy i zdechła... potem dwa, a każdy następny raz zakręciła się po razie po odpaleniu i do widzenia. Szukałem pod podwoziem śladów przytarcia, lecz nic nie było widać. Zbiornik nienaruszony, przewody też na uszkodzone nie wyglądały... A ropy raczej nie nalałem ;) Podejrzenie jest o filtr paliwa, który mógł się zapchać. Zrobiłem tym autem ok 5 tys. km. i nie wiem czy poprzedni właściciel, wymieniał ten filtr. Nie mam pojęcia co mu może być... :( może coś się zatarło.. Eh... Jakieś pomysły.. ?

316i pewnie M20 rocznik 91.

Będę bardzo wdzięczny za wszelaką pomoc... ;) bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy filtrze powietrza masz przewod od przeplywomierza. a sonda jest zamontowana w wydechu i jej przewod idzie albo do jakiegos sterownika albo do kompa. Objawy by sie zgadzaly ze to moze byc sonda wez tez sprawdz pompe paliwa (jesli dziala jest ją slychac) . E30 sa niskie ale dosc dobrze wszystkie elementy sa pochowane wiec ja bym sie sklanial ku przypadkowi bardziej jak ze cos urwales.... Co do elektryki to wez rozbierz to co niema styku popsikaj srodkiem do stykow skrec wszystko porzadnie tak aby mialo styk i powinno byc dobrze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że to pompka. Poszedłem wczoraj jej nasłuchiwać, po pierwszym odpaleniu sie obudziła. Świetny prezent na urodziny :) :drunk:

Zajrzę jeszcze do elektryki i spróbuję naprawić.

Dzięki za pomoc.

Nie wiem co się dzieje, ale po zalaniu na BP, za drugim odpaleniem zaczęła działać elektryka. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...