danieltca Opublikowano 14 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 witam. chcialem sie dowiedziec z ciekawosci czy kontrolka oleju powinna sie palic pare sekund po odpaleniu auta czy nie? gdy przekrece kluczykiem w pozycji zaplon to czekam az zgasna kontrolki (m.in od podgrzewania świec) , nastepnie odpalam auto i normalnie gasnie od oleju kontrolka ale po ok 5 sekundach zapala sie na ok 15 sekund i potem juz gasnie i sie nie zapala podczas jazdy (tak ma byc) . ale chodzi mi tylko o ten moment gdy zapala sie na ok 15 sekund. tak chyba byc nie powinno . olej byl wymieniany ok 2 tygodnie temu i jest stan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 14 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Jesli sie swieci przez 15sekund tzn ze przez ta chwile nie masz odpowiedniego smarowania ( za niskie cisnienie w ukladzie olejowym). Jakbys mial stary olej to sytuacja bylaby jednoznaczna ze czas na nowy. W starych autach tez tak sie zdarza u mnie swieci sie po dluzszej postoju typu dwa dni przez pierwsze 3-4sekundy. tak pozatym jak jezdze czesto to pierwsza gasnie. Ale ty masz raczej nowe auto. Moze tez byc zly olej generalnie powinienes lac syntetyk ale jesli juz masz duzo km przejechane to moze byc za rzadki i jest mniejsze cisnienie wtedy czas na pol syntetyk. Lub generalnie masz zle dobrany olej. Sprawdz taka rzecz jesli Ci swieci na wolnych po odpaleniu ale bez gazu to niema tragedi ale jesli dodasz gazu i takze swieci 15sekund to jest juz zle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 15 Września 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Jesli sie swieci przez 15sekund tzn ze przez ta chwile nie masz odpowiedniego smarowania ( za niskie cisnienie w ukladzie olejowym). Jakbys mial stary olej to sytuacja bylaby jednoznaczna ze czas na nowy. W starych autach tez tak sie zdarza u mnie swieci sie po dluzszej postoju typu dwa dni przez pierwsze 3-4sekundy. tak pozatym jak jezdze czesto to pierwsza gasnie. Ale ty masz raczej nowe auto. Moze tez byc zly olej generalnie powinienes lac syntetyk ale jesli juz masz duzo km przejechane to moze byc za rzadki i jest mniejsze cisnienie wtedy czas na pol syntetyk. Lub generalnie masz zle dobrany olej. Sprawdz taka rzecz jesli Ci swieci na wolnych po odpaleniu ale bez gazu to niema tragedi ale jesli dodasz gazu i takze swieci 15sekund to jest juz zle... auto mam z roku 2000. zalalem polsyntetyk Castrol Magnatec. auto ma niby 171000 km przejechane;/. watpie zeby byla to wina oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 15 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Nie chce wprowadzac w blad.. ale w e32 w puszcze na filtr oleju jest takie cos jak zawor zwrotny czy cos takiego.. Trzeba wtedy wymienic ta puche na filtr i kontrolka gasnie po zakreceniu rozrusznikiem... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 16 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Tez bym takim olejem zalal.... Sprawdz czy gasnie szybciej jak dodasz gazu zaraz po odpaleniu i jak nie podaje oleju to slychac od razu gore silnika.... <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 17 Września 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Tez bym takim olejem zalal.... Sprawdz czy gasnie szybciej jak dodasz gazu zaraz po odpaleniu i jak nie podaje oleju to slychac od razu gore silnika.... <bmw_1> "jak nie podaje oleju to slychac od razu gore silnika...." nie rozumiem tego .slychac bardziej jaki silnik pracuje czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiCKOS Opublikowano 17 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 kolego weź wymień czujnik ciśnienia oleju i od tego zacznij koszt znikomy a zapewne pomoże ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 17 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Tak bardziej slychac silnik jak np stukaja zawory... Mozesz wymienic czujnik oleju moze to tylko jego winna ale z tego co wiem to jesli jest uszkodzony to albo swieci sie caly czas albo wogole. Choc to nowsze BMW moze to juz byc rozwiazane jakos inaczej. Wymien koszt nie wielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiCKOS Opublikowano 17 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 jak mulu z oleju najdzie do czujnika to bedzie pokazywal co che Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 18 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 tylko skad mul w nowym oleju? :?: Wymieniles juz czujnik? jakies zmiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 19 Września 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 tylko skad mul w nowym oleju? :?: Wymieniles juz czujnik? jakies zmiany? pierwsze co to podjade na kompa zobaczyc co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 19 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Ja bym najpierw wymienl ten czujnik nowy to moze koszt 20zl. A komp to chyba za samo podlaczenie chca 50zl, no chyba ze przy okazji chcesz sprawdzic inne rzeczy <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 20 Września 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Ja bym najpierw wymienl ten czujnik nowy to moze koszt 20zl. A komp to chyba za samo podlaczenie chca 50zl, no chyba ze przy okazji chcesz sprawdzic inne rzeczy <bmw_1> mowisz o czujniku cisnienia oleju czy ilosci oleju? no wlasnie chce podlaczyc pod kompa bo jeszcze nie bylem od zakupu auta i zobaczyc co " ma w srodku" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 20 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 W starych autach byl tylko czujnik cisnienia oleju do poziomu oleju sluzy bagnet. W nowszych autach jest czujnik poziomu oleju ale on dziala tylko na zaplonie i wyswietlna komputer czy jest ok czy nie... Sama kontrolka oleju swiecaca podczas pracy silnika moze tylko wskazywac brak odpowiedniego cisnienia oleju w ukladzie. Chyba ze sie myle? Ale z logicznego punktu widzenia nie moze byc inaczej bo jak moze wskazywac poziom w misce olejowej jak tam tego oleju niema bo jest w silniku podczas jego pracy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiCKOS Opublikowano 2 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 chodzi mi o czujnik cisnienia oleju czasami zdarza sie tak że w kanale w czujniku jest pełno mułu i pokazuje sobie co chce . . . a to że wymieniłeś olej to nic nie znaczy bo świerzy olej nie wypłucze tego jak odkrecisz to sam sie przekonasz że w środku czarny szlam jest jak to nie pomoże to sprawdź filter oleju ewentualnie ściagnij miskę i zobacz czy smog nie jest zapchany [ Dodano: 2 Październik 09, 20:32 ] zapomniałem dodać ze w e46 2,0 d ten czujnik mieści się po lewej stronie silnika pod kolektorem ssącym w meijscu dokładnie nad łapą silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.