CrisELdi Opublikowano 5 Września 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 E46 [43UT]Kontrolka Spalania – Diagnostyka Programem BMW GT1, INPA… Witam panowie problem przerabiany na forum pewnie wielo krotnie – ale większość i informacji jest bardzo myląca i tak naprawdę nie wiadomo co jest nie tak. Samochód: Więc tak mój samochód [e46 318i 2000r 43TU silnik] Problem: -Wyświetla się kontrolka o złym spalaniu -Auto pali bardzo dużo na mieście jak smok -Dziwna praca silna przy próbie przyspieszania ‘myśli’ niczym przyspieszy -Po skasowaniu błędu i przejadę około 70-100km problem wraca Naprawa : (Przez tak zwanych fachowców) 1 (fachowiec UK)10Futów Przetestował samochód uniwersalnym programem diagnostycznym i tyle wyskoczył mu komunikat. I mówi mi wprost to ‘pompa paliwowa umiera’ do wymiany na tych miast bo pan do polski na ty nie dojedzie. Nie posłuchałem go i pojechałem do PL dojechałem bez problemu i pompę wymieniłem koszt nowej pompy paliwowej to 650zł BOSCH-a i miało wszystko garć skasowano błąd i co problem powrócił! Może ktoś chce używaną dobrą pompą do e46? 2 (fachowiec PL)50zł Koleś testuje programem diagnostycznym CDFi-em PL edycia i wyskakuje mu błąd o nazwie ‘Błąd - Test układu paliwowego’ no to wymieniliśmy jeszcze filtr paliwa [70zł] przy okazji zrobił mi uszczelkę pod klawiaturę oraz rurę odpowietrzającą klawiaturę/olej bo była w złym stanie . Skasował błąd i po 70 km znowu to samo 3 (fachowiec PL)30zł Ten Mie zaszokował od razu bo powiedział mi że głowiąca poszła bo widzi opary wody przy 4 tys obr - w dyszy i koszt wymiany na oryginałach to 4500zł. Auto traciło wodę ale miałem uszkodzoną chłodnice jak potem się okazało. Ręce mi opadały… 4 (fachowiec PL)30zł Gostek testuje mi sondy lambdy oraz komputer i mówi ze to nie jest głowica ani sondy na pewno potrzebny jest do tego fachowiec bo on tego nie zrobi, radzi jechać do Krakowa na OS BMW Bardzo mnie dziwiło że każdy z nich nawet nie chcieli myśleć o wymianie czy naprawie Czujnika przepływu powietrza? Prawie każdy z nich mówiła tak ‘Gdyby to był przepływomierz to by auto gasło i nie odpalało’ Teraz wiem że to gów.. prawda /doszyłem do tego zabierając się samemu za naprawę book /, a dlatego że gdy czujnik ‘powietrza’ błędne podaje parametry do komputera które odchodzące od normy Co itp komputer przechodzi w tryb awaryjny oraz komunikuje problem i opiera się na danych stałych nie korzysta z czujnika i czujnik można swobodnie odłączyć a auto nadal będzie pracować więcej spalisz bo komputer nie przywiduje naturalnych zmiennych parametrów … W przypadku gdy auto nie odpala gaśnie dławi się to na pewno nie jest wina przepływomierza! Jedynie okablowania świec lub samych świec ale na to się skład wiele rzeczy! Aby sprawdzić przepływomierz możesz odłączyć okablowanie i przejechać się nic nie da że stoisz na biegu jałowym musisz użyć mocy silnika, przyśpieszyć zwoić, jakoś tak 20km bo tak trwa auto diagnostyka samego samochodu [auto stara się naprawić problem]. Gdy nie widzisz różnicy w trybie jazdy to już wiadomo gdzie jest problem przed kupnem przepływomierza sprawdź okablowanie oraz wtyczkę szczelno rury gumowej czy nie jest pęknieta! Warto zrobić diagnostę profesjonalnym sprzętem od BMW nie korzystajcie z uniwersalnych bo to kich i naciągniecie się na koszt tak jak ja {problem powinien być komunikowany jako problem mieszanki paliwowej tak jak tu. Na BMW GT1 Lub na INPA Live date: :mrgreen: Ja kupiłem interfejs za 790zł teraz bawię się , kupe rzeczy można sprawić i ale jeszcze mam problem z obsługą programów i jego zrozumieniem… co do czego! Ja musze jeszcze sprawdzić okablowanie niczym kupie przepływomierz bo co dziwnego kontrolka czasem gaśnie kiedy jadę i to na mieści ale wraca …. Proszę uważać podczas naprawy tego podzespołu może głupota może was kosztować i doprawić o zawał serca pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.