Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E30 kilka problemów....


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Na początek chciałbym się przywitać, gdyż to mój pierwszy wątek na forum ;) Jestem Maciej, mam 24lata i Bmw (e30, 324d) użytkuję od niedawna.

Co do tematu - mam w aucie kilka usterek, być może ktoś będzie wiedział o co chodzi:

1) obrotomierz - czasem (coraz rzadziej) działa normalnie, czasem wogóle nie działa, a ostatnio pokazuje obroty tak na oko o połowę niższe (wskazówka cały czas lekko faluje) Za kilka dni pojadę do jakiegoś magika od elektryki to może coś zarardzi ;)

2) prawdopodobnie to dyfer - ale nie wiem - różne mechaniory mają różne opinie - na łukach, w zakrętach w prawo słychać (raczej z okolic mostu, jeden koleś twierdzi że to z przodu) wyraźne "chrobotanie", buczenie - gdzieś tak od prędkości 50km/h w górę, im szybciej albo im ostrzejszy zakręt, tym głośniej... na kierownicy czuć lekkie wibracje... Wstępnie już szukałem dyfra, ale problem wogóle znaleźć do tego silnika, problem będzie go sprawdzić (bo po co zmieniać jeden złom na drugi), problem będzie jeżeli zmienię a to nie będzie to....

3) chłodzenie - cały czas było ok (pion :)) ale wczoraj jak jechałem(trasa, 100-120km/h) to wskazówka dochodziła do przedostatniej kreski, zwalniałem do 90km/h albo włączałem "klimę" (ogrzewanie na full')) to wracała do pionu. Nie wiem co jest z visco - wiatrak u mnie kręci się cały czas, a im szybciej jadę tym bardziej słychać jak szumi - to normalne?

Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć co do obrotomierza to sprawć bespiecznik w mojej e-30 pod jednym bespiecznikiem jest podłączony obrotomierz lampki iradjo a z wysokom temp to może być walnięty termostat lub zapowietrzony układ jak masz gaz to może siedzieć uszczelka pod głowicom bo to jest najczęściej spotykana usterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć co do obrotomierza to sprawć bespiecznik w mojej e-30 pod jednym bespiecznikiem jest podłączony obrotomierz lampki iradjo a z wysokom temp to może być walnięty termostat lub zapowietrzony układ jak masz gaz to może siedzieć uszczelka pod głowicom bo to jest najczęściej spotykana usterka

bezpiecznik odpada, bo wtedy obrotomierz przecież padłby wogóle....

gazownia w dieslu? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

licznik skladas ei z kilku elementow z elektronika i czasem sie zdarza,ze brakuje styku na konektorach laczacych plytke glowna z np obrotomierzem... wykrec licznik i przeczysc styki (np poprzez wkladanie obrotomierza w plytke kilkanascie razy)

jak to nie pomoze,to musisz przelutowac luty

a jezeli chodzi o te szumy itp,to podnies auto na lewarku i posprawdzaj lozyska w kolach

z tempreatura,to najprawdopodobniej termostat powinienes wymienic (zakladam,ze uklad chlodzenia nie jest zapowietrzony)

visco nie powinno sie zalaczac na trasie,bo przy takiej predkosci,jak napisales,to sam ped powietrza chlodzi wystarczajaco... jezeli caly czas slyszysz szum wiatraka i po wymianie termostatu to sie nie zmieni,to szukaj nowego visco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerwienny - dzięki :) jak będziemy grzebać to sprawdzę to, chociaż wg mnie łożysko powinno buczeć cały czas...

a wentyl kręci się cały czas

wyrobione łożysko własnie najbardziej ujawnia sie na zakrętach bo ma wtedy największe obciążenie.i to by pasowało bo piszesz że dzieje sie to tylko przy skręcaniu w prawo :wink:

czy wszystko ci szwankuje na tablicy czy tylko obrotomierz?

bo jeżeli wszystko to może akumulatorki zaczynaja padać.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1>

pewnie termostat <bmw_1> .ja kupiłem przed zimą ok. 20-30 zeta.a co do spalania może więcej palic,najlepiej go wyciągnij i sprawdż.u mnie było podobnie i okazało się że się nie domyka :wink: pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1>

Mamy to samo w 324d --- ale silnik chodzi normalnie i pali tyle samo ---

--- może to tylko awaria wskaźnika (tak sugerował mechanik) - termostat był

wymieniany i od tamtego czasu tak juz jest że wskazówka dochodzi tylko ponad

"zimne pole".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1>

U Ciebie jest termostat do wymiany lub masz zapowietrzony uklad , lub co gorsza i to i to . palic moze wiecej , a wrecz bedzie na pewno .

panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1>

Mamy to samo w 324d --- ale silnik chodzi normalnie i pali tyle samo ---

--- może to tylko awaria wskaźnika (tak sugerował mechanik) - termostat był

wymieniany i od tamtego czasu tak juz jest że wskazówka dochodzi tylko ponad

"zimne pole".

U pana byl termostat lecz juz po wymianie i odpowietrzeniu ukladu <<<<--- MAM NADZIEJE ...

Zostaje tylko i wylacznie wskaznik , poszukaj na allegro ostatnio widzialem goscia co sprzedawal same zegary bez obudow itd i mial dobre ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...