Maciek Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Witam! Na początek chciałbym się przywitać, gdyż to mój pierwszy wątek na forum Jestem Maciej, mam 24lata i Bmw (e30, 324d) użytkuję od niedawna. Co do tematu - mam w aucie kilka usterek, być może ktoś będzie wiedział o co chodzi: 1) obrotomierz - czasem (coraz rzadziej) działa normalnie, czasem wogóle nie działa, a ostatnio pokazuje obroty tak na oko o połowę niższe (wskazówka cały czas lekko faluje) Za kilka dni pojadę do jakiegoś magika od elektryki to może coś zarardzi 2) prawdopodobnie to dyfer - ale nie wiem - różne mechaniory mają różne opinie - na łukach, w zakrętach w prawo słychać (raczej z okolic mostu, jeden koleś twierdzi że to z przodu) wyraźne "chrobotanie", buczenie - gdzieś tak od prędkości 50km/h w górę, im szybciej albo im ostrzejszy zakręt, tym głośniej... na kierownicy czuć lekkie wibracje... Wstępnie już szukałem dyfra, ale problem wogóle znaleźć do tego silnika, problem będzie go sprawdzić (bo po co zmieniać jeden złom na drugi), problem będzie jeżeli zmienię a to nie będzie to.... 3) chłodzenie - cały czas było ok (pion ) ale wczoraj jak jechałem(trasa, 100-120km/h) to wskazówka dochodziła do przedostatniej kreski, zwalniałem do 90km/h albo włączałem "klimę" (ogrzewanie na full')) to wracała do pionu. Nie wiem co jest z visco - wiatrak u mnie kręci się cały czas, a im szybciej jadę tym bardziej słychać jak szumi - to normalne? Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.kruku Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 cześć co do obrotomierza to sprawć bespiecznik w mojej e-30 pod jednym bespiecznikiem jest podłączony obrotomierz lampki iradjo a z wysokom temp to może być walnięty termostat lub zapowietrzony układ jak masz gaz to może siedzieć uszczelka pod głowicom bo to jest najczęściej spotykana usterka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 cześć co do obrotomierza to sprawć bespiecznik w mojej e-30 pod jednym bespiecznikiem jest podłączony obrotomierz lampki iradjo a z wysokom temp to może być walnięty termostat lub zapowietrzony układ jak masz gaz to może siedzieć uszczelka pod głowicom bo to jest najczęściej spotykana usterka bezpiecznik odpada, bo wtedy obrotomierz przecież padłby wogóle.... gazownia w dieslu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwienny Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 licznik skladas ei z kilku elementow z elektronika i czasem sie zdarza,ze brakuje styku na konektorach laczacych plytke glowna z np obrotomierzem... wykrec licznik i przeczysc styki (np poprzez wkladanie obrotomierza w plytke kilkanascie razy) jak to nie pomoze,to musisz przelutowac luty a jezeli chodzi o te szumy itp,to podnies auto na lewarku i posprawdzaj lozyska w kolach z tempreatura,to najprawdopodobniej termostat powinienes wymienic (zakladam,ze uklad chlodzenia nie jest zapowietrzony) visco nie powinno sie zalaczac na trasie,bo przy takiej predkosci,jak napisales,to sam ped powietrza chlodzi wystarczajaco... jezeli caly czas slyszysz szum wiatraka i po wymianie termostatu to sie nie zmieni,to szukaj nowego visco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 czerwienny - dzięki jak będziemy grzebać to sprawdzę to, chociaż wg mnie łożysko powinno buczeć cały czas... a wentyl kręci się cały czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwienny Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 to najpierw zacznij od wymiany termostatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 czerwienny - dzięki jak będziemy grzebać to sprawdzę to, chociaż wg mnie łożysko powinno buczeć cały czas...a wentyl kręci się cały czas wyrobione łożysko własnie najbardziej ujawnia sie na zakrętach bo ma wtedy największe obciążenie.i to by pasowało bo piszesz że dzieje sie to tylko przy skręcaniu w prawo :wink: czy wszystko ci szwankuje na tablicy czy tylko obrotomierz? bo jeżeli wszystko to może akumulatorki zaczynaja padać.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwienny Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 jezeli huczy tylko przy skretach w prawo ,to zacznij od sprawdzenia lozysk lewych kol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 czy wszystko ci szwankuje na tablicy czy tylko obrotomierz? tylko obrotomierz Dzięki za wpisy, jak tylko uda mi się coś zdziałać to napiszę na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 1. prawdopodobnie nie styki il/lub "zimne luty" na płytce elektroniki zegarów 3. moim zdaniem termostat siedzi, jak minie środkową kreskę sprawdź dolną rurę od chłodnicy, jak jest zimna lub o wiele zimniejsza od górnej to na 100% termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Jak dla mnie to poprostu obrotomierz pada , i niedlugo calkiem padnie . Co do trzeciego problemu tak jak pisali inni urzytkownicy/klubowicze termostat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2fast4you Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1> pewnie termostat <bmw_1> .ja kupiłem przed zimą ok. 20-30 zeta.a co do spalania może więcej palic,najlepiej go wyciągnij i sprawdż.u mnie było podobnie i okazało się że się nie domyka :wink: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMW_Zbyszek Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1> Mamy to samo w 324d --- ale silnik chodzi normalnie i pali tyle samo --- --- może to tylko awaria wskaźnika (tak sugerował mechanik) - termostat był wymieniany i od tamtego czasu tak juz jest że wskazówka dochodzi tylko ponad "zimne pole". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1> U Ciebie jest termostat do wymiany lub masz zapowietrzony uklad , lub co gorsza i to i to . palic moze wiecej , a wrecz bedzie na pewno . panowie mam podobny problem w E30 318 tylko tyle ze u mnie temperatura nie dochodzi do pionu jest w pozycji mniej wiecej (polowa polowy) czyli troszke za niebieskim polem w czym jest przyczyna??? termostat? ewentualnie jaka jest cena tego ustrojstwa?? czy niedogrzany silnik moze wiecej palic?? ps ogrzewanie jest ok pozdrawiam <bmw_1> Mamy to samo w 324d --- ale silnik chodzi normalnie i pali tyle samo --- --- może to tylko awaria wskaźnika (tak sugerował mechanik) - termostat był wymieniany i od tamtego czasu tak juz jest że wskazówka dochodzi tylko ponad "zimne pole". U pana byl termostat lecz juz po wymianie i odpowietrzeniu ukladu <<<<--- MAM NADZIEJE ... Zostaje tylko i wylacznie wskaznik , poszukaj na allegro ostatnio widzialem goscia co sprzedawal same zegary bez obudow itd i mial dobre ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.