Forest Opublikowano 24 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Oto lista zwycięzców konkursu International Engine of the Year 2009: 1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (podwójne doładowanie – turbina i kompresor, samochody: VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 354 pkt. 2. BMW 3 l Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM)) 350 pkt. 3. Audi 2.0 TFSI nowej generacji (Audi A4, A5 (180 KM), VW Scirocco (200 KM), Golf GTI, Audi A4, A5, Q5 (211KM)) 220 pkt. 4. Mercedes-Benz diesel 2,1 l (C-Klasa BlueEfficiency, E-Klasa BlueEfficiency) 203 pkt 5. BMW 4 l V8 (M3) 203 pkt. 6. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK (481 KM), S, SL, CL (525 KM) oraz CLS, ML (510 KM)) 114 pkt. 7. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini Jon Cooper Works) 107 pkt. 8. Toyota 1 l (3 cylindry, modele: Aygo, IQ (68 KM) i Yaris/Vitz (69 KM), a ponadto Citroen C1 (68 KM), Peugeot 107 (68 KM) i Subaru Justy (70 KM)) 74 pkt. Best New Engine of the Year 2009 (Najlepszy nowy silnik roku 2009): 1. Porsche 3,8 l 6-cylindrowy boxer z bezpośrednim wtryskiem paliwa (911) 144 pkt. 2. BMW diesel 3 l (330d, 730d, 530d, X3, X5) 122 pkt. 3. BMW 4,4 l Turbo (nowe „50i", bezpośredni wtrysk paliwa, modele: 750i, X6) 120 pkt. 4. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 112 pkt. 5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (C-klasa BlueEfficiency, E-klasa BlueEfficiency) 107 pkt. 6. Audi 2.0 TFSI (nowa generacja, Audi A4, A5, Q7, VW Scirocco, Golf GTI) 107 pkt. Green Engine of the Year 2009 (Zielony silnik roku 2009): 1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger, czyli z podwójnym doładowaniem o mocy 140-178 KM (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, SEAT Ibiza Cupra) 205 pkt. 2. Honda Hybrid 1,3 l (Insight, Civic) 203 pkt. 3. BMW Diesel 2 l Twin Turbo (123d) 147 pkt. 4. BMW Diesel 3 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133 pkt. 5. Mercedes-Benz Diesel 2,1 l (C-klasa BlueEfficiency, E-klasa BlueEfficiency) 115 pkt. 6. Ford Hybrid 2,5 l (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82 pkt. Best Performance Engine 2009 (Silnik o najlepszych osiągach/Najlepiej pracujący silnik): 1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 109 pkt. 2. BMW 5 l V10 (M5, M6) 90 pkt. 3. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 90 pkt. 4. Porsche 3,8 l 6-cylindrowy boxer (GT3) 78 pkt. 5. BMW 4 l V8 (M3) 78 pkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 24 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Myśle, że nie wymaga to komentarza bo statystyki mówią same za siebie. Na 25 wymienionych silników 8 jest ze stajni BMW... konkurencja daleko w tyle (po 5 z VAG i Mercedes). <bmw_1> <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spike90 Opublikowano 24 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 różnice nie są duże między 2 gim a 1wszym miejscem w prawie wszystkich kategoriach. Ale Porsche 3,8 l -> zmiażdżył - 22 ptk przewagi nad kolejną firmą. W Stuttgarcie jednak temat ogarniają równie dobrze co w Monachium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 24 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 BMW wypadło bardzo dobrze - silniki "d" są mistrzowskie (3.0d i 3.5d) <bmw_1> Liczę, że w następnym roku nasza ulubiona marka będzie jeszcze wyżej w rankingach i pozajmuje same 1 miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kri$$ Opublikowano 24 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 myśle, że warto by rozwinąć tę listę w zależności od pojemności: http://moto.pl/MotoPL/1,88571,6730961,Silniki_roku_2009.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.