Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Tuleje Metalowo-Gumowe przenich wahaczy BMW E36 316i


pio55

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w jakiej pozycij powinna byc założona tuleje metalowo-gumowa wahacza przedniego poniewaz na tulej jest strzałka do czego ma byc ona skierowana????

Pytam poniewaz u mnie ktos chyba odwrotnie załozył tuleje tzn w niewałsciwym miejscu poniewaz na nowych kompletnych z tym uchem widziałem ze sa one umiejscowione na górze i dole(mam tu na mysli takie dwa gumowe mocowania tulej) a u mnie sa one po bokach czy ma to jakis wpływ na prace zawieszenia???? Dodam ze przenosi mi wszystkie nierównosci drogi i stuki na kieronice.Czy to moze byc tego przyczyna????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze zrozumialem, to masz zalozone tuleje od m3 - acentryczne. Takie tuleje zaklada sie strzalkami do wewnatrz auta. Z tymi tulejami auto sie znacznie lepiej prowadzi. Ponizej foto jak sie montuje te tuleje akurat na przykladzie E30 ale dokaldnie tak samo montuje sie je w e36

100_6312.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie takie tuleje ja mam zamontowane normalne z centralnym otworem tylko ze one tez powinny byc powiednio zamontowane w tym uchu. A swoja droga myslałem własnie o takich tulejach od M3 ale zmieni sie przeciez geometria kół wiec chyba nie mozna ich zamontowac do 316i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te takie gumowe uchwyty powinny byc na dole i u góry tak jak jest w tych nowych. Te stare musiał ktoś źle wprasować w uchwyt. Tuleje od M3 można wstawić do Twojego auta tylko musiałbyś geometrie ustawiać ale wtedy auto inaczej się prowadzi. Jest o niebo lepiej:) Ja mam tuleje poliuretanowe POWERFLEX-a tylko z otworem centralnym i różnica w prowadzeniu jest kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienie jak maja byc założone te tuleje tak jak mówisz ktos je zle założyl.Ale sa też pełne tuleje z otworem centralnym czy na takich tulejach tez bedzie lepsze prowadzenie czy musza to byc od m3 ale w sumie zmieni sie zbierznosc to po ustawieniu bedzie tak samo wiec chyba moge załozyc pelne tylko z otworem centralnym jak myslicie i nie ruszac wtedy zbierznosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spokojnie zakladac pelne tuleje z otworem centralnym i wtedy ustawienie zbieżności nie będzie konieczne.

[ Dodano: 18 Lipiec 09, 23:16 ]

poszukaj dobrze to w tej cenie znajdziesz poliuretanowe tuleje. stare wybijesz z tych uchwytow a nowe wepchniesz na miejsce i bedzie git:) Ja okazyjnie za swoje tuleje zaplacilem 70zł za komplet.

[ Dodano: 18 Lipiec 09, 23:19 ]

tu masz poliuretanowe

http://moto.allegro.pl/item690708868_bmw_e36_z3_tuleja_wahacza_wahacz_przod_poliuretan.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spokojnie zakladac pelne tuleje z otworem centralnym i wtedy ustawienie zbieżności nie będzie konieczne.

[ Dodano: 18 Lipiec 09, 23:16 ]

poszukaj dobrze to w tej cenie znajdziesz poliuretanowe tuleje. stare wybijesz z tych uchwytow a nowe wepchniesz na miejsce i bedzie git:) Ja okazyjnie za swoje tuleje zaplacilem 70zł za komplet.

[ Dodano: 18 Lipiec 09, 23:19 ]

tu masz poliuretanowe

http://moto.allegro.pl/item690708868_bmw_e36_z3_tuleja_wahacza_wahacz_przod_poliuretan.html

Kolego ogladalem te tuleje z twojego linku allegro i mam pytanko ; Jak wymieniales te tuleje to odkrecales caly wachacz czy moze da sie tego uniknac? bo niewiem jak przy waszych wersjach silnikowych ale w 325 jest malo miejsca i ciezkie dojscie. I druga sprawa: ta tuleja z allegro jest bez otoczki-tej metalowej.Zaklada sie w stary uchwyt? jezeli tak to czy posmarowac ja czyms zeby lekko weszla czy da sie bez problemu zalozyc "na sucho"???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I druga sprawa: ta tuleja z allegro jest bez otoczki-tej metalowej.Zaklada sie w stary uchwyt? jezeli tak to czy posmarowac ja czyms zeby lekko weszla czy da sie bez problemu zalozyc "na sucho"???

Musisz wybić starą tuleję i wprasować nową. U mnie tuleje są na tyle mocno spasowane w uchwyt, że bez prasy raczej nie dało rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ze nie chodzi mi o te zwykle tuleje.Kolega podal linka z allegro na ktorym sa tuleje pelne z otworem centralnym koloru czerwonego z poli...costam :) i one nie maja tego metalowego pierscienia(nie chodzi mi o uchwyt ktory przykreca sie do budy tylko o sama tuleje).Pytam bo robilem zawieszenie i zalozylem oryginaly i wytrzymaly mi niecaly rok(te niepelne),wiec podejrzewam ze te "pelne" wytrzymaja dluzej bo sie nie beda obrywac.Jestem z Bytomia a tu mamy drogi prawie ze polne a auto mam na twardym zawieszeniu i niskich profilach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te tulejej poliuretanowe do ktorych wyslalem Ci link nie maja tego metalowego pierscienia. Maja taka srednice ze jak wybijesz stara tuleje razem z tym pierscieniem to idealnie pasuje w uchwyt. Bardzo fajnie się to wbija. Lepiej kupic poliuretany ponieważ są bardziej wytrzymałe od zwyklych tulei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te tulejej poliuretanowe do ktorych wyslalem Ci link nie maja tego metalowego pierscienia. Maja taka srednice ze jak wybijesz stara tuleje razem z tym pierscieniem to idealnie pasuje w uchwyt. Bardzo fajnie się to wbija. Lepiej kupic poliuretany ponieważ są bardziej wytrzymałe od zwyklych tulei

Alleluja dobry czlowieku:) O taka odpowiedz mi chodzilo.Pozdrawiam "brata"Pawla i dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maja taka srednice ze jak wybijesz stara tuleje razem z tym pierscieniem to idealnie pasuje w uchwyt. Bardzo fajnie się to wbija.

Hmm... Jak u siebie wymieniałem, to wcale takie proste to nie było. Tuleje były tak idealnie spasowane, że bez prasy nie dało rady ich u mnie wyciągnąć z obręczy i założyć nowych, a nawet z nią było nieco męczenia się. Zdejmowanie i zakładanie ich na wahacz też nie jest wcale takie proste z powodu niemal idealnego spasowania (miska z gorącą wodą i mój 120 kg kuzyn dopiero pomogli :lol: ). W ogóle myślałem, że zajmie mi to z godzine max, a okazało się, że całe popułudnie zleciało :roll: Przynajmniej na przyszłość będę wiedział jak się za to zabrać ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak długo Ci zajęło to w sumie dziwne:P Ja sobie poradziłem z wybiciem tych tulei przy pomocy młotka i kawałka rury:) a wbicie poliuretanow to juz luzik, troszke plynu do naczyn, imadło i wskoczyły bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak długo Ci zajęło to w sumie dziwne:P Ja sobie poradziłem z wybiciem tych tulei przy pomocy młotka i kawałka rury:) a wbicie poliuretanow to juz luzik, troszke plynu do naczyn, imadło i wskoczyły bez najmniejszego problemu.

Najwyraźniej dużo zależy od tego jakie części kupimy i ile stare mają lat. Przyznam, że sam nie spodziewałem się ile z tym będzie u mnie kłopotu :/

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos z was montował jeszcze te pouliretany i sa to juz sprawdzone tuleje jezdzicie juz na tym jakis czas.Prosze o opinie co do tych pouliretanów poniewaz uwazam ze jednak oryginalne tuleje pełne BMW beda chyba lepsze choc własnie nie wiem jak jest w przypadku pouliretanu.Doradzcie co lepiej kupic?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...