Tukan Opublikowano 15 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Hej Tak się zastanawiam jak to jest z automatami-wrzucam na D jadę załóżmy na 4 biegu,kick down i redukuje na 3 w czasie X. Czy przy analogicznej sytuacji ale zamiast kick downa zmienie ręcznie redukcja będzie szybsza? Jak jadę np. na 2 i automat wrzuca na 3 także w czasie X to czy jadąc z dźwignią na poz. 2 i wrzucając 3 zmiana będzie szybsza,taka sama,czy nawet wolniejsza? pytanie_bmw Mam nadzieję że jasno to jakoś wytłumaczyłem jeśli nie to przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 15 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 w czasie jazdy KATEGORYCZNIE NIE POLECA SIĘ zmiany biegów wachlując ręcznie automatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tukan Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Właściwie czemu? Bo słyszałem że właśnie nie jest to żaden problem żeby nie wrzucać na N to owszem. Ale poza tym w pytaniu chodzi mi o teorię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spike90 Opublikowano 15 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 no dobra, a jak masz biegi np 3 i 4 do jazdy w górach? Po to zostały dodane, żeby w trudnych warunkach "ulżyć" automatowi. PS ważne żeby nie wrzucać na R 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 15 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 w czasie jazdy KATEGORYCZNIE NIE POLECA SIĘ zmiany biegów wachlując ręcznie automatem a tu sie z tym nie zgodze, chociazby z prostego powodu....podczas jazdy mozesz zrzucac /redukowac z D na 3 bez zadnej blokady...skrzynia nie wydaje zadnych dzwiekow itd ... a na 2 juz nie wejdzie...chyba ktos to tak pomyslal specjalnie, inaczej rowniez bylalby blokada...tak samo jest z przełaczaniem na SPORT albo ECO ...nie jestem specjalistą, ale mialem QP w automacie no i jeszcze nie slyszałem takiej teorii, ze dzwignia od automatu to swietosc - z N sie jak najbardziej zgodze, bo to zabojstwo dla skrzyni.Lepiej powiedzcie co jest z automatem jak na 1 wydaje dziwne dźwięki, na innych biegach ok ? model 730i rok 97 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 15 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 ze mozna to oczywiscie, ale nie zaleca sie w czasie jazdy zmieniac biegu wajchą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tukan Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Mi się wydaje,że przemyślana zmiana (tudzież blokada wyższych biegów) ręczna nie zaszkodzi np. Nie że jade 3,5tys obrotów stale z 4 wrzucam na D (zmienia na 5) i za chwile znowu redukcja,bez konkretnego celu...Albo w mieście jako "manual".Na trasie jako redukcja zamiast kick down chyba nie zaszkodzi. No ale dobra! Czy sposób zmiany biegów zmienia czas tej zmiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 15 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 ja w 325 coupe redukowalem na trasie tak jak ty piszesz, bo tylko z kickdown skrzynia probuje chwile ciagnac na danym biegu a dopiero potem zrzuca 1 w dol, a tak ma od razu nasterowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 15 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 znajomy tak zmienial biegi i mu sie skrzynia posypala 5 bieg w automacie to "nadbieg", najwyższe predkości uzyskuje się na 4th biegu ja jak chce "poszalec" na drodze to daje tryb SPORT i wtedy mam bieg nizej niz podczas normalnej jazdy i plus kickdown i wystarczy z 4 na 2 nawet zejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 16 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 DUCHU 77 napisal w innym poscie..."ja z przyczepką śmigam na 4, w korkach wiadomo podjazd górka itp 2 lub 3, a przełączanie podczas jazdy jest dozwolone z D na 4 lub 3. pozdro" upieram sie przy swoim ) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafikone Opublikowano 16 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 ja sie z tym nie zgodze ja mam automat i mysle ze nie po to ktos wymyslil redukcje w automacie zeby jej nie uzywac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 16 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 wymyslil redukcje w automacie jaką redukcję?? to jest bardziej traktowane jako "ograniczenie wyższych biegów" no ale każdy uzywa jak chce etomata , powodzenia :lol: nawet w m40 kickdow wystarcza, bez recznej zmiany na 2,3 pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafikone Opublikowano 16 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 no kosa masz racje bo krecac silnik na wyzsze obroty wrzuca nam coraz wyzszy bieg wiec ograniczamy je manualnie ale recznie mozna tez uzywac tych biegfow do redukcji bo nie zawsze redukuja sie np dwa biegi w dol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tukan Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 ale recznie mozna tez uzywac tych biegfow do redukcji bo nie zawsze redukuja sie np dwa biegi w dol Tzn z tym jest raczej tak,że jeśli sam automat nie zrzuci o 2 to my nie powinniśmy tym bardziej,automat sobie krzywdy nie zrobi,ktoś mu może... Ale Panowie! Pytałem o coś konkretnego i chciałbym się tego dowiedzieć bmw_beer . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 16 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Tak się zastanawiam jak to jest z automatami-wrzucam na D jadę załóżmy na 4 biegu,kick down i redukuje na 3 w czasie X. Czy przy analogicznej sytuacji ale zamiast kick downa zmienie ręcznie redukcja będzie szybsza? Jak jadę np. na 2 i automat wrzuca na 3 także w czasie X to czy jadąc z dźwignią na poz. 2 i wrzucając 3 zmiana będzie szybsza,taka sama,czy nawet wolniejsza? Automat zmienia chyba szybciej - płynniej biegi, a już na pewno TipTronic. Czy dźwigienka będzie na 2 czy 3 to czas zmiany biegu myślę jest ten sam. Mogę się mylić bo długo automata nie użytkowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.