hadesmat Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Chyba przedwczoraj oglądałem Pasjonatów na Polsacie. Był tam koleś, który twierdził, że przejechał Transitem ponad 100kkm wożąc na każdy kurs ok 1-1,5 tony lejąc do baku tylko i wyłącznie olej rzepakowy. Jeździł też kilkoma innymi, nowszymi samochodami. Ponieważ w przykry sposób straciłem swoją 318is :cry: , po obejrzeniu w/w programu zastanawiam się, czy nie kupić E36 325tds touring :twisted: , ewentualnie 525tds w podobnym roczniku, tesh kombi i lać weń rzepaku. Ponieważ ceny paliw rosną i prędko nie przestaną, zastanawiam się, czy to dobre rozwiązanie i nie będzie szkodzić silnikowi z ok. 10-letniego happy_bmw . Nie zamierzam lać czegoś w stylu opału, nafty itp. Po prostu szukam najtańszego rozwiązania. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Moja kolezanka jezdzi mercedesem dostawczakiem na oleju z supermarketu dolewa bodajze tylko troche benzyny albo ropy zeby troszke rozcienczyc. Ale wiem ze czesto wystepuje problem z zapychaniem wtryskiwaczy. I dlatego stosuje sie jakies specjalne podgrzewacze, zeby rozzedzic olej. Aha kolezanka mowila, ze auto nawet sprawia wrazenie mocniejszego. A co do opalu. Wujek wozi ziemniaki na slask mietkiem i juz od jakichs 4 lat jezdzi na opale. Silnik ma sie swietnie a auto jest mocniejsze i to duzo (sam sprawdzalem ) na oleju napedowym raczej nie ujechalby z prawie 2tonami na pace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BODZIO Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 z zycia wziete 525 tds 1998 rok jezdzi od dwoch lat TYLKO na opale z domieszka oleju rzepakowego ZERO problemow z samochodem czy to zima czy lato , a wracajac do opalu to nawet specjalisci od pomp wtryskowych mowili mi ze lepiej na tym jezdzic gdyz zawsze jest ten sam sklad a z ropa to zalezy gdzie sie tankuje ( bywa tak ze na tanszych stacjach odbarwia sie opal i sprzedaje jako rope a to jest wtedy lipa bo opal odbarwia sie siarka !!! a to juz szkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BODZIO Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 zapewnienia pompie i wtryskiwacza smarowania do opalu dolewa sie mixolu ale kazdy ma swoje zdanie a pytasz jak roznica to glownie chodzi o akcyze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 moj koleszka z pracy jezdzi sierra takze na oleju zepkaowym do smarzenia frytek i mowil to samo lepsze osiagi a z rury pieknie pachnie smazonymi plackami ziemniaczanymi hahhahaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 moj koleszka z pracy jezdzi sierra takze na oleju zepakowym do smarzenia frytek i mowil to samo lepsze osiagi a z rury pieknie pachnie smazonymi plackami ziemniaczanymi hahhahaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadesmat Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Czyli, że generalnie "rzepak" nie szkodzi silnikowi? OK. Bardzo się cieszę. Na opale nie będę chyba jeździł, bo w razie kontroli będzie :oops: . A co mi bardziej doradzacie: 325tds czy 525tds. Silniki (chyba) te same, ale czy "5" nie będzie bardziej zajeżdżona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boeing732 Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 im wieksze tym lepsze ja tak uwazam, lepsza zawiecha i komfort jazdy,ale 3ka zwinniejsza moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadesmat Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 A co z cenami części? Do piątki nie będą droższe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 A co z cenami części? Do piątki nie będą droższe? do silnika i osprzetu no pewnie że droższe, niektórzy narzekają na te diesle, podobno nie udane konstrukcje :evil: miałeś najlepsze 4 garki, może wrócisz do nich <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadesmat Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 2.5 litrowe diesle nieudane? :shock: Może ktoś rozwinąć ten temat? Siakieś linki np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadesmat Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 No, nie wiem. Ostatnio z kasą krucho. Na polibudzie ostro cisną i nie bardzo daję radę na to wszystko zarabiać, więc zastanawiam sie nad czymś najtańszym w eskploatacji. Kumpel mi jeszcze mówił, że można załatwić rejestrację 2.5 tds'a na silnik z przedziału 1.2-1.8 litra. To by było dobre. Ubezpieczenie niskie, wacha (rzepak) tania i moc +- taka sama, ale duże ryzyko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 kilka cytatów: oszczedne tds-y? pierwsze slysze Very Happy moje e30 324d pali przy delikatnej jezdzie niecale 8l (w lecie) teraz 10 i wiecej nie napisaleles w jakiej budzie masz tego tds,jezeli e34 i jeszcze automat to chyba nie jest tak zle moje rodzinne e34 tds touring automat pali teraz tak - miasto 11-12 litrow barszczu - trasa wolno (do 120) 6, trasa szybko (ok 150-180) 7.5 Latem w miescie pali 10, na trasie tak samo - ogolnie jest ok. jak widać różowo ze spalaniem nie jest :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 a i lubia glowice pekac w TDS ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikroludzik Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Nie wiem skąd ludzie biorą te opinie na temat BMW tds...-Chyba z zazdrosci!To są najlepsze silniki diesla z tamtych lat!A zap.... lepiej niz wiekszość benzynowych.Nie wierzysz to spróbój poscigać sie 318is z 325tds a zmienisz adanie o dieslach.Jeżeli Piotrowi 324 pali przy spokojnej jezdzie 8L to gratuluje mu silnika-mialem 524 td,który palił 8,0 bez żadnych filozofii oszczędnej jazdy(wyprzedzalem wszystko co bylo po drodze i nie szalalo)Sam zastanawialem sie nad tds ale kupilem 2.5 24V 192KM i jestem pewien ze 325tds mogłoby mi napsuć krwi...Jedno moge ci powiedziec jesli masz siano to bierz tdsa,najlepiej 325,i niesłuchaj opinii buraków o dieslach BMW,bo wiekszosc z nich nie widziala tego silnika na oczy.A czesci kosztują tyle samo do 3 co do 5,bo to ten sam silnik-to chyba logiczne.Jeśli chcesz wiedzieć coś wiecej o tds to moge ci napisać,ale narazie nie będe tu się rozczulać.Pozdro!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Nie wiem skąd ludzie biorą te opinie na temat BMW tds...-Chyba z zazdrosci!To są najlepsze silniki diesla z tamtych lat!A zap.... lepiej niz wiekszość benzynowych.Nie wierzysz to spróbój poscigać sie 318is z 325tds a zmienisz adanie o dieslach.Jeżeli Piotrowi 324 pali przy spokojnej jezdzie 8L to gratuluje mu silnika-mialem 524 td,który palił 8,0 bez żadnych filozofii oszczędnej jazdy(wyprzedzalem wszystko co bylo po drodze i nie szalalo)Sam zastanawialem sie nad tds ale kupilem 2.5 24V 192KM i jestem pewien ze 325tds mogłoby mi napsuć krwi...Jedno moge ci powiedziec jesli masz siano to bierz tdsa,najlepiej 325,i niesłuchaj opinii buraków o dieslach BMW,bo wiekszosc z nich nie widziala tego silnika na oczy.A czesci kosztują tyle samo do 3 co do 5,bo to ten sam silnik-to chyba logiczne.Jeśli chcesz wiedzieć coś wiecej o tds to moge ci napisać,ale narazie nie będe tu się rozczulać.Pozdro!!! Czy ja wiem , co do spalania moze i sie zgodze ze przy normal jezdzie bedzie to 8 , ale majac ciezkiego buta watpie , wiem z doswiadczenia po ojcu a lekkiejnogi to on nie mial w swoim zyciu motoryzacyjnym (18lat) ... Co do wytrzymalosci , zalezy do czego ma sluzyc to auto do normalnej jazdy okej , do mieszanej jazdy - butowanie nie butowanie itd srednio widze z tego wzgledu ze ojciec mial 524td - fakt zapieprzalo , laki palilo itd nie oszczedzal jej , ale w 525TDS 2 glowice poszly sie srac i to szybciej niz sie wydawalo . Co do twojej wypowiedzi , nie wiem jak innym ale jak dla mnie mogl bys troche opanowac swoje emocje , to ze ktos ma negatywne zdanie na temat td/tds to nie oznacza ze jest burakiem wiesniakiem czy kims tam , bo piszac takowego posta dla mnie sam stajesz sie owym burakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Nie wiem skąd ludzie biorą te opinie na temat BMW tds...-Chyba z zazdrosci!To są najlepsze silniki diesla z tamtych lat!A zap.... lepiej niz wiekszość benzynowych.Nie wierzysz to spróbój poscigać sie 318is z 325tds a zmienisz adanie o dieslach.Jeżeli Piotrowi 324 pali przy spokojnej jezdzie 8L to gratuluje mu silnika-mialem 524 td,który palił 8,0 bez żadnych filozofii oszczędnej jazdy(wyprzedzalem wszystko co bylo po drodze i nie szalalo)Sam zastanawialem sie nad tds ale kupilem 2.5 24V 192KM i jestem pewien ze 325tds mogłoby mi napsuć krwi...Jedno moge ci powiedziec jesli masz siano to bierz tdsa,najlepiej 325,i niesłuchaj opinii buraków o dieslach BMW,bo wiekszosc z nich nie widziala tego silnika na oczy.A czesci kosztują tyle samo do 3 co do 5,bo to ten sam silnik-to chyba logiczne.Jeśli chcesz wiedzieć coś wiecej o tds to moge ci napisać,ale narazie nie będe tu się rozczulać.Pozdro!!! po 1 nie mów ze 324td jazdzi jak 325 bo to bzdura jakaś :evil: wg katalogu 318 jast szybsza od 324td więc o czym mówisz po 2 mój poprzedni post to były cytaty - przeba sie patrzeć a nie gapić po 3 324 td jak i tds w mieście spokojnie 9 ważmie po 4 to troche delikatniej a tymi " burakami" proszę :evil: i pisz jaki to model bo pomieszałeś nieżle moja wypowiedź była na temat E30 generalnie, taki diesel a benzyne kupił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 piotrtaki diesel a benzyne kupił Z ust mi to wyjałes ... <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwienny Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 "rolnik,rolnik,rolnik...pod rolnikiem ciagnik...na ciagniku rolnik worek ma...a w nim buraki...." tralalalalalalalalal happy_bmw z burakami,to ostroznie,bo to nie forum rolnicze :mrgreen: hahahahaaahahahahahahhaahah <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikroludzik Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 "o 2 mój poprzedni post to były cytaty - przeba sie patrzeć a nie gapić" Dokładnie.Mowiłem że tds jest szybszy od 318 a nie td.Może i katalogowo benzyna ma mniej do setki ale w jezdzie to sie nie sprawdza bo Nm z diesla powyzej 100/h biorą góre.A jeżeli ktoś nie miał nigdy diesla a wypowiada teorie na temat jak to sie psuje to niestety chyba jest burakiem.I nie obrażam tym stwierdzeniem nikogo na forum bo przecież na forum nikt się nie wypowiada o tym czego nie zna,prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadesmat Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Dobra. Dzięki. Jeszcze jedna sprawa. Co Wy myślicie o rejestracji 2.5 litra jako 1.7 :?: Trochę się boję. Z przeglądami nie będzie najmniejszego problemu, ale czy są kontrole, które sprawdzają, co się ma pod maską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadesmat Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 A czesci kosztują tyle samo do 3 co do 5,bo to ten sam silnik-to chyba logiczne. Ale mnie nie chodzi o silnik, ale o resztę samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Z policją raczej małe szanse wtopy ale będą problemy później przy sprzedaży auta (będzie, że jakiaś szemrana rejestracja albo silnik nie ten itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.kruku Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 nie mam pojęcia ale czym różni się blacha od 2,5 a1,7 niczym ale wydaje mi się że gdzieś ma tabliczce znamionowej może być coś napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadesmat Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Jak się będzie sprzedawać, to można go znów przerejestrować. To się załatwi. :wink: Czyli, że policja raczej nie sprawdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.