Maciek Opublikowano 28 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Może pomożecie bo już nie wiem co robić. Mechanicy rozkładają ręce, każą sprzedawać auto itd. Auto mam 2 miesiące i jakiś miesiąc temu sprawdzałem olej i wyszło, że jest za duży poziom - zmieniałem go sam i pomyślałem(bo co innego można było wymyślić?) że przelałem. Odciągłem trochę oleju, sprawdzam po 3 dniach - i szok - to samo, jest ponad max. Wtedy się zainteresowałem tematem i jest problem. Do oleju przedostaje się benzyna(czuć wyraźny zapach i olej jest b. rzadki, jak woda), dzieje się to dość szybko - tzn. mam 3/4 stanu na bagnecie, pojeżdżę dzień, dwa (mniej jak 100km) i już dochodzi do max; następny dzień dwa i jest ponad stan. Żeby było śmieszniej silnik nie kopci, nie ubywa płynu chłodzącego. Sprawdzałem ciśnienie i wyszło 14atm na każdym garze - chociaż inny mechanik mówi że to za dużo i źle zmierzyli. Po kupnie auta założyłem nowe świece, olej i filtry - w gniazdach od świec były ślady oleju. Spalanie wychodzi mi ok 15litrów, miasto/trasa. Auto jedzie normalnie, chociaż na zimnym silniku wyraźnie nie ma mocy(nie chce ciągnąć i lekko szarpie przy przyspieszaniu jakby nie paliło na wszystkie cyl - pomiar ciśnienia robili mi na silniku rozgrzanym i zupełnie zimnym po nocy - też było ok). Odwiedziłem już chyba z 10 mechaników, w tym 2 szpeców od BMW(jeden stwierdził zużyty rozrząd - wyraźne brzęczenie z przodu silnika przy 3-3,5tyś obr - na moje to vanos a nie rozrząd, ale mniejsza z tym -> gość mówi że 1,5tyś zł za rozrząd, a później zajmiemy się tym paliwem -> wg mnie nie ta kolejność i tyle mnie więcej zobaczy...) Reszta nie wie, mówią że to niemożliwe itd. Ktoś mówi że wtryski leją ale wtedy auto chyba by kulawo chodziło? Dziś zrobiłem reset kompa(przez spięcie klem) ale nic to nie dało, jedynie tyle, że stan podniósł mi się jeszcze szybciej jak trochę ją wkręcałem na obroty. Słyszałem też wersję o czujniku temperatury wody(zegar pokazuje temperaturę ok) albo czujniku od ssania, ale wątpię aby to miało związek. Ma ktoś jakiś pomysł? Bo szkoda mi niszczyć silnik; i tak zrobiłem na tym syfie z 3k km, zanim się kapnąłem; teraz używam tylko jak koniecznie muszę ale prawie ze łzami w oczach... Poprzedni właściciel umywa ręce i mówi że jak ją miał wszystko było ok :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 28 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Moim zdaniem to wywalone pierscienie , a wynik 14 na kazdym garnku to lepiej jak fabryka :wink: Tak z ciekawosci jaki olej zalałes ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Mobil, 10w40 a co do pierścieni - nie ma przedmuchów, więc raczej to nie one Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysieksc Opublikowano 28 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 tez bym stawiał na pierscienie...;/;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Nie wiem czy mój trop jest dobry, ale może walnięty jest czujnik temp, i chodzi na ssaniu i nie dopalone paliwo ucieka po ściankach cylindrów, albo na którymś cylindrze nie dopala paliwa. Zobacz też co sie stanie jak na włączonym silniku odkręcisz korek wlewu oleju, jak zachowa sie wtedy silnik, przytkaj też wlew delikatnie palcami i zobacz czy bedzie pluł olejem od wlewu. 15 L trochę dużo już nie mówiąc o trasie. Wydaje mi sie że chodzi cały czas na ssaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr520 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Gdybyś mial wywalone pierścienie to oleju by ubywalo.Podpinaleś się pod kompa?Są jakieś blędy wtryskiwaczy(typu wtryskiwacz nr? calkoicie otwarty).Silnik pracuje równo na jalowym?Mogą również lać na postoju(jak pali rozgrzany). [ Dodano: 29 Czerwiec 09, 10:21 ] Jeszcze jedno.Regulator ciśnienia paliwa.Jeśli straci szczelnośc (a jest tam wężyk od podciśnienia wpięty w kolektor)to nadmiar paliwa trafi prosto do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 silnik pracuje normalnie, czasami minimalnie falują obroty przy kręceniu kierownicą(ale to ponoć normalne); po zdjęciu korka czy wyjęciu bagnetu oleju na pracującym silniku nic się nie dzieje, obroty są jak były, nie czuć przedmuchów piotr520 - byłem i chciałem podpiąć pod kompa ale mówili, że nie ma sensu bo nic nie pokaże; dziś chcę sprawdzić czujnik temperatury, ten o którym pisał kozin09, tyle że coś się pomieszało gościowi w sklepie bo kiedyś do e36 kupowałem go za 30zł a dziś przez telefon zawołali 130 - acha, w jakiej grupie na realoem mogę znaleźć ten czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Wiesz co sprwdź jescze - podjedź na kompa zeby CI cewki zaplonowe sprawdzili, może któraś nie dopala i pieścień zgarniający sciąga paliwo do miski(koleś ode mnie z parafii miał tak w 728). Może być też uszczelka pod głowicą, pękła jakoś nie fortunnie przy kanale olejowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr520 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Kolego Maciekpodjedz na kompa i nic nie mów co dolega buni tylko powiedz że kuleje i nie wiesz o co chodzi.Kiedyś pojechalem do jednego mechaniora(zwalona byla sonda) i powiedzial że gdyby mial taką samą(bunie) to by podmienial aż by doszedl o co chodzi.Jednym slowem cwaniak.Więc mu przyprowadzilem bunie kumpla ze zwaloną przeplywką i niech grzebie.Zajelo mu to 3 dni i stwierdzil że przeplywka do wymiany.Debil jednym slowem.Kolego MaciekNapisz co sprawdzileś do tej pory.Chodzi o ciśnienie paliwa i czy sprawdzileś regulator ciśnienia.Również cewki tak jak radzil kolega(ale gdyby to bylo to ,to powinieneś czuć mocny spadek moćy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.