bmw316i Opublikowano 27 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Witam, Mam mozliwosc zakupu BMW 525 tds z automatyczna skrzynia biegów, 1996. W trakcie jazdy próbnej zauwazyłem kilka nieprawidłowosci. Tuż po zgaszeniu silnika przez ok. pół sekundy słychać cos w rodzaju skrzypięcia nienasparowanych zawiasów drzwi (dokladnie taki sam dzwiek jak w amerykanskich horrorach kiedy głowny bohater filmu popycha drzwi i wchodzi do ciemnego pomieszczenia). Wlasciciel twierdzi ze zawsze tak było i nie jest to spowodowane zadną usterką ale wynika z natury tego silnika. Druga nieprawidlowosc wyszla tuż po rozpoczęciu jazdy, kiedy skręcałem kierownicą na postoju mialem wrazenie ze obraca sie dosc ciezko (kola standartowe 16), ponadto odczuwalem delikatne mrowienie kierownicy. Przy jezdzie na wprost kierownica byla caly czas skrecona delikatnie w lewo (tutaj wlasciciel uwaza ze to przez jazde na 17 calowych felgach). Po puszczeniu kierownicy nie ściąga dalej jedzie prosto. Mrowienie na kierownicy pojawiło się rzekomo po wymianie maglownicy. Jezeli maglownica jest wporządku to co moze powodowac takie zachowanie sie kola kierownicy w trakcie skręcania na postoju? Trzecia rzecz - świecące kontrolki od kontroli trakcji. Podobno zostaly wymienione czujniki a userka i tak nie zniknęła. Czwarta usterka, świecąca kontrolka air baga pasażera. Czy moze byc spowodowana tak jak uwaza sprzedający przez przerwanie kabelka pod fotelem? (kabelek od czujnika obecnosci pasazera). I jeszcze 2 sprawy które troche mnie zaniepokoily. Kiedy na wcisnietym hamulcu zmieniam polozenie lewarka np. z P na D lub D na R z okolic silnika dobiega delikatne metaliczne stuknięcie. Jezdzilem kilka razy samochodami z automatycznymi przekladniami ale akurat nie bmw, takie stuki nie występowaly. I juz ostatnia rzecz - przyspieszenie. Przy pelnym wcisnieciu pedalu gazu nawet przy trybie sportowym ten samochod przyspiesza slabiej od e36 1.8. Tlumacze sobie to w ten sposob ze autko wazy pewnie z 1600 kg silnik ma ok 140 km, nie wiem ile nm ale to pewnie tak jakby w e36 bylo ok 110 km. Spalanie podnobno w granicach 9-15L czy jak na tego diesla to nie za duzo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 27 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Z opisu niesprawnosci jakie zauważyłeś to ja bym zrezygnował. Kupowanie e39 z rocznika 96/97 to jednak troche ryzyk fizyk. Silnik tdsa sie tak nie zachowuje przy gaszeniu więc to nie jest jego natura i skoro wlaściciel to w ten sposób pojmował to można sądzić ze tak traktował wszystko zwiazane z eksploatacja tego auta. Być może uszkodzone bądź luzne są poduchy silnika co mogłoby powodować jakieś dziwne zachowanie przy gaszeniu silnika i zmianie biegów ale to tylko gdybanie. Kierownica nie krzywi się od jezdzenia na większych obręczach.Byc może to wynik niedbalstwa przy ustawianiu geometrii lub jej brak po jakiś ingerencjach w zawieszenie co również może skutkować jakimis akcjami/wibracjami. Co do kontroli trakcji to komp rozjaśni temat przy okazji sprawdzisz przebieg bo historia błedow łączona jest z przebiegiem w jakim wystąpiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 27 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Kabelek przerwany pod fotelem? - na kompie wyjdzie czy to on, bo jeśli był dzwon i poducha wystrzeliła to na macie będzie zapisane. Miałem TDS-a i po zgaszeniu silnika nic nie było słychać, a do tego jego 143KM (co prawda w budzie o 300kg lżejszej) pchały go do przodu naprawdę fajnie. Złe położenie kiery może wynikać od 17" felg - podjazdy pod np. krawężnik, ale jak koleś ci powiedział że to od samej jazdy to raczej coś kręci. W kwestii kontroli trakcji radzę zrobić tak jak napisał Dziki - jechać na kompa. Co do spalania to mi (w 3er) na wciskaniu paliła max 12l, trasa nawet 6l więc spalanie 15l to trochę dużo, nawet jak na 300kg wagi więcej (9-15l trasa miasto ? Jeśli tak to w mieście pali raczej za dużo ). Z racji na początek produkcji tego modelu z takimi wadami lepiej poszukaj innej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 28 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 ja po wymienionych usterkach bym sobie odpuścił, niedopuszczalne jest tłumaczenie sobie ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 czyli podjechac na stacje diagnostyki elektronicznej i tam wszystko wyjdzie? a co z kierownicą? bo akurat to jest rzecz która najbardziej nie daje mi spokoju. widze ze kazdy raczej odradza ten samochod ale napisalem same wady. Jesli chodzi o zalety: bardzo zadbane wnetrze, zadnych dziur zadnych przetarc zadnych rysek, silnik pracuje równo, nie kopci, lakier wygląda na oryginalny nigdzie nie peka szpachla nie schodzi klar, moze wymaga polerki ale pozatym wszystko jest sprawne (klimatronic, elektryka ogolnie wszystko bez zarzutu). do tego cena bardzo przystepna wiec gdybym mial dolozyc do tego auta na dzien dobry ok 3.000 zł i miec w miare dobre auto to chetnie bym go kupil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 28 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 z kierownica, to jeszcze moze byc tak, ze ktos co grzebal przy zegarach i zle zalozyl kiere spowrotem.....lub po prostu dzwon i auto niedbale skladane.....mialem 525TD silnik przyzwoicie przyspieszal...slychac bylo tylko mruczenie, zero stukow, skrzypienia itd. ja osobiscie nie wierze w takie sciemy, ze to kabelek, ze czujnik od ABSu\....odpusc sobie, kupisz jakiegos zlepa i bedziesz nim jezdzil i tylko siano dokladal ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l11twa Opublikowano 29 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Przy jezdzie na wprost kierownica byla caly czas skrecona delikatnie w lewo Wystarczy ze jakaś sierota zbieżonsć ustawiała i ustawiła przy niewyprostowanej kierze. Co do metalicznuych stuknięć w skrzyni to latam automatem i nic takiego nie wytepuje jedynie czuć delikatne szarpnięcie całego auta które ma zamiar ruszać. Przy pelnym wcisnieciu pedalu gazu nawet przy trybie sportowym ten samochod przyspiesza slabiej od e36 1.8. Auto powinno przyspieszać podobnie a nie słabiej - czytaj coś tam mocy brakuje w tds częsty przypadek. Spalanie podnobno w granicach 9-15L czy jak na tego diesla to nie za duzo Stanowczo z dużo na trasie w tds było spokojnie 7 a przy ostrzej jeździe jak napisał AVW nie przekracza 12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Według mnie: 1. Mruczenie kierownicy może być spowodowane mała ilościa płynu od wspomagania- wtedy kiera ma wibracje/mrówienie. 2.Kiera krzywo tak jak wyżej źle ustawiona kiera w czasie zbieźności lub zdejmowana i źle założona i tu nasuwało by sie pytanie- czemu była by zdejmowana? 3.Jesli chodzi o kontrolke poduchy pasażera to to miałem taki przypadek w E36 że mata w siedzeniu się zepsuła/pękła i kontrolka cały czas świeciła- fotelik wymieniłem i wszystko było ok, oczywiście po skasowaniu błędu. 4.Co do skrzypienia silnika i skrzyni nie moge sie wypowiadac bo E34 525 24V (94r) miałem ale ok 7 lat temu i nie pamiętam jak tam grało, ale gdybym nawet pamiętał to była benzynka która ładnie sie zbierała. Może podaj link do tego ogłoszenia to wszyscy coś ocenimy Pozdrawiam[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Spalanie spore,15l to chyba jak odpala,jedzie 2km i gasi. Chociaż to i tak sporo. Nie wiadomo jak ten ziomek jeździ,Tobie może palić dużo mniej. Co do przyspieszania to zupełnie inaczej jeździ TDS od benzynki. Kiedyś miałem z kumplem na spółkę E36 2.5TDSa to rwała do przodu naprawdę fajnie,paliła ok.9litrów w mieszanym cyklu. Chciałem też kupić E34 w TDSie, 2egzemplarze oglądałem, nie zbierały się już tak jak E36. Trzeba sie nauczyć jeździć dieslem. Gorzej że to automat,więc nie Ty decydujesz kiedy bieg zmienisz na wyższy, a to ważne. Trochę sporo tych nieprawidłowości,jak masz sporo czasu, żeby doprowadzać auto do stanu fabrycznego to spoko,jak wolisz jeździć, nie ciągle coś grzebać to lepiej kup coś mniej okazyjnego. Ja powoli lecze się z okazji,zawsze jak kupię okazję to później wychodzi mnie dużo drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Tak jak chiccoo pisze, podaj linka. Ale ja bym raczej byl ostrozny. Za duze tego. A tu przyspieszenie, a tu krzywa kiera, a tu cos brzeczy i skrzypi, nie ryzykowalbym bo okaze sie ze kolejne kilka tysiakow bedziesz musial wlozyc w niego zeby doporowadzic go do stanu uzywalnosci po tym jak sie nagle rozsypie. Nie ufam takim przypadkom, gdzie wszystko jest podejrzane. A apropos lampki poduchy, wiem ze w e34 wystarczylo, ze sciagnalem kierownice to lampka od poduchy mi caly czas swieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.