szafarzszafarz Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 witam Doradzcie mi co może być przyczyną że bierze płyn z układu chłodzącego i jak braknie to przegrzewa silnik ( temperatura swieci na czerwono) no strasznie straciła moc silnik to m40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 stawiam na uszczelke pod glowica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 to, że jak braknie płynu i grzeje się motor to norma (płyn chłodzi silnik) :wink: na początku poszukaj czy nie ma wycieku tzn. posprawdzaj węże gumowe,chłodnicę, obczaj pompę wody czy nie popuszcza itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zastanawia mnie dlaczego w 90% takich przypadkow ludzie stawiaja odrazu na uszczelke. Jesli masz ubytki plynu to poszukaj wycieków,czasem ciężko je zlokalizowac a mogą się pojawic wszędzie w ukladzie chłodzenia.Sprawdz czy termostat sie otwiera i włącza duży obieg,Sprawdz korek chłodnicy,jeśli nie upuszcza właściwie ciśnienia to ono szuka ujscia wsźędzie i w najsłabszym miejscu je znajduje.Sprawdź nagrzewnice pod wzgledem wycieku,drożnosci/obgiegu.Odkręć korek zbiornika wyrównawczego i zobacz czy jest przelew z otworka przelewowego-bedzie wiadomo czy pompa wody wymusza obieg lub czy jest ewentualne zapowietrzenie całego ukladu. Kiedy się grzeje?jak jedziesz normalnie/ostro,jak stajesz w korkach?czy może bez względu na to?Silnik nie ma pelnej mocy jak nie jest w wymaganej temperaturze.Uszczelke narazie zostaw w spokoju a poświeć czas na sprawdzanie układu zaczynając od tych najprostrzych i najtanszych rzeczy bo znam takich co dwukrotnie wymieniali uszczelkę choc byla dobra a winna była pierdoła korek wyrownawczego.Dla "swietego spokoju" podjedz do normalnego warsztatu na test co2 i tym wykluczysz lub potwierdzisz usterkę uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 A kopci Ci na biało? Jeśli tak to najprawdopodobciej uszczelka, bo płyn dostaje sie do cylindra, ale sprawdź najpierw układ chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zastanawia mnie dlaczego w 90% takich przypadkow ludzie stawiaja odrazu na uszczelke. Dziki, bo Polacy to pesymiści (zresztą ja chyba też) i przygotowują się na najgorsze :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 dlatego 90% stawia na uszczelke bo wyciek sam z siebie sie nie zrobi jak x lat bylo dobrze a nagle wyciek.... u siebie tak mialem tez kazdy wyciek wyciek.... caly uklad sprawdzilem popoprawialem i dalej byl wyciek i jak wymienilem uszczelke to bylo ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafikone Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 zgadzam sie posprawdzaj uklad a dopiero inwestuj w uszczelke ale jak ja mialem e30 318 to w takim przypadku byla to uszczelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Tazunio z tą mentalnością to różnie jest:) Piter ja nie wątpie w to,że w Twoim przypadku ubytki płynu i przegrzewanie spowodowane były przerwą w uszczelce głowicy. O tym z jakiego powodu nastepuje znikanie płynu chłodniczego nie bede sie rozpisywał bo jest tego sporo a przerwa w uszczelce to tylko jeden z nich. Z relacji autora tematu nie wynika by cokolwiek sprawdzał w układzie a jak narazie tylko to ze auto stracilo na mocy,grzeje sie i wystepują spore ubytki płynu.Według mnie nie ma co nastrajac chłopaka uszczelka głowicy choć badanie co2 w pełnym zakresie obrotów załatwi temat co do niej.Według mnie uszczelka sama z siebie rzadko pęka ale nie znosi przegrzewania bo wtedy sie lubi wydmuchac.Odbieram to raczej jako sytuacje przyczynowo skutkową. Autor niech dotatkowo zmierzy ciśnienie na cylindrach i obejrzy świece. Z drugiej strony taki spory ubytek płynu do cylindra skutkowałby ekstra kompresją w układ chłodzenia a to już spora dewastacja układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 może wyciek leci na ciepłe elementy i od razu paruje ciężko sprawdzić szczelność czasami tylko na oko.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 25 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 w przypadku gdy płyn chłodzący kapie na ciepłe elementy i odparowuje, to zostawia białe(czasami zielonkawe) ślady.... może rzeczywiście ło to chodzi... pokukaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Kurcze zdjąłem już głowice i dopiero teraz czytam wacze odpowiedzi (człowiek jest ciagle zagoniony) za które bardzo dziekuje Ale przed zdjęciem głowicy sprawdzałem układ i wydaje mi sie że wszystko ok. Ale pociesza mnie to że może dobrze zrobiłem że zdjąłem uszczelkę bo własnie miałem biały dym z tłumika nie wiem jaki jest stan mojej starej uszczelki ale chyba kiepski nie wygląda za dobrze jek by była jeszcze nigdy nie wymieniana Doradzcie mi jeszcze jakie mam wymienić uszczelki w związku z ta wymianą uszczelki głowice. najbardziej niepokoi mnie ta uszczelka miedzy głowicą a kolektorek wydechowym myślę OPTYMISTYCZNIE że to będzie uszczelka bo jak nie to ladnie się zrobiłem w balona pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 pamietaj o splanowaniu glowicy!!! jesli sie nie myle,to sruby mocujace glowice sa JEDNORAZOWE, pamietaj o tym!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 25 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 ja tylko dodam ze robilismy uszczelke pod głowica dwa razy w passacie bo wyzucal wode ze zbiorniczka wyrownawczego i nic. wymienilismy koreczek zbior. wyrownawczego i bylo ok poprostu bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 25 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 zostają białe plamy owszem jeżeli jest płyn chłodniczy nie woda :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 25 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Sam zabrałeś się za wymianę uszczelki?Czy ktoś to za Ciebie robi? -planowanie głowicy -obowiązkowe i absolutne sprawdzanie jej szczelności -nowa uszczelka(odpowiedni wymiar/grubość) -sprawdzanie powierzchni bloku(prewencja ale człowiek potem spokojny) -nowe szpilki -nowe uszczelniacze zaworów -nowe uszczelki/gumki pod tunele świec zapłonowych -wszystkie inne pipki/uszczelki które po drodze napotykasz do wymiany -proponuję też przy okazji wyczyścić sobie rurkę doprowadzającą olej na "klawiaturę" -poszukaj i przestrzegaj momentów i kolejności dokręcania głowicy(ja szczegółowych danych nie mam) Co do uszczelek kolektora wydechowego to tam spokojnie znaczy delikatnie by nie pourywać śrub ale nawet jak zerwiesz to spokojnie da się odratować połączenie. Pooglądaj głowicę i blok i samą starą uszczelkę [ Dodano: 26 Czerwiec 09, 00:18 ] A i to nie koniec zabawy. Jak już złożysz wszystko do kupy zalejesz płynem i skutecznie odpowietrzysz to potem kontroluj stan płynu i układ chłodzenia by nie było akcji ,że masz nową uszczeleczkę a powodem zamieszania było co innego i problem powraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 26 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 ogólnie rzecz biorąc, jeśli nie masz doświadczenia w wymianie uszczelek to pomysł aby to zrobić samemu był raczej słaby... ta uszczelka będzie Ci się śnić nocami... chyba, że ktoś obcykany Ci pomoże ps.mam nadzieję, że głowicę ściągałeś na schłodzonym silniku? bo jak nie to planowanie nie pomoże :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 koledzy,tam nie ma szpilek,ostatnie widzalem w fiacie ritmo 1.7d ale tylko prowadzace tam sa sruby-roznica polega na tym,ze szpilki zostaja a sruby sie wymienia,bo "one" samie w sobie dociagaja glowice,maja swoj "skok"ale jednorazowy-oczywiscie moment podany jest na uszczelce. Wazna jest tez POMPA WODY!!!!!!!, czasami smigielko przestaje sie kresic pod wplywem temperatury,brak cyrkulacji-gotuje wode-3-dni temu temat przerabialem!!!! z calym szacumkiem <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 27 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Śruby głwicy wymienia się ponieważ są to śruby "plastyczne".Ogólnie rzecz biorąc dokręcamy je na ustalony moment a później je przeciągamy w zakresie plastyczności.Zwykłe śruby nie wytrzymały by naprężeń między blokiem a głowicą - zrywały by się.Takie same śruby wystepują na pokrywach korbowodów,połączeniu bloku i łoża wału korbowego oraz w wałkach wyrównoważających (jeśli występują w silniku).Dokręcamy śruby głowicy tzw. "ślimakiem" od środka na zewnątrz.W jakimś wcześniejszym temacie podawany był link do strony z momentami + kątem przeciągnięcia i kolejnością dokręcania. [ Dodano: 27 Czerwiec 09, 09:41 ] Znalazłem coś takiego http://leo.wsinf.edu.pl/~marcin_s/garaz/e30/dane.html [ Dodano: 27 Czerwiec 09, 09:43 ] http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/glowice-vt749.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Do wymiany głowicy jednak przystapiłem samemu Nie jestem jakims tam szpecem bardziej początkującym ale raz już robiłem glowice w 318 też m40 silnik i chodziła zajebiście przynajmniej usunąłem usterke wtedy to był wytarty wałek rozżądu. Głowice dałem do splanowania i pokupiłem uszczelki i części, śruby będę dokręcał kluczem dynamometrycznym, jutro może w środę wezmę się za składanie i sie okaże co ze mnie za mechanik Dzięki wszystkim za pomoc napisze jak złoże czy naprawiłem czy jeszcze pogorszyłem sprawę Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.