Wilczek_ Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Witam tak jak w temacie, co należy sprawdzić aby było jasne czy warto inwestować w ten silnik czy lepiej zrobić swapa. tak na marginesie nie znam historii tego silnika, poza tym posiada gaz (nie sekwencja) którego pozbędę się jak najszybciej auto jeździło praktycznie cały czas na gazie.. Także nie wiem kiedy był wymieniany olej i jaki teraz jest zalany więc to wszystko jest dla mnie jedną wielką zagadką.. podczas jazdy słychać klekotanie więc raczej się szykuje remont.. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 sprawdz cisnienie na tlokach i czy popychacze sie napelniaja wszystkie bo to one najczesciej klekocza... olej to zalezy o przebiegu.... ja do m40 zawsze lalem mobil 15w40 teraz mam m42 i tez taki leje... nigdy nie narzekalem na ten olej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Witam tak się składa ,że jestem w posiadaniu owej m 40-tki.Jednostka ta ma tendencje do klepania po przekroczeniu umownej granicy 200 tys. km.Winą jest zaniedbanie olejowe, ponoć silnik ten powinien byc eksploatowany na pełnym syntetyku , a jak narazie na allegro widziałem jeden taki. Wracając do pytania czy warto wymieniać czy remontować.Ja od jakiegos czasu mam zamiar wsadzic m20.Dla mnie nie istnieje pojęcie ,że się nie opłaca bo auto nie jest tego warte.Z kolei jeśli ktoś chce remontowac m40 to czemu nie ,ale nalezy sie liczyc ze sporym wydatkiem ,a i to klepanie nie zawsze przechodzi(słyszałem o paru takich przypadkach). Osobiście wybrałbym na twoim miejscu swapa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 ja do m40 zawsze lalem mobil 15w40 teraz mam m42 i tez taki leje... nigdy nie narzekalem na ten olej.. Zabijasz ten silnik , zarówno M40 jak i tego M42 jeżdząc na mineralu , ten olej sie nie nadaje do tych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Remont (prawdziwy remont) bylby napewno drozszy, ale wtedy masz praktycznie nowy silnik, a wymieniajac silnik wymieniasz stary na stary. Ja jezeli mialbym robic dla siebie wybralbym remont. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilczek_ Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 remont to żaden problem mam zaplecze warsztatu znaczy ojciec ma warsztat Jednostka ta ma tendencje do klepania po przekroczeniu umownej granicy 200 tys. no już jest ponad 246 tys. dzisiaj albo jutro sprawdzę kompresje na cylindrach, a jeżeli nie będzie tłoku w warsztacie to pokuszę się o zobaczenie rozrządu.. co jeszcze warto sprawdzić ? [ Dodano: 12 Czerwiec 09, 10:44 ] tak na marginesie ile kosztują popychacze i wałek rozrządu.. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 tak na marginesie ile kosztują popychacze i wałek rozrządu.. ? na allegro są zestawy po 800 zł ,ale to strata pieniędzy bo podobno całość się wyciera bardzo szybko.Dolicz do tego dobry olej , pasek rozrządu oraz rolki. no już jest ponad 246 tys Nic nie stuka?często w e36 oraz w e30 słysze to charakterystyczne cyk cyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilczek_ Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Właśnie niestety cyka... i co z tym mam zrobić ? ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 pozwole sobie coś wkleić: "W związku z licznymi problemami z silnikiem M40... Montowane w BMW E30, E34 i E36 do połowy 1993 roku. Przed przeczytaniem sprawdź jaki masz silnik. Jeżeli nie wkręca Ci się Twoje ukochane M40 na obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie to jest wątek dla Ciebie. 1) Przy obciążonym silniku odczuwasz silne zmulenie 2) Powyżej pewnych obrotów auto Ci nie chce się wkręcić (np 3500, 4000, 5000) 3) Przy zasilaniu LPG, zaraz po złapaniu zmułki strzela Ci w kolektor ssący. Masz tego dosyć?! Wcale się nie dziwię. Czytaj dalej Przyczyny mogą być następujące: 1) Zużyte dźwignie zaworowe 2) Zuzyte popychacze hydrauliczne 3) Zużyte krzywki na wałku rozrządu 4) Pęknięta sprężyna zaworowa - żadko się zdarza ale jest możliwe. Skutkiem tych rzeczy jest zaniedbanie olejowe, słabe smarowanie powoduje uszkadzanie się popychaczy hydraulicznych (skutkiem czego jest zużywanie się dźwigni oraz wałka), zużywanie dźwigni zaworowych i wyszczerbianie się krzywek na wałku rozrządu. Silnik M40 tak jak jest w instrukcji napisane wymaga oleju w pełni syntetycznego klasy 5W40. Jeżeli samochód jeździł na oleju mineralnym lub półsyntetycznym w silniku na skutek mniejszej 'zmywalności' oleju powstaje nagar, który może zapchać wąskie kanaliki popychaczy hydraulicznych i wtedy następuje reakcja łańcuchowa... Co zrobić żeby sprawdzić który popychacz lub dźwignia chodzi źle? 1) Włączyć samochód i rozgrzać silnik, przełączyć na zasilanie benzynowe 2) Stojąć w miejscu wcisnąć gaz do odcięcia i z 2-3 sekundy potrzymać. 3) Wyłączyć szybko silnik 4) Szybko wykręcić świece 5) Świece które będą czarne będą oznaczać że na danym cylindrze jest źle spalana mieszanka na skutek nieprawidłowych czasów otwarcia zaworów tego cylindra - > uszkodzony popchacz, dźwignia, krzywka lub te 3 rzeczy. Ta metoda była w moim przypadku skuteczna. Jak optycznie poznać czy jest wadliwy popychacz? 1) Rozlatuje się 2) Na popychaczu, zaraz od jego główką jest taki 'kapsel'. Jeżeli z którejś strony on minimalnie odchodzi jakby coś go 'rozsadziło' (zaniedbanie olejowe), wtedy popychacz jest do wymiany i jego działanie niszczy dźwignie i wałek. 3) Popychacz taki zazwyczaj jest nieco wyższy (1mm) niż inne popychacze. Jak optycznie poznać czy dźwignia jest do wymiany. 1) Brzuszek w który uderza wałek rozrządu musi być wypukły 2) Łuk tego brzuszka musi być równomierny. Tworzy on 'wycięcie' okręgu. Nie może sprawiać wrażenia że jest to 'falka'. 3) Uszkodzona dźwignia jest zawsze inaczej zużyta niż inne dźwignie. Jak optycznie poznać czy wałek rozrządu jest do wymiany. 1) Oglądamy krzywki na wałku 2) Krzywki (ten element, który uderza w dźwignię), jeżeli będą wklęsłe (jak przyłożymy do nich linijkę lub coś sztywnego, będzie przerwa), krzywka jest na takim wałku zużyta i trzeba go wymienić. Niestety najczęściej problemy z 'wkręcaniem' się M40 pojawiają się w autkach z przebiegiem od 200 tyś. które jeździły na olejach innych niż syntetyczne. W takiej sytuacji zazwyczaj wszystkie te rzeczy są zużyte i ich wymiana to nie mały koszt. 8 popychaczy -> około 50 PLN x 8 8 dźwigni -> około 50 PLN x 8 8 pastylek (mechanicy zalecają również ich wymianę) -> 80 PLN 1 wałek rozrządu -> około 400 PLN 1 pasek rozrządu (kupujemy, jeżeli nasz pasek ma więcej iż 5000 km przejechane) - około 80 PLN, tylko oryginalny. Do tego można wymienić rolki w rozrządznie, ale nie znam ich kosztu. Impreza nie mała ale jest spokój na dłuższy czas. Przed taką wymianą, ja przepłukałem silnik auto flushem a następnie zalałem olej w pełni syntetyczny 5W40 o dobrych właściwościach zmywających. Na ten temat są zdania podzielone, gdyż auto może zacząć brać olej (w moim przypadku, paradoksalnie przestało)... Przepłukanie silnika w którym jest dużo nagaru ludzie mówią że jest 'kontrowersyjne'. Tak wyglądają te wszystkie elementy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilczek_ Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Jednym słowem mówiąc droga impreza się szykuje... przed wymianą oleju planowałem właśnie wlać pełny syntetyk, lecz przedtem porządnie go wypłukać z nagaru i tego syfu plus wyjąć miskę olejową i ją też wyczyścić. Więc czym najlepiej wykonać te płukanie aby efekt był najlepszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Na temat płukania zdania są podzielone poniewaz moze dojść do rozczelnienia silnika i zostanie zwiększone zużycie oleju.Jednak znam gościa , który zrobił test w m40 i przeskoczył z minerala na pełen syntetyk i stwierdził ,że nic złego sie nie działo.Zresztą przejechał mniej jak tysiąc km ,a pozniej to nie wiem czy cos sie działo :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilczek_ Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 tak czy tak wypłukam go i zaleje mu syntetyk Texaco Havoline Synthetic 5W-40 lub Castrol EDGE Sport 0W-40 ryzyk fizyk albo się rozszczelni albo będzie lepiej, ale właśnie czym go wypłukać... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Spróbuj wydaje mi się ze pomoże.Twoja m40 tka zamieni sie w królika doświadczalnego, ale wyciągniemy jakies wnioski i konsekwencje bo jak narazie te wszystkie wypowiedzi są tylko teorią ,a Ty masz szanse położyć temu kres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilczek_ Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Miałem a właściwie mam nadal myśli lekko tuningowe i tak zastanawiam się ile dało by się wycisnąć z tego silnika ..? nie mam zamiaru bawić się w programowanie ECU bo to nie diesel że podkręci o te 30 koni. bardziej zastanawiam się nad turbo lub kompresorem ojciec ma warsztat więc nie widzę problemu z racji spraw organizacyjnych lecz największym problemem może być kasa i tu nachodzą mnie myśli o swapie na 2.3 ? lecz uturbione 1.8 to też nie lada gratka plus wyzwanie. Na razie jestem w kropce i zostaje mi przemyślenie wszystkich za i przeciw lecz na pewno moje m40 będzie królikiem doświadczalnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 A co myslicie o tym? Oczywiscie poza cena:( http://stuninguj.pl/index.php?cat_id=25&p=1&s_name=BMW&id_m=61290 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Jeśli chodzi o silnik 2.3 to ciężko taki dostać.Chyba się nie pomylę jak napisze,że należy on już do kultowych.Piotr taki ma i chyba nie narzeka.Na allegro widziałem uturbiony m40b18 i zainteresowanie nim było. Na stronce www.bmw-sport.pl czy jakoś tak jest kolo o ksywce Reserved , który sprzedaje chipy.Jeden z jego klientów pokusił na chipowanie i chwalił sobie ,że auto jest wręcz nie do poznania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilczek_ Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Na razie to wymienię olej i świecę.. tak na marginesie przydała by mi się pompka paliwa bo moja już zdechła.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 tak na marginesie przydała by mi się pompka paliwa bo moja już zdechła.. mi juz trzy zdechły nie wiem czemu one tak padają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilczek_ Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 czy ma ktoś na forum jakąś w miaro tanio ? :] nowej nie potrzebuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.