korni8808 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 A więc problem tego typu... gdzieś spiernicza/ł mi płyn... zalałem jakiś uszczelniacz co by do domu dojechać... 400km mialem... auto zagrzało mi się w trasie, mam teraz wyjęty termostat i podczas jazdy w trasie normalnie mam temperatur jaką powinien mieć Pytanie czy nie powinien mieć mniejszej temperatury z uwagi na to że nie ma termostatu... Czy to może być spowodowane przez walnięte Visco?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabian Turała Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 temperatura bedzie taka sama jak z termostatem jedyny problem jest taki ze brak termostatu powoduje ze wisco bedzie pracowac tylko i wyłacznie na jednych obrotach czyli nie bedzie sie krecic szybciej czy wolniej musi byc termostat aby wisco pracowało normalnie skutki uboczne to to ze moze ci sie gotowac płyn jadac w trase jest spoko ale tylko troche postoisz w korkach to zacznie rosnac temperatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 na pewno taka sama wg mnie nie powinna być to po co w takim wypadku termostat jeżeli na pełnym otwarciu w trasie ma temp optymalna?? no chyba że zaczyna działać w zimie... czyli jak zapnę na stałe wiatrak to temperatura powinna być automatycznie mniejsza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Jesli masz dobre wisko to temperatura z termostatem czy bez termostatu nie powinna przekracac pionu. Różnica jedynie moze byc przy jezdzie w trasie , przez brak termostatu moze sie silnik nieco wychłodzic tzn wskazówka spadnie ponizej pionu. Inna sprawa to ze bez termostatu bedzie sie dłuzej nagrzewał płyn w układzie. jedyny problem jest taki ze brak termostatu powoduje ze wisco bedzie pracowac tylko i wyłacznie na jednych obrotach czyli nie bedzie sie krecic szybciej czy wolniej musi byc termostat aby wisco pracowało normalnie A co ma jedno do drugiego , wisko to wisko a termostat to termostat i ich praca nie jest połączona , wez rozwin to co napisałes bo jak narazie to dla mnie kompletne bzdury ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabian Turała Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 brak termostatu odczujesz dopiero w zimie a jak zapniesz wiatrak na stałe to tak jak piszesz temperatura sie zmniejszy termostat działa tak ze czym wieksza temperatura tym wiecej otwiera sie termostat a co za tym idzie zwieksza sie szybkosc wiatraka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 brak termostatu odczujesz dopiero w zimie a jak zapniesz wiatrak na stałe to tak jak piszesz temperatura sie zmniejszy termostat działa tak ze czym wieksza temperatura tym wiecej otwiera sie termostat a co za tym idzie zwieksza sie szybkosc wiatraka A jak bedziesz stał w 30 stopniowym upale w korku BEZ TERMOSTATU ale ze sprawnym wiskiem to co tez sie wisko nie załączy ?? bo dalej nie kumam co masz na mysli ze bedzie chodziło tylko na jednych obrotach wiatrak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 brak termostatu odczujesz dopiero w zimie a jak zapniesz wiatrak na stałe to tak jak piszesz temperatura sie zmniejszy termostat działa tak ze czym wieksza temperatura tym wiecej otwiera sie termostat a co za tym idzie zwieksza sie szybkosc wiatraka jak sie otwiera termostat to po co ma wiatrak się szybciej krecic?? Pany dajcie jakieś jeszcze pomysły... bo nie wiem co mam wymieniać... ale chyba polece Pompa, Termostat i Visco i bede patrzył dalej... po zalaniu uszczelniacza nie zauważyłem wyciekow po 500km... a wczesniej cos ubywało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabian Turała Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 przy braku termostatu wiatrak chodzi tylko na jednym biegu brak cisnienia spowodowane przez brak termostatu nie załacza wyzszego biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 przy braku termostatu wiatrak chodzi tylko na jednym biegu brak cisnienia spowodowane przez brak termostatu nie załacza wyzszego biegu No teraz to mnie rozwaliłes uklon_bmw jakiego ciśnienia , jakiego wyzszego biegu ?? :shock: Wiesz wogule na jakiej zasadzie działa wiskoza ?? :lol: albo po co na wisko dali bimetal ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabian Turała Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 wisko działa na takiej samej zasadzie jak zawor termostatyczny wyzsza temperatura zalacza wiatrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 wisko działa na takiej samej zasadzie jak zawor termostatyczny wyzsza temperatura zalacza wiatrak Tzn jakiej , temperatura czego załącza wiatrak ?? i co to ma do nieposiadania TERMOSTATU ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabian Turała Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 poczytaj troche to bedziesz wiedział nie masz grzejnika w domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 poczytaj troche to bedziesz wiedział nie masz grzejnika w domu? To raczej Ty poczytaj , bo z tego co piszesz to wisko masz wpięte w obieg płynu w aucie ?? Grzejniki w domu mam i również mam w nich zawory termostatyczne niestety ich zasadza działania jest zupełnie inna niz sprzegła wiskotycznego. Zaglądnij tutaj i nie pisz bzdur ze wiskoza w beemce działa jak zawór termostatyczny w grzejniku :shock: http://www.bmw2.republika.pl/visco.html I jak juz poczytasz to wez mi powiedz o co chodziło z tym termostatem bo dalej tego nie wytłumaczyłes , bo z tego co napisałes to nie majac termostatu wisko sie nie załączy i nie bedzie chodziło na wyzszym biegu .... [ Dodano: 10 Czerwiec 09, 20:36 ] Konkretnie o to zdanie mi chodzi ..... przy braku termostatu wiatrak chodzi tylko na jednym biegu brak cisnienia spowodowane przez brak termostatu nie załacza wyzszego biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 sory chłopaki ale ja mam spore pojęcie o moim aucie ale ogrom problemów które dosięgły mojego troszkę mnie przerosły... Mordulec wiem że dużo wiesz to może przez PW mi coś podpowiesz... zastanawiam się nad płukaniem układu chłodzenia... + wymiana elementów wyżej wymienionych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 cytat: "Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej." i wszystko jasne. nie ma się o co spinać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 jak je zepne na stałe to będzie zależne od obrotów miałem tak w Omedze... chodziła jak kombajn :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 cytat: "Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej." Mat wkleiłes tylko wycinek z tego tekstu a sprawa wyglada tak ze wisko "informacje" o tym czy ma sie krecic szybciej czy wolniej bierze za posrednictwm BIMETALU umieszczonego bezposrednio na srodku wiskozy ktory to na podstawie temperatury powietrza (a nie zadnego płynu) przechodzącego przez radiator chłodnicy minimalnie się odkształca i tym samym załącza zaworek zwiekszający cisnienie oleju wiskotycznego przez co zaczyna się szybciej obracac. (dokładnie jest to pokazane na rysunkach pod tym linkiem ktory wkleiłem 2 posty wyzej) I odnoszac sie do tego zdania co wkleił Mat , poprawnie działające wisko w silniku pracującym na biegu jałowym pracujacym np 20 miunut sie załaczy nawet jesli nie bedzie zamontowanego termostatu ponieważ płyn w chłodnicy uzyska temperature pracy. Tak jak pisałem wcześniej Termostat słuzy tylko do "szybszego" nagrzania sie silnika a tym samym doprowadzenia do uzyskania optymalnej temperatury pracy ale nie ma on wiekszego znaczenia dla pracy wiskozy bo ona tak czy siak jesli temperatura powietrza przechodzącego przez chłodnice sie zwiekszy to się załączy. Dla przykładu u mnie jest chyba 13L płynu z załozonym termostatem silnik nagrzewa sie do pionu po przejechaniu około 3-4km bez termostatu trwało by to zapewne jakies 10-12 jesli wogule dało by sie go zagrzac do temperatury roboczej w zimie wydaje mi sie ze byłoby to miszyn imposybyl chyba ze non stop stało by sie w korkach. jak je zepne na stałe to będzie zależne od obrotów miałem tak w Omedze... chodziła jak kombajn Spinanie na stałe nie ma sensu (chyba ze bawisz sie w palenie kapcia) bo duze obroty wiatraka nie służą zbyt dobrze pompie wody , podobnie jak np uszczerbiony lub wyłamany wiatrak szybko niszczy łozyska na pompie a to juz znacznie wiekszy wydatek. i wszystko jasne. nie ma się o co spinać Mat ja sie nie spinam , tylko rozwalają mnie takie lakoniczne jedno zdaniowe komentarze na zasadzie "wiem ze cos tam dzwoniło tylko nie wiem w ktorym kaloryferze" :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 OK wisko do wymieny na gorącym motorze moge je 1 palcem obrócić w drugą strone (silnik włączony) pojeżdżę przez lato bez termostatu, i razem z pompą wymienie na jeśień... je*any kryzys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 btw. można wiskozę naprawić domowym sposobem co mam na myśli: jeżeli ubytek oleju w wiskozie jest zbyt duży przestanie się ona załączać i ciasno chodzić, aby zregenerować wiskozę, wkładamy ją zdemontowaną w imadło poziomo, odkręcamy "korek" a następnie dolewamy oleju sylikonowego i jednocześnie kręcimy wiatrakiem, wtedy siła odśrodkowa zasysa go do środka, po prawidłowym wykonaniu operacji wisko powinno chodzić ciaśniej i normalnie się załączać, co prawda jest to metoda dosyć chałupnicza i polecam wymianę na nowe ale jak ktoś nie ma kaski to lepiej ,żeby sobie zregenerował oszczędzi trochę. Mat ja sie nie spinam , tylko rozwalają mnie takie lakoniczne jedno zdaniowe komentarze na zasadzie "wiem ze cos tam dzwoniło tylko nie wiem w ktorym kaloryferze" :wink: rozwalił mnie ten kaloryfer pozamiatałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Witam wszystkich, w związku z powyższym tematem zadam takie pytanie... U mnie ostatnio jak stoje w korkach temp. wzrasta o jakieś 2, 3mm na wskaźniku (nie wiem jak to się ma do temp. chłodziwa) o co mi chodzi? Termostat wymieniłem, pompa wody nowa, więc podejrzewam nie w pełni działające wisco? Czy poprostu to normalne, że temp. wzrośnie troszkę? Narazie tak jeżdżę, dodam, że nie jest to też zasadą, czasami skoczy lekko czasami nie. Wystarczy, że lekko ruszę i zaraz temp wraca do pionu. Jakby co, podejdzie wisco z E30? Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 temperatura w bmw ma stać jak.. no sami wiecie co w pionie. 1. Poziom płynu chłodniczego plus szukamy wycieków. 2. Początek końca wiska albo wentylatora 3.sprawdź też może odpiął Ci się tunel chłodniczy, albo masz może jakiś wyciek bądź do chłodziwa dostaje się powietrze. 4.odpowietrz też autko. 5.Jak masz gaz prosty to dzieją się czasami też niesamowite rzeczy przez parowniki ,które dają wyższe ciśnienie i może też być tak ,że gaz dostaje się do chłodziwa. Ale to łatwo wyczujesz jak odkręcasz korek chłodnicy. To chyba tyle powodzenia <bmw_2> [ Dodano: 11 Czerwiec 09, 10:23 ] E12: Informacje szczegółowe E12 E12 525 Limousine, Europa E12 528i Limousine, Europa E12 535i Limousine, Europa E21: Informacje szczegółowe E21 E21 320 Limousine, Europa E21 323i Limousine, Europa E23: Informacje szczegółowe E23 E23 728i Limousine, Europa E23 728iS Limousine, Europa E23 732i Limousine, Europa E23 735i Limousine, Europa E23 745i Limousine, Europa E24: Informacje szczegółowe E24 E24 628CSi Coupé, Europa E24 633CSi Coupé, Europa E24 635CSi Coupé, Europa E24 M635CSi Coupé, Europa E28: Informacje szczegółowe E28 E28 525i Limousine, Europa E28 528i Limousine, Europa E28 535i Limousine, Europa E28 M5 Limousine, Europa E28 M535i Limousine, Europa E28 518 Limousine, Europa E28 518i Limousine, Europa E28 520i Limousine, Europa E28 525e Limousine, Europa E30: Informacje szczegółowe E30 E30 316 2-drzwiowy, Europa E30 316 4-drzwiowy, Europa E30 316i 4-drzwiowy, Europa E30 316i 2-drzwiowy, Europa E30 318i 2-drzwiowy, Europa E30 318i 4-drzwiowy, Europa E30 320i 2-drzwiowy, Europa E30 320i Cabrio, Europa E30 320i 4-drzwiowy, Europa E30 323i 2-drzwiowy, Europa E30 323i 4-drzwiowy, Europa E30 325e 2-drzwiowy, Europa E30 325e 4-drzwiowy, Europa E30 325i 2-drzwiowy, Europa E30 325i 4-drzwiowy, Europa E30 325i Cabrio, Europa E30 325ix 2-drzwiowy, Europa E30 325ix 4-drzwiowy, Europa E30 316i Touring, Europa E30 318i Touring, Europa E30 318i Cabrio, Europa E30 320i Touring, Europa E30 325i Touring, Europa E30 325ix Touring, Europa E34: Informacje szczegółowe E34 E34 518i Touring, Europa E34 518i Limousine, Europa E34 520i Limousine, Europa E34 525i Limousine, Europa E34 518g Touring, Europa E34 520i Touring, Europa E34 525i Touring, Europa E36: Informacje szczegółowe E36 E36 316i Limousine, Europa E36 318i Limousine, Europa E36 318is Coupé, Europa E36 318ti Compact, Europa E36 316g Compact, Europa E36 316i Coupé, Europa E36 316i Touring, Europa E36 316i 1.6 Compact, Europa E36 318i Cabrio, Europa E36 318i Touring, Europa E36 318is Limousine, Europa E36 320i Coupé, Europa E36 320i Cabrio, Europa E36 320i Touring, Europa E36 320i Limousine, Europa E36 323i Limousine, Europa E36 323i Coupé, Europa E36 323i Cabrio, Europa E36 323i Touring, Europa E36 323ti Compact, Europa E36 325i Coupé, Europa E36 325i Cabrio, Europa E36 325i Limousine, Europa E36 328i Coupé, Europa E36 328i Cabrio, Europa E36 328i Touring, Europa E36 328i Limousine, Europa Z1: Informacje szczegółowe Z1 Z1 Z1 Roadster, Europa Z3: Informacje szczegółowe Z3 Z3 Z3 1.8 Roadster, Europa Z3 Z3 1.9 Roadster, Europa wg. moich informacji na przyszłość wszystko sprawdzisz na realoem.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafikone Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 wiec tak termostat slozy do zalanczania malego i duzego obiegu chlodzenia najpierw sie grzeje plyn wkolo silnika jak osiagnie odpowiednia temprature to zalancza pelny obieg.wiec bez termostatu wiadomo ze caly obieg jest otwarty wiec wszystko sie zagrzewa dlozej.co do visco to dziala ono na zasadzie temperatury jak silnik sie nagrzeje to bimetal ma za zadanie wlaczyc visco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 mat, płynu mi nie ubywa, gazu nie mam, auto jest odpowietrzone, jak włączę nagrzewanie kabiny, to zaraz leci ciepłe powietrze. Tunel jest ok, więc zostaje mi visco. Tak jak pytałem wcześniej, podejdzie mi visco od E30tki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 masz wyżej z czego Ci podejdzie wg. realeom.com zakładałem ,że masz m20 skoro pytasz o e30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafikone Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 a propo visco jak bys chcial to mam do sprzedania nie za duze pieniadze od bmw 320 e36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.