Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Temperatura pracy, termostat, Visco


korni8808

Rekomendowane odpowiedzi

A więc problem tego typu...

gdzieś spiernicza/ł mi płyn... zalałem jakiś uszczelniacz co by do domu dojechać... 400km mialem...

auto zagrzało mi się w trasie,

mam teraz wyjęty termostat i podczas jazdy w trasie normalnie mam temperatur jaką powinien mieć

Pytanie czy nie powinien mieć mniejszej temperatury z uwagi na to że nie ma termostatu...

Czy to może być spowodowane przez walnięte Visco??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura bedzie taka sama jak z termostatem jedyny problem jest taki ze brak termostatu powoduje ze wisco bedzie pracowac tylko i wyłacznie na jednych obrotach czyli nie bedzie sie krecic szybciej czy wolniej musi byc termostat aby wisco pracowało normalnie skutki uboczne to to ze moze ci sie gotowac płyn jadac w trase jest spoko ale tylko troche postoisz w korkach to zacznie rosnac temperatura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno taka sama

wg mnie nie powinna być

to po co w takim wypadku termostat jeżeli na pełnym otwarciu w trasie ma temp

optymalna??

no chyba że zaczyna działać w zimie...

czyli jak zapnę na stałe wiatrak to temperatura powinna być automatycznie mniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz dobre wisko to temperatura z termostatem czy bez termostatu nie powinna

przekracac pionu.

Różnica jedynie moze byc przy jezdzie w trasie , przez brak termostatu moze

sie silnik nieco wychłodzic tzn wskazówka spadnie ponizej pionu.

Inna sprawa to ze bez termostatu bedzie sie dłuzej nagrzewał płyn w układzie.

jedyny problem jest taki ze brak termostatu powoduje ze wisco bedzie pracowac tylko i wyłacznie na jednych obrotach czyli nie bedzie sie krecic szybciej czy wolniej musi byc termostat aby wisco pracowało normalnie

A co ma jedno do drugiego , wisko to wisko a termostat to termostat i ich praca

nie jest połączona , wez rozwin to co napisałes bo jak narazie to dla mnie kompletne

bzdury ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak termostatu odczujesz dopiero w zimie a jak zapniesz wiatrak na stałe to tak jak piszesz temperatura sie zmniejszy termostat działa tak ze czym wieksza temperatura tym wiecej otwiera sie termostat a co za tym idzie zwieksza sie szybkosc wiatraka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak termostatu odczujesz dopiero w zimie a jak zapniesz wiatrak na stałe to tak jak piszesz temperatura sie zmniejszy termostat działa tak ze czym wieksza temperatura tym wiecej otwiera sie termostat a co za tym idzie zwieksza sie szybkosc wiatraka

A jak bedziesz stał w 30 stopniowym upale w korku BEZ TERMOSTATU ale ze sprawnym

wiskiem to co tez sie wisko nie załączy ?? bo dalej nie kumam co masz na mysli

ze bedzie chodziło tylko na jednych obrotach wiatrak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak termostatu odczujesz dopiero w zimie a jak zapniesz wiatrak na stałe to tak jak piszesz temperatura sie zmniejszy termostat działa tak ze czym wieksza temperatura tym wiecej otwiera sie termostat a co za tym idzie zwieksza sie szybkosc wiatraka

jak sie otwiera termostat to po co ma wiatrak się szybciej krecic??

Pany dajcie jakieś jeszcze pomysły... bo nie wiem co mam wymieniać...

ale chyba polece Pompa, Termostat i Visco i bede patrzył dalej...

po zalaniu uszczelniacza nie zauważyłem wyciekow po 500km... a wczesniej cos ubywało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy braku termostatu wiatrak chodzi tylko na jednym biegu brak cisnienia spowodowane przez brak termostatu nie załacza wyzszego biegu

No teraz to mnie rozwaliłes uklon_bmw jakiego ciśnienia , jakiego wyzszego biegu ?? :shock:

Wiesz wogule na jakiej zasadzie działa wiskoza ?? :lol: albo po co na wisko dali bimetal ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj troche to bedziesz wiedział nie masz grzejnika w domu?

To raczej Ty poczytaj , bo z tego co piszesz to wisko masz wpięte w obieg płynu w

aucie ??

Grzejniki w domu mam i również mam w nich zawory termostatyczne niestety

ich zasadza działania jest zupełnie inna niz sprzegła wiskotycznego.

Zaglądnij tutaj i nie pisz bzdur ze wiskoza w beemce działa jak zawór termostatyczny

w grzejniku :shock:

http://www.bmw2.republika.pl/visco.html

I jak juz poczytasz to wez mi powiedz o co chodziło z tym termostatem bo dalej tego

nie wytłumaczyłes , bo z tego co napisałes to nie majac termostatu wisko sie nie

załączy i nie bedzie chodziło na wyzszym biegu ....

[ Dodano: 10 Czerwiec 09, 20:36 ]

Konkretnie o to zdanie mi chodzi .....

przy braku termostatu wiatrak chodzi tylko na jednym biegu brak cisnienia spowodowane przez brak termostatu nie załacza wyzszego biegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory chłopaki ale ja mam spore pojęcie o moim aucie ale ogrom problemów które dosięgły mojego troszkę mnie przerosły...

Mordulec wiem że dużo wiesz to może przez PW mi coś podpowiesz...

zastanawiam się nad płukaniem układu chłodzenia...

+ wymiana elementów wyżej wymienionych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat:

"Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej."

Mat wkleiłes tylko wycinek z tego tekstu a sprawa wyglada tak ze wisko "informacje"

o tym czy ma sie krecic szybciej czy wolniej bierze za posrednictwm BIMETALU

umieszczonego bezposrednio na srodku wiskozy ktory to na podstawie temperatury

powietrza (a nie zadnego płynu) przechodzącego przez radiator chłodnicy minimalnie

się odkształca i tym samym załącza zaworek zwiekszający cisnienie oleju wiskotycznego

przez co zaczyna się szybciej obracac. (dokładnie jest to pokazane na rysunkach pod tym

linkiem ktory wkleiłem 2 posty wyzej)

I odnoszac sie do tego zdania co wkleił Mat , poprawnie działające wisko w silniku

pracującym na biegu jałowym pracujacym np 20 miunut sie załaczy nawet jesli nie

bedzie zamontowanego termostatu ponieważ płyn w chłodnicy uzyska temperature

pracy.

Tak jak pisałem wcześniej Termostat słuzy tylko do "szybszego" nagrzania sie silnika

a tym samym doprowadzenia do uzyskania optymalnej temperatury pracy ale nie ma

on wiekszego znaczenia dla pracy wiskozy bo ona tak czy siak jesli temperatura

powietrza przechodzącego przez chłodnice sie zwiekszy to się załączy.

Dla przykładu u mnie jest chyba 13L płynu z załozonym termostatem silnik

nagrzewa sie do pionu po przejechaniu około 3-4km bez termostatu trwało by to

zapewne jakies 10-12 jesli wogule dało by sie go zagrzac do temperatury roboczej

w zimie wydaje mi sie ze byłoby to miszyn imposybyl chyba ze non stop stało by sie

w korkach.

jak je zepne na stałe to będzie zależne od obrotów

miałem tak w Omedze... chodziła jak kombajn

Spinanie na stałe nie ma sensu (chyba ze bawisz sie w palenie kapcia) bo duze

obroty wiatraka nie służą zbyt dobrze pompie wody , podobnie jak np uszczerbiony

lub wyłamany wiatrak szybko niszczy łozyska na pompie a to juz znacznie wiekszy

wydatek.

i wszystko jasne. nie ma się o co spinać

Mat ja sie nie spinam , tylko rozwalają mnie takie lakoniczne jedno zdaniowe

komentarze na zasadzie "wiem ze cos tam dzwoniło tylko nie wiem w ktorym kaloryferze" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. można wiskozę naprawić domowym sposobem co mam na myśli: jeżeli ubytek oleju w wiskozie jest zbyt duży przestanie się ona załączać i ciasno chodzić, aby zregenerować wiskozę, wkładamy ją zdemontowaną w imadło poziomo, odkręcamy "korek" a następnie dolewamy oleju sylikonowego i jednocześnie kręcimy wiatrakiem, wtedy siła odśrodkowa zasysa go do środka, po prawidłowym wykonaniu operacji wisko powinno chodzić ciaśniej i normalnie się załączać, co prawda jest to metoda dosyć chałupnicza i polecam wymianę na nowe ale jak ktoś nie ma kaski to lepiej ,żeby sobie zregenerował oszczędzi trochę.

Mat ja sie nie spinam , tylko rozwalają mnie takie lakoniczne jedno zdaniowe

komentarze na zasadzie "wiem ze cos tam dzwoniło tylko nie wiem w ktorym kaloryferze" :wink:

rozwalił mnie ten kaloryfer pozamiatałeś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, w związku z powyższym tematem zadam takie pytanie... U mnie ostatnio jak stoje w korkach temp. wzrasta o jakieś 2, 3mm na wskaźniku (nie wiem jak to się ma do temp. chłodziwa) o co mi chodzi? Termostat wymieniłem, pompa wody nowa, więc podejrzewam nie w pełni działające wisco? Czy poprostu to normalne, że temp. wzrośnie troszkę? Narazie tak jeżdżę, dodam, że nie jest to też zasadą, czasami skoczy lekko czasami nie. Wystarczy, że lekko ruszę i zaraz temp wraca do pionu. Jakby co, podejdzie wisco z E30? Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura w bmw ma stać jak.. no sami wiecie co w pionie.

1. Poziom płynu chłodniczego plus szukamy wycieków.

2. Początek końca wiska albo wentylatora

3.sprawdź też może odpiął Ci się tunel chłodniczy, albo masz może jakiś wyciek bądź do chłodziwa dostaje się powietrze.

4.odpowietrz też autko.

5.Jak masz gaz prosty to dzieją się czasami też niesamowite rzeczy przez parowniki ,które dają wyższe ciśnienie i może też być tak ,że gaz dostaje się do chłodziwa. Ale to łatwo wyczujesz jak odkręcasz korek chłodnicy.

To chyba tyle powodzenia <bmw_2>

[ Dodano: 11 Czerwiec 09, 10:23 ]

E12: Informacje szczegółowe E12

E12 525 Limousine, Europa

E12 528i Limousine, Europa

E12 535i Limousine, Europa

E21: Informacje szczegółowe E21

E21 320 Limousine, Europa

E21 323i Limousine, Europa

E23: Informacje szczegółowe E23

E23 728i Limousine, Europa

E23 728iS Limousine, Europa

E23 732i Limousine, Europa

E23 735i Limousine, Europa

E23 745i Limousine, Europa

E24: Informacje szczegółowe E24

E24 628CSi Coupé, Europa

E24 633CSi Coupé, Europa

E24 635CSi Coupé, Europa

E24 M635CSi Coupé, Europa

E28: Informacje szczegółowe E28

E28 525i Limousine, Europa

E28 528i Limousine, Europa

E28 535i Limousine, Europa

E28 M5 Limousine, Europa

E28 M535i Limousine, Europa

E28 518 Limousine, Europa

E28 518i Limousine, Europa

E28 520i Limousine, Europa

E28 525e Limousine, Europa

E30: Informacje szczegółowe E30

E30 316 2-drzwiowy, Europa

E30 316 4-drzwiowy, Europa

E30 316i 4-drzwiowy, Europa

E30 316i 2-drzwiowy, Europa

E30 318i 2-drzwiowy, Europa

E30 318i 4-drzwiowy, Europa

E30 320i 2-drzwiowy, Europa

E30 320i Cabrio, Europa

E30 320i 4-drzwiowy, Europa

E30 323i 2-drzwiowy, Europa

E30 323i 4-drzwiowy, Europa

E30 325e 2-drzwiowy, Europa

E30 325e 4-drzwiowy, Europa

E30 325i 2-drzwiowy, Europa

E30 325i 4-drzwiowy, Europa

E30 325i Cabrio, Europa

E30 325ix 2-drzwiowy, Europa

E30 325ix 4-drzwiowy, Europa

E30 316i Touring, Europa

E30 318i Touring, Europa

E30 318i Cabrio, Europa

E30 320i Touring, Europa

E30 325i Touring, Europa

E30 325ix Touring, Europa

E34: Informacje szczegółowe E34

E34 518i Touring, Europa

E34 518i Limousine, Europa

E34 520i Limousine, Europa

E34 525i Limousine, Europa

E34 518g Touring, Europa

E34 520i Touring, Europa

E34 525i Touring, Europa

E36: Informacje szczegółowe E36

E36 316i Limousine, Europa

E36 318i Limousine, Europa

E36 318is Coupé, Europa

E36 318ti Compact, Europa

E36 316g Compact, Europa

E36 316i Coupé, Europa

E36 316i Touring, Europa

E36 316i 1.6 Compact, Europa

E36 318i Cabrio, Europa

E36 318i Touring, Europa

E36 318is Limousine, Europa

E36 320i Coupé, Europa

E36 320i Cabrio, Europa

E36 320i Touring, Europa

E36 320i Limousine, Europa

E36 323i Limousine, Europa

E36 323i Coupé, Europa

E36 323i Cabrio, Europa

E36 323i Touring, Europa

E36 323ti Compact, Europa

E36 325i Coupé, Europa

E36 325i Cabrio, Europa

E36 325i Limousine, Europa

E36 328i Coupé, Europa

E36 328i Cabrio, Europa

E36 328i Touring, Europa

E36 328i Limousine, Europa

Z1: Informacje szczegółowe Z1

Z1 Z1 Roadster, Europa

Z3: Informacje szczegółowe Z3

Z3 Z3 1.8 Roadster, Europa

Z3 Z3 1.9 Roadster, Europa

wg. moich informacji

na przyszłość wszystko sprawdzisz na realoem.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak termostat slozy do zalanczania malego i duzego obiegu chlodzenia najpierw sie grzeje plyn wkolo silnika jak osiagnie odpowiednia temprature to zalancza pelny obieg.wiec bez termostatu wiadomo ze caly obieg jest otwarty wiec wszystko sie zagrzewa dlozej.co do visco to dziala ono na zasadzie temperatury jak silnik sie nagrzeje to bimetal ma za zadanie wlaczyc visco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...