Maciek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Witam! Od kilku dni mam problem z klimą w mojej e34. Otóż zachciało mi się odgrzybiania i mam za swoje. Mianowicie - pojechałem na odgrzybianie i wymianę czynnika do warsztatu. Niby wszystko ok ale na koniec zauważyłem, że na odgrzybianie nie włączyli wewnętrznego obiegu. Po kłótni z łepkiem(który twierdizł, że nie trzeba tego robić) pojechałem stamtąd. Kupiłem odgrzybiacz carplana i już jest ok. To raz. Druga rzecz, niestety gorsza. Jak załączę klimę to po kilku sekundach odzywa się głośne buczenie przechodzące czasami w pisk. Raz jest głośniej raz ciszej ale zawsze jest. Raz tylko buczy(coś podobne do dźwięku buczenia w rurach) a czasem przechodzi to w "pisk" jakby ktoś na flecie fałszował - bliżej tego nie mogę określić. Dzwoniłem do warsztatu, który robił mi tą klimę i co oczywiste, "oni zrobili wszystko jak trzeba"; jakbym ich dopadł w swoje łapy... Czasami dźwięk powtarza się podczas pracy klimy jak mam dłużej załączoną, ale na ogół jest tylko raz, chwilę po załączeniu. Na początku(po nabiciu) z nawiewów leciała "biała mgła", teraz już tego nie ma, może to ma coś do rzeczy? Oprócz tego klima normalnie chłodzi. Ma ktoś jakiś pomysł? Jechać z tym do innego warsztatu? Nie chciałbym zajechać sprężarki czy czegoś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeski Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Druga rzecz, niestety gorsza. Jak załączę klimę to po kilku sekundach odzywa się głośne buczenie przechodzące czasami w pisk. Raz jest głośniej raz ciszej ale zawsze jest. Raz tylko buczy(coś podobne do dźwięku buczenia w rurach) a czasem przechodzi to w "pisk" jakby ktoś na flecie fałszował - bliżej tego nie mogę określić. slychac pewnie zawor ktorego praca jest slyszalna wew. auta wlasnie w ten sposob jak opisales. wymieniajac Ci czynnik chlodzacy nie dodali oleju ktory ma za zadanie smarowac sprezarke wiec im mniej bedziesz jej teraz uzywal tym dluzej pozyje. ten olej ktory nie kazdy warsztat zajmujacy sie wymiana czynnika chlodzacego dodaje jest bardzo drogi 100ml okolo 100zl. a sprezara wyje bo chodzi na samym czynniku chlodzacym bez oleju. Jak u mnie wymieniali to patrzylem im na rece i czy faktycznie podlaczyli pod wtlaczany czynnik olej smarujacy. Polecam jeszcze raz ten zabieg i unikac miedzy innymi Noratuo ktore niby wymienia czynnik w niecala godzine nie dodajac oleju. prawidlowo przebiegajacy proces napelniania trwa dobrze ponad godzine. (i trzeba sie na tym znac zeby nie wsadzic za duzo czynnika i za malo oleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Rzeski, z tego co się orientuję to wymian czynnika a olej w sprerzarce klimy to dwie różne sprawy! czyli jak wymienili czynnik nie ruszając sprężarki klimy to powinno wszystko być ok a przed tą wizytą wszystko było ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 wcześniej było ok; co do zabiegu - trwało to ok 30min, a gdzie indziej mówili od 2 do 4h - z braku czasu wybrałem ten zakład; dzwoniłem do gościa jeszcze raz i mówiłem o oleju - powiedział żebym przyjechał w piątek to "trochę dolejemy"; mam mieszane odczucia - jechać znowu do partaczy(czy mi to zrobi w ramach gwarancji czy zawoła znowu kasę) czy jechać gdzieś indziej, zapłacić i mieć spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeski Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Rzeski,z tego co się orientuję to wymian czynnika a olej w sprerzarce klimy to dwie różne sprawy! generalnie zasada jest taka ze to ten czynnik chlodzacy wymieszany wlasnie z olejem smarujacym krazy w calym obiegu smarujac sprezarke. nie sadze zeby BMW bylo wyjatkiem w tej materii ale moge sie mylic. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Rzeski,z tego co się orientuję to wymian czynnika a olej w sprerzarce klimy to dwie różne sprawy! generalnie zasada jest taka ze to ten czynnik chlodzacy wymieszany wlasnie z olejem smarujacym krazy w calym obiegu smarujac sprezarke. nie sadze zeby BMW bylo wyjatkiem w tej materii ale moge sie mylic. bmw_beer czyli wymienić mi muszą jeszcze raz czynnik czy można dodać tego oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeski Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 zadzwon tu i sie wszystkiego dowiesz http://www.bod-ex.neostrada.pl/ jezeli chodzi o Twoje pytanie to tak przy wymianie czynnika chlodzacego rownolegle wymieniaja olej smarujacy :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.