Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Grzeje mi sie e 39


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z e 39 523i Grzeje mi sie silnik,wymieniłem juz wszystko poczawszy od:chłodnicy,visca,pompy wody,wentylatora,termostatu 3 razy a teraz wywaliłem go całkiem i problem jest dalej. Gorny waż przy termostacie jest twardy i goracy o dolny od silnika miekki i chłodny tak jakby obiegu nie było,ale po wyciagnieciu termostatu cisnienie powinno byc wszedzie takie samo.Auto sprawdzało juz 4 mechanikow łacznie z serwisem BMW i wszyscy rozkładaja rece!!!twierdzac jeszcze przy tym ze uszczelka jest ok. POMOŻCIE!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw jest taki, jakby układ był zapowietrzony, ale skoro nawet serwis bmw juz wkładał ręce, to pewnie sprawdzili odpowietrzenie.

To może być jeszcze pompa wodna. Mogła się w środku zablokować, albo uszkodzić i pomimo tego, że się kręci, nie wymusza obiegu wody i auto sie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że sprawdzali na bmw to nic nie znaczy też się mogli pomylić.nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie gdy odkręcisz korek na zbiorniku[na dużym obiegu] i gdy dodasz mocno gazu to strumień który na wolnych obrotach tylko się sączy przy wysokich aż tryska z chłodnicy.wtedy widać dobrze obieg wody w zależności od prędkości obrotowej silnika a co za tym idzie pompy wody.sprawdż to jeśli oczywiście masz podobnie :wink: .jeśli masz pompe wody na pasku klinowym to sprawdż jego naciąg.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, gdzieś przeoczyłem ta pompe. Skoro jestes juz po tylu wymianach, to albo układ jest zapowietrzony, albo niedrożny. Nie wiem, co robili ci wszyscy mechanicy i trudno mi cokolwiek doradzić. Ja bym jeszcze raz dokładnie odpowietrzył układ.

Nie jestem pewny, ale byc może w twoim silniku oprócz odpowietrznika przy chłodnicy jest jeszcze jakis odpowietrznik w bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie ale po zdemontowaniu termostatu mechanik dokładnie mi go odpowietrzył,ten górny waż był miekki ale po przejechaniu paru kilometrów znów był twardy i goracy a ten dolny zimny i to jest własnie najciekawsze,a pozatym po jego wyjeciu temp. powinna dlugo rosnac a idzie błyskawicznie do góry tak jakby on cały czas był zamontowany i płyn był tylko w malym obiegu. Ale też mam własnie watpliwosci co do tej pompy,no niby nowa ale faktycznie moze sie zablokowała no bo innego pomysłu juz kurde nie mam. dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem to samo tylko w E-30 318 i tez nic nie wskazywało na uszczelke pod głowicą(wymieniłem termostat, pompe i dalej sie grzała) a jednak po jaj wymianie buma chłodzi sie jak należy.Sprawdź czy węże robią się twarde momentalnie jak dodajesz gazu, jeśli tak to na bank uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hmm daj później cynk co i jak wyszło.

Ale wydaje mi się że warto było by jeszcze sprawdzić same węże i uszczeleczke w termostacie. Kiedyś miałem tak właśnie w e34 520(12 zaworów) że już prawie na podnosniku byla jak gosciu powiedzial ze profilaktycznie węze sprawdzi i stalo się od dolu była mala szparka ale ubawalo szklanke wody na tydzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...