Gość Mordulec Opublikowano 30 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Przedewszystkim szacuneczek dla 5oul'a ze mu sie chciało tyle napisac uklon_bmw :drunk: Artykuł faktycznie dosc ciekawy i wiekszosc tez poparta rzeczowymi argumentami :wink: Jak wiadomo kazdy ma swój styl prowadzenia auta , znam asów ktorzy firmowymi cieniasami potrafią zrobic przepał 13-14L / 100kmh (styl jazdy opisany przez Satana) :lol: :wink: Ryk 4 garówki o pojemnosci 700ccm , świst powietrza w nawiewach itd itp Różne są sytuacje na drodze , wiadomo czasem sie depnie a czasem sie jedzie na totalnego emeryta (bo np ma sie sporo czasu itd itp) uśredniając mój styl jazdy to mniej wiecej mozna go opisac tak : jedynka słuzy tylko do ruszenia z miejsca natomiast kolejne biegi to zaczynamy od 1,5tys konczymy na 2,5tys i nastepny bieg. Owszem czasem zdarza mi sie tak ze 1-ka ruszam furaka a 2-ka to juz do 6tys i dobijam tak do 100kmh potem 3-ka i sajonara .... Tak jak zostało to juz powiedziane wczesniej , bardzo przydatnym urządzeniem w BMW jest własnie ekonomizer i rzeczywiscie w trasie lekkie ujęcie gazu zaoszczedza nam troche paliwa :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 30 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 przykład ad. ogumienia, to naprawdę ma wpływ na spalanie zwłaszcza przy 4 garach, przykład e30 1.8 na 16stkach 225 spalała 12 litrów, na 14 195 bodajże spalanie oscylowało w granicach 10,5 litra na każde 100 kilometrów. dodał bym jeszcze w przypadku nadmiernej konsumpcji paliwa sprawdzenie wtrysków, lambdy i takie banalne rzeczy jak dziura w baku czy przetarty wąż paliwowy też może się zdarzyć w BMW, także polecam sprawdzić te elementy. Do nadmiernego spalania może przysłużyć się przepływomierz powietrza, nieszczelny układ dolotowy, a także nie dobrzany silnik czyli prawdopodobnie padnięty termostat lub wisko. Sprzęgło i układ przeniesienia napędu też będą tutaj istotne, czasami może być tak ,że dodajemy gazu a auto stoi albo źle przenosi moc silnika co da nam w efekcie jedynie podwyższone spalanie, zastosowanie dyfra o dłuższych przełożeniach zwiększy naszą prędkość maksymalną, pogorszy przyśpieszenie ale jednocześnie będziemy mieli mniejsze obroty przy tej samej prędkości co też przełoży się na spalanie na trasie. Ale to ostatnie to już dla hardcorowych eko-driverów i raczej nikt kto ceni sobie radość z jeżdżenia bmw nie zrobi happy_bmw tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo 520 Opublikowano 2 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 logicznie myslac ekonomiczne przyspieszanie to takie ktore do rozpedzenia sie do danej predkosci wymaga jak najmniejszej ilosci paliwa. jezeli bede przyspieszac długo z niskimi obrotami zmieniajac biegi przy 3000 obrotow przyspieszenie np. do 100 km/h zajmie duzo czasu spalanie chwilowe moze bedzie male ale rozciągniete w czasie np. do 20s zamiast 11s. Bardzo dobre spostrzeżenie. Zasady ecodrivingu mówią żeby rozpędzć auto od zera do pożądanej prędkości energicznie wykorzystując optymalnie moment obrotowy silnika. Należy jednak pamiętać aby nie wciskać pedału gazu więcej niż 3/4 zakresu jego pracy . I nie należy tu sztywno trzymać się wartości obrotów silnika, dla każdego modelu będzie to inny zakres optymalnego wykorzystania momentu obrotowego. Powolne i długie rozpędzanie daję odwrotny skutek od zamierzonego. Po rozpędzeniu auta ideałem byłoby podróżować ze stałą prędkością , ale w polskich realiach jest to niemożliwe, i tu należy przewidując sytuacje o kilka samochodów przed nami hamować silnikiem i przyspieszać nie przekraczając juz wcześniej wspomnianych obrotów 2500 tyś dla benzyny i 2000 dla diesla. Każdy kto ma potrzebę obniżyć spalanie napewno odczuje wymierne oszczędności a za zaoszczędzoną kasę :gril: :drunk: Pozdrawiam <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devil8810 Opublikowano 4 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 devil8810, baw się grzecznie :wink: :mrgreen:.Dobrze porsze pana... zachowalem sie jak gówniarz i jutro przyjdę z rodzicami. Odp. na pytanie do Satana, chipowane 2,5L pali mi 14,5 podtlenku gazu i tak 13,14 PB-tki. jeżeli w czymś to pomoże:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.