Tomaszeks_88 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Witam. Od jakiegos czasu probuje ustalic co mi tak puka i wkoncu znalazlem. Jest to podcisnieniowy elektryczny zawor przelaczajacy (tak jest napisane w serwisowce) ale nic mi to nie mowi. Do niego dochodzi + i - oraz jest podlaczony przewodem do kolektora ssacego (nie daleko przepustnicy gazu) oraz do regulatora podcisnieniowego rozdzielacza zaplonu (takiego bebenka przy rozdzielaczu). Sam elektro zawor znajduje sie nie daleko bezpiecznikow w najwyzszym punkcie auta, jest koloru bialego. Niemam pojecia do czego sluzy i co robi wiem tylko ze strasznie halasuje (jest glosniejszy od silnika). Odglos troche podobny do stukania zaworow ale odglos nie jest metaliczny. W serwisowce pokazany jest na samym poczatku w pierwszym rozdziale wymontowanie i zamontowanie silnika (zdjecie pod cewka zapl nr zdjecia W1003. Jesli dalej nie bedzie wiadomo o co chodzi to wzuce jakies zdjecie. Pozdrawiam i czekam na propozycje:D <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zamiast pisać tyle to zrobił byś fotkę lub dwie i jednym zdaniem prostym, opisał :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 4 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 no ale propozycje czego????? chcesz taki kupic czy co?? jak cos to mam ; ] nie wiem co on robi ale podcisnienia musza byc wszystkie ogarniete zeby nic nie kulało... temat myśle ze groszowy. a nie mozesz go na realoem pokazac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Propozycje do czego ten element moze sluzyc... [ Dodano: 4 Czerwiec 09, 14:18 ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 4 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 trzeba znawce co by powiedzial dokladnie jakie jest jego zadanie, a moim zdaniem moze ma jakis związek z wolnymi obrotami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryters Opublikowano 4 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Może to jakiś zawór do sterowania podciśnieniem? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1011&mospid=47252&btnr=11_0883&hg=11&fg=45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 4 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 no tak to jest zawor podcisnieniowy, ale jakie ma zadanie? ja obstawiam że "przełącza" na wolne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Witaj,pewnie steruje ssaniem-jak jest sprawny-a jak jest niesprawny to brzeczy tak jak szyby elektryczne. Zmienia on pewnie kat zaplonu.Wezyk od strony rozdzielacza zdejm z "silniczka krokowego" i zassij jak faje wodna jesli obroty wzrosna to jest to!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Wiec to bedzie ssanie bo napiecie 12V dostaje na zaplonie i przez czas kiedy woda jest na niebieskim polu. Pozniej ma ok 2 3V. Po odlaczeniu przewodu z nap przelacza i po zalozeniu znow slychac tykniecie. wiec jakby byl sprawny. Odlaczenie go dmuchanie wciaganie z jakiej strony nic niezmienia. Po odpaleniu silnik ma przez ok 2min 1000obr pozniej jakby sie ssanie odlacza i trzyma ok 650obr. obroty wzrastaja proporcjonalnie do wzrostu temperatry az gdy woda jest goraca obroty ma 850 900... Czy te obroty sa prawidlowe, chodzi mi o te gwaltowne odlaczenie ssania? eko-vit1 chodzi Ci o ten jakby "bebenek" kolo rozdzielacza? ze to jest ten silniczek krokowy (zaznaczony szczalka na zdjeciu)? Bo tam wlasnie sciagnelem wezyk i ssalem... ?? tym razem ten elektro zawor nie stukal (jak na zlosc) a moze byc tak ze po odlaczeniu napiecia jak dostaje te 2 3 volty to wtedy stuka? Jakie sa wasze sugestie? <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzius2 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 eko-vit1 chodzi Ci o ten jakby "bebenek" kolo rozdzielacza? ze to jest ten silniczek krokowy to nie jest silniczek krokowy i nie z tej strony powinieneś zdjąć wężyk miałem m10 ale nie pamiętam do czego on służy ale u mnie też stukał i to dość głośno ale go nie ruszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 tez tak myslalem bo to jest regulator podcisnieniowego rozdzielacza zaplonu... ale myslalem ze sie moze myle... z drugiej strony tez sciagalem i z drugiej strony idzie prosto pod kolektor ssacy. ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzius2 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 przejedź się samochodem tak ostro sportowo a potem odepnij wtyczkę z tego elektrozaworu i przejedź się jeszcze raz i sprawdź czy jest różnica w mocy silnika i przyśpieszaniu bo osobiście nie wydaje mi się że on jest od ssania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Tez mi sie nie wydawalo ze jest od ssania, ale tam dochodzi napiecie tylko wtedy kiedy jest zimny silnik potem juz nie ma napiecia.... Ale sprawdze tak jak mowisz. Jutro bede sie spieszyl do pracy to go pocisne:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.