Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Zmiana z 2.5 M50 na 2.8 M52


MlodyWilcu

Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym co napisałeś (silnik i CPU) jest inny kolektor - choć wyczytałem, że kolektor z m50b25 po małych przeróbkach daje o wiele lepsze rezultaty gdy wsadzimy go do m52b28.

Kolektor od 2.5 poprawia osiągi silnika 2.8 ze względu na większą pojemność i średnicę rur dochodzących do głowicy. Żeby go zamontować do 2.8 trzeba wyciąć z oryginalnego kolektora od 2.8 dolną część (tę z króćcami) i wtopić w kolektor od 2.5. Zabieg ten dał efekt w postaci 221 KM (nie pamiętam niestety obrotów, ani momentu) na hamowni w Geko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien najlpiej kompletny silnik...wiazka, komputer,ews, wszytsko do wymiany. Co do klektora od m50 w m52 ja jestem nastawiony negatywanie, koników troche dochodzi ale niutki uciekaja...a auto jedzie niutkami a nie konikami...jezeli chodzi o realia kolektor dolotowy od m50 w m52 popriawia gore pracy silnik ale dol sie pogarasza...jezeli zalezy ci zeby sie posciagc na 1/4 to odradza...kozysci z kolektora m50 zobaczysz dopiero powyzej 180km/h...lepiej zainwestowac w wydech M3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien najlpiej kompletny silnik...wiazka, komputer,ews, wszytsko do wymiany. Co do klektora od m50 w m52 ja jestem nastawiony negatywanie, koników troche dochodzi ale niutki uciekaja...a auto jedzie niutkami a nie konikami...jezeli chodzi o realia kolektor dolotowy od m50 w m52 popriawia gore pracy silnik ale dol sie pogarasza...jezeli zalezy ci zeby sie posciagc na 1/4 to odradza...kozysci z kolektora m50 zobaczysz dopiero powyzej 180km/h...lepiej zainwestowac w wydech M3...

Ale przy innych przerobkach typu kolektory wydechowe, uklad wydehowy i zmiana programu, to Nm pozostaje podobny jak oryginal w 328. Ja po tych prserobkach i przeprogramowaniu map u siebie z kolektorym ssacym z 325 w mojej 328 mialem 280Nm i 228,5KM (oryginal ma 280Nm i 193KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chce zmienić motor z 2.5 M50 na 2.8 M52, wiecie może czy będą z tym jakieś problemy?

Silnik i tak muszę zmienić, więc moge założyć M52. Trzeba jeszcze coś zmieniać oprócz silnika,

komputer, itp?

kompjutr, sprzęgło, koło 2masowe trzeba dołożyć o M50 o ile się nie mylę ma zwykłe, skrzynia jest też inna z tego co pamiętam, półosie (2.8 ma z M3 3.0) i kilka innych duperelów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzę że nie jest to takie proste. :(

Proste to akurat jest... ale za to kosztowne... za same półosie i most dasz lekko licząc 800-1000 pln (używane), skrzynia 300 (używka), sprzęgło ~600, koło 200-300 (używka)

więc lekko licząc... gra nie warta świeczki jak chcesz mieć wszystko jak bozia przykazała - bez kompromisów.

A jak polecisz po kosztach i np. zostawisz półosie to pewnie zaraz któraś poleci (tu chciałbym skromnie zaznaczyć swoje umiejętności - tą od 3.0 uwaliłem ;D wolę nie myśleć nawet co zostałoby z tej cieńszej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...