piotr7557 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Witam wszystkich fanów marki BMW! Jestem nowy na forum, a to mój pierwszy post. Od miesiąca jestem posiadaczem e30 320i z 91 r. Samochód od początku wzbudza we mnie mieszane odczucia. To wszystko przez to ze mój egzęplarz jest mocno wyeksploatowany (kostował mnie 2000zł), z drugiej strony, dźwięk 6 cilindrów, prowadzenie i zaawansowanie techniczne sprawiły ze poczulem ducha oldtimera i zakochałem sie w autku. Doradźcie mi prosze co do kilku spraw... Najbardziej nie daje mi spac po nocy blacharka, cały prawy próg jest zeżarty przez rdze, trzeba wspawać nowy, ile to może kosztować i czy to bezpieczne. Mam na myśli cene części i robocizny bez malowania (pracowalem u lakiernika, sam wszystko przygotuje i ktos mi prysnie po kosztach) Drugą rzeczą jest silnik Po pierwsze olej nie zmieniany od 100 lat zawory klepią jak w dieslu, (poprzedni właściciel podobno splanował głowice i nie zdążył ich wyrególować) pasek klinowy piszczy komputer ciągle pokazuje różne awarie np plynu chlodzącego jest na full, a kontrolka swieci. Co należy zrobić żeby chodził jak zegarek, co jeszcze wymienić i gdzie znaleść fachowy warsztat? Trzecia sprawa to zawieszenie i ukl kierowniczy Samochód lekko ściąga w prawo płyn od wspomagania wystarcza na tydzień, mamy wyciek ;/ jakiś wiejski tuner założyl sprężyny H&R i bób wie jakie amortyzatory, w efekcie auto fajnie się prowadzi z jednym mankamentem, odkryłem że lewa przednia sprężyna jest pęknięta w pół i poskręcana, opony 15/195/65 wydają się za duże i trą o ranty przy skręcaniu. Jak tu włożyć niższy profil jeśli misa jest 7 cm nad ziemią? Sprawa czwarta to pierdoły takie jak Piszzcząca tapicerka urwane zaczepy od lamp (to akurat zrobie sam w moim warsztacie spawania tw.sztucznych) schodzący klar z całego auta i chyba najgorsze- brakuje mi orginalnego sforznia prawych drzwi, przy otwieraniu i opadają a przy zamykaniu trzeba podnosić :shock: Jak widzicie ogólny obraz nie jest zbyt ciekawy, mimo to wciąż wacham się czy nie spróbować jej ratować. Czy znacie jakies miejsca gdzie mozna zrobic fachowy remont silnika w niegórowanej cenie? Czy ktoś może napisać ile orientacyjnie kosztowało by naprawienie w.wym wad? Gdzie znajde części? (sforzen drzwi, kpl sprężyn do przodu, prawy próg itd) Dodam że mieszkam pomiędzy krakowem a katowicami. POZDRAWIAM <bmw_1> PIOTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Poczytaj w dziale "nasze warsztaty samochodowe" tam coś znajdziesz. Nie udziele Ci bardziej szczegółowych informacji bo mieszkasz kawałek od Wrocka. Zrób zdjecia: blacharki, silnika, zawiechy i tapicerki i wrzuć na forum... sie pomyśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 2 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 a może poszukaj innego motoru, albo może dołóż troszkę i sprzedaj te e30. Ja za 4.5tysia ostatnio z dziewczyną kupiłem naprawdę śliczna sztukę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Ja Ci proponuje sprzedac tego i kupic juz takiego w dobrym stanie. Bo to co piszesz to juz raczej koniec tego samochodu. Bo ani buda nie jest zdrowa byla pewnie bita dlatego sciaga i silnik juz nie daje rady.... Wiec niema zabardzo co ratowac. a za 4 5tys zl mozna znalesc w super stanie albo np jakiegos is kupic:D Co do progow to akurat robilem. Za nowy prog zaplacilem uwaga 45zl juz z podkladem. a wspawanie nowego wraz z robota progu wewnetrznego 150zl ale to po dobrej znajomosci.... [ Dodano: 2 Czerwiec 09, 23:48 ] Jak kupilem swoj mialem podobne odczucia dlatego troszke Ci doradze... Moj od twojego sie roznil tym ze mial w idealnym stanie silnik skrzynie oraz takie elementy jak wspomaganie zawieszenie blacharka w tym podloga (procz progu). Reszta tak naprawde cos podobnego jak u Ciebie. Tu masz liste taka skrocona moich napraw i kosztow. BMW KOSZTA STAN BARDZO DOBRY: Zakup 2150zl Koncowka wydechu + strumienica + robocizna 270zl Szczeki hamulcowe 80zl Przekaznik pompy paliwa 50zl Cztery opony 200zl Licznik 50zl Plastiki wnetrza wszystkie 150zl Zarowki + polerowanie soczewek 100zl Most 200zl Miska 50zl Uszczelki wydech + uszcz miska 100zl Boczki 100zl Pokrowce 170zl Prog plus robota 200zl Blotnik 250zl Felgi plus konserwacja plus sprey 200zl Szpachel papier scierny zywica 50zl Wywazanie kol 50zl Centralny zamek 50zl Most olej z ASO w Berlinie + bilstein 130zl Alternator 100zl Swiece przewody 150zl Polerka reczna 50zl Koncowka wydechu 50zl Laczniki stabilizatora mocowania 100zl Sruby do kol 40zl Dystans 50zl Kierownica 50zl Pozostalo mi: Most ktory minimalnie slychac (ciezko znalesc w idealnym stanie) oraz ostatnio ekonomizer przestal dzialac. Wiec auto mam teraz w bardzo dobrym stanie:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 2 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 piotr7557 roboty to przy aucie masz sporo. najlepiej będzie jak go sprzedasz i tak piszą koledzy kupisz nowy w lepszym stanie. Najgorsze jest to że Twoje auto (z tego co piszesz) jest zajechane z zewnątrz jak i wewnątrz 9chodzi mi o silnik). Nawkurzasz się pewnie przy jego naprawie za pięciu i wydasz sporo kasy, którą lepiej dołożyć do nowego auta. To taka moja rada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr7557 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Dzięki wielkie za rady... Teraz jestem na emigracji zarobkowej, jak wróce to bedzie troche grosza zeby sprzedac i dołożyć do furki w lepszym stanie. Powiedzcie mi prosze, których wersji powinienem szukać? Chodzi mi o rocznik, rodzaj silnika i wyposarzenia. Naturalnie pozostane przy e30, jej styl mnie uwiódł, moim marzeniem jest wrzucenie do niego jakiegoś fajniego zawieszenia i kompresora, ale to daleka przyszlość... A tak ogółem to BMka mogła by mnie palić... Civic mojego kumpla gdy oboje jezdzimy na maxa spala mu 8 l a mi BMka 13 l, różnica jest znacząca a osiągi identyczne ;/ Ogółem civic tez super auto, choc podobno istnieje jakaś niechęć między fanami BMW I Japońców... moim zdaniem nie uzasadniona ale to material na nowy temat. Pozdro dla wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Witaj piotr7557, i ja dodam swoje 5gr. Zdecydowanie zgadzam sie z przedmowcami. Za duzo Ciebie to wyniesie, i kasy i nerwow. Lepiej sprzedac, nawet za 1500 (lepiej byc teraz stratny 500 niz pozniej 6 razy wiecej..), dolozyc troche grosza i zakupic naprawde ladny egzemplarz ktory bedzie ci sluzyl przez lata. pamietam moja pierwsza e30, byla w stanie po prostu rewelacyjnym. Blacha zdrowa, ani grama rdzy, silnik chodzil pieknie, doslownie nie bylo do czego sie czepic. Mialem ja przez pare lat i mechanicznego doslownie nic sie w niej nie dzialo. Az przyjemnoisc bylo nia jezdzic. Wiec lepiej sprzedaj i kup sobie jakas ladna okazje. A co do wersji, to ja zawsze bede fanem wiekszej ilosci cylindrow. Lec smialo w m20b25. Bo jesli kupisz 2.0, to pozniej bedziesz zalowal, z enie kupiles czegos mocniejszego (bo oprocz 325 w e30 mocniejsza jest tylko m3, co i tak jest 4 cylindrowe :roll: ). Ja zakupilem pol roku temu 3.0 V8, a teraz zaczynam zalowac ze nie kupilem 4.0 (a tyle sie wlozylo kasy zeby ja doprowadzic do dobrego stanu ze sie nie oplaca jej sprzedawac..). Tak to juz jest :twisted: . powodzenia. W razie pytan wal smialo na forum, jestesmy zawsze chetni do pomocy <bmw_1> [ Dodano: 3 Czerwiec 09, 08:53 ] a tak apropos. Foka z tej mojej pierwszej e30 325i: Naprawde te silniki daja rade :twisted: . Polecam uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr7557 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Jedna rzecz mnie zastanawia, czy to wada 6 cylindrowców że mają słaby dół czy tylko mojej?? A taka 2.5 jaki ma apetyt na paliwo? PS. Co do forum to od razu zauważyłem że ludzie tu są bardzo życzliwi i znają się na rzeczy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 A taka 2.5 jaki ma apetyt na paliwo? Mója buma pali na poziomie 12 - 13l na mieście, a lekkiej nogi nie mam. Tyle, że w moim przypadku mówimy o innym silniku, napędzie na 4 buty i waga samochodu jest większa niż E30. To wszystko składa się na taki wynik. Pozdro <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 piotr7557 a propos spalania masz tutaj troszkę info : - http://www.forum.maxbimmer.pl/topics5/tak-odnosnie-spalania-bmw-vt9113.htm?highlight=ile+pali - http://www.forum.maxbimmer.pl/topics5/ile-pala-wasze-smigla-vt10664.htm?highlight=ile+pali - http://www.forum.maxbimmer.pl/topics20/ile-pali-e36-16-vt9822.htm?highlight=ile+pali Ale najszczerzej odpowiadając na Twoje pytanie ile pali 2.5 powiem tak : nie pytaj się ile pali, bo jest za dożo czynników które mają na to wpływ, lepiej spytać ile może palić najmniej A chodzi ci pewnie o e30 325? Jeśli tak to musi ci ktoś napisać bo ja nie miałem tej przyjemności posiadania e30 - ale może znajdziesz odpowiedz w linkach wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 po pierwsze primo tak to jest jak się kupuje auto "aby jak najtaniej" po drugie primo to na spalanie w bmw patrzy się na samym końcu po trzecie primo różnica jest znacząca a osiągi identyczne ;/ sąsiad ma kosiarke która pali mu poniżej 2l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 sąsiad ma kosiarke która pali mu poniżej 2l/100km ..tylko nogi musza zajebiscie bolec. Przejdz zkosiarka stowke Wracajac do tematu, nie bylbym zaskocozny gdyby przy spokojnej jezdzie i zdrowym silniku 325 palilo w miescie w okolicach 11-12 litrow, co uwazam za calkiem dobry wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 12-13 literków weźmie tyle co 1.8 na 16 calach i 9cali z tyłu swoją drogą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bastaz Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 A taka 2.5 jaki ma apetyt na paliwo? Mója buma pali na poziomie 12 - 13l na mieście, a lekkiej nogi nie mam. Tyle, że w moim przypadku mówimy o innym silniku, napędzie na 4 buty i waga samochodu jest większa niż E30. To wszystko składa się na taki wynik. Pozdro <bmw_1> No kurde, mi zlopie 13-14 we Wrocku przy sredniej predkosci 18km/h. Jaka masz srednia predkosc przy tym spalaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 A co do wersji, to ja zawsze bede fanem wiekszej ilosci cylindrow. Lec smialo w m20b25. Bo jesli kupisz 2.0, to pozniej bedziesz zalowal, z enie kupiles czegos mocniejszego dobrze mówi, polać mu. kupilem 2.0 i ubolewam bo poza wspanialym dzwiekiem, auto po prostu nie jest szybkie. katalogowe 10sek do 100 to zaden powod do dumy Jedna rzecz mnie zastanawia, czy to wada 6 cylindrowców że mają słaby dół czy tylko mojej?? moja 320i dopiero zasuwa od 3500 i to juz jest norma. na pocieszenie kolega mi kiedys napisal ''ciesz sie ze juz od 3500, moja honda idzie dopiero od 5000 :wink: '' a ma honde prelude 2.2 vtec jdm (prawdziwa, 200konna japonska edycja). rarytas straszny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Weź nie inwestuj w ten złom, bo już na samym początku się zniechęcisz do marki. kup coś lepszego a ten albo zostaw na części albo jak się uda sprzedaj :wink: Dół w sześciocylindrówkach niestety jest słaby, w 2,5 jest nieco lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 No kurde, mi zlopie 13-14 we Wrocku przy sredniej predkosci 18km/h. Jaka masz srednia predkosc przy tym spalaniu? A sprawdzałeś "fizyczne" spalanie, a nie to wskazane przez komputer? Jakie rozmiar opon masz zapodany? Średnia prędkość to 24,7km/h. Jak go kupiłem to spalanie też miałem na podobnym poziomie. Wymieniłem wszystkie filtry, wlałem dobry olej, dopopmpowałem koła o 0,2 bara każde i już... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bastaz Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 No fizycznie nie sprawdzalem... sugeruje sie komputrem, ale musze obadac Oponki mam 225/45/17. Ja filtry tez powymienialem tzn. powietrza i oleju a silniczek zalalem olejem bmw longlife-04 0w40 i smigam. W trasie mi normalnie - nawet mało chleje, ale w miescie to ssie konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.