Tomaszeks_88 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Witam szukam jakis konkretnych informacji dotyczacych dzialania ekonomizera ale nie moge znalesc. Chcialbym sie dowiedziec jak on dziala skad bierze sygnal? Napewno przeplywomierz ale co jeszcze? Jest mi to potrzebne poniewaz moj ekonomizer niedziala jak powinien stoi na 0 a powyzej 3tys idzie do konca. Czasem magicznie odzywa i dziala dobrze az do momentu gdy sie akumulator nie rozjaduje wtedy znow przestaje dzialac... czy ktos wie o co moze chodzic? te akumulatorki chyba nie maja znaczenia bo one podtrzymuja serwis oleju i inspekcje? Czekam na pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 1 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 co do działania to zbytnio Ci nei pomoge ale radze dobrze przejżeć połaczenia tzn. kostki w liczniku,ewentualnei przeczyszcić albo umyćjakimś specyfikiem do styków bo moze to jest Twoim problemem:) czasem warto sprawdzić najbardziej prozaiczne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 1 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 To znalazłem na jakiś forum : Mechaniczne działają z tego co pamiętam mierząc podciśnienie w dolocie, im większe tym większe spalanie i wskazówka bliżej max Elektroniczne zbierają informację o obrotach silnika i dawce wtryskiwanej mieszanki i tak przeliczają ilość spalanego paliwa, zwykle wyskalowane w L/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Hmmm.... to fakt czasem najprostrze rozwiazanie jest wyjsciem... ale do stykow bym sie sklanial gdyby dzialal i sie rozlaczal, a on np dziala przez pol roku i po zaniku napiecia przestaje dzialac na jakis czas i pozniej po powonym zaniku napiecia zaczyna dzilac. Ale przeczyszcze styki. a co do dzialania to hmm wszystko ladnie i pieknie ale zeby cos tam zbadac to trzeba by bylo miec jakas dokladna instalacje elektryczna auta. Ta moja awaria wyglada typowo jakby nastepowal jakis restart czegos cos sie zawiesza gdzies i pod wplywem napieca odzywa badz umiera.... Wie ktos moze gdzie jeszcze sa jakies podzespoly elektroniczne procz zegarow ktore moga byc odpowiedzialne za to? Dziekuje za dotychczasowe propozycje:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 2 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 a powiedz czy to silnik swapowany?? to ze stoi na zero i leci powyzej 3 wskazuje na złą kostke kodujaca, albo ktos zmienial szafe albo swap byl. jeśli szafa VDO bez kostki to mysle ze uszkodzona albo nie od tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 i tu pojawia sie problem, poniewaz na tablice jest nabite 3.16 a silnik mam 3.18. Ale znalazlem takie cos w serwisowce 3.16i 1,8l /75KW (102KM) z kat od IX 1987 do VIII 1988. A ja mam na silniku nabite 88rok wiec bym mial ten smieszny model. A i jeszcze mam prozbe o jaka kostke kodujaca chodzi oraz jaka szafe... bo zielony jestem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 2 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 szafa = zegary w zegarach jest kostka kodujaca ktora musi byc odpowiednia dla odpowiedniego silnika itp. w zegarach VDO nie wystepuje ta kostka tylko sie cale psuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Hmmm.... Musze spojrzec jakie mam zegary VDO czy Moto metera. A ta kostka kodujaca to niejest ta kostka co jest wymienna bez rozbierania zegarow w takim bialym "pojemniczku" (wymienna od strony zegarow na dole)? Czyli moze byc tak ze mam VDO i ta kostka jest juz prawie uszkodzona i dlatego czasem dziala a czasem nie po zaniku napiecia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 2 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 tak o ta kostke mi chodzi. hmm wlasnie chyba w VDO nie ma kostki a w moto sa, no ja bym sie z tym pobawil zmiana kostki zegarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Hmm tylko ja te zegary juz kiedys wymienialem i w poprzednich bylo tak samo ekonomizer dziala, po zaniku napiecia z aku przestawal i znow odzywal... Byc moze w dwoch jest to samo uszkodzone lub jednak winna lezy gdzie indziej....?? Rozbiore te zegary przeczyszcze posprawdzam i chyba trzeba bedzie wymienic na inne jak beda zbedne pieniazki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 2 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 no ale to masz kostke czy nie?? jak masz kostke to moim zdaniem jej wina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Chyba zaraz pojde i sprawdze.... ale i tak zeby zmienic kostke to musze kupic drugie zegary... [ Dodano: 2 Czerwiec 09, 19:43 ] Mam te zegary w reku... na kostce jest napisane BMW 18 1 385 364 4.88 001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szajbaa Opublikowano 4 Czerwca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 spróbuj sie z kimś dogadac i podmienic sama kostke na taka samą. a starej nie masz bo mowiles ze zegary zmieniales?? czy to ta stara kostka ciagle?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 te zegary nie byly ruszane procz predkosciomierza aby byl ten sam przebieg... Wiec kostka jest ta co byla w tych zegarach. a tamtej od starych zegarow nie mam bo zegary poszly do Zyda Odlaczylem te zagary na dwa dni i dzisiaj je podlaczylem aby moc sprawdzic obroty i dalej nie dziala ekonomizer.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.