woz Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Witam. Ma pytanko, ktore moze sie wydac dosc glupkowate... ...jakie paliwko tankujecie do swoich beemek? Pytam sie poniewaz ja zawsze tankowalem albo 98 albo vpower 95 . Ale ostatnio koles na stacji shell powiedzial, ze do starszh samochodow powinno sie tankowac mniej oktanow, poniewaz paliwo nie jest wtedy takie 'suche'. Czyli jak radzicie, mniej suche 95, czy raczej bogatsze 98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal-lubin Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 no ja tam do 2.8 wole 98...i mysle ze twojemu silnikowi tez nie zaszkodzi poniewaz te paliwo co jest opisane 98 to mysle ze nie ma tylu a 95 to ma z 90 tak naprawde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Ja też preferuje 98 octanów. Z tego co kiedyś słyszałem to sporo paliw określających się jako 98 jest tak naprawdę 95 + dodatki czyli ulepszacze. W gazecie (chyba AŚ) czytałem, że tylko Shell V Power Racing ma "oryginalnie" tych oktanów więcej (bez dodatków) bo prawdopodobnie 99.. Wszystkie te Orlenowskie Verwy i inne to zwykłe 95 + dodatki uszlachetniające paliwo. Shell był kiedyś Vpower i Vpower Racing gdzie niby ten pierwszy miał 98 oktanów a drugi 100... Ktoś to zmierzył i... sprawa w sądzie. Shell od tamtej poty dopisuje na Vpower "95", a Vpower Racing jest chyba jedynym paliwem które jest bezpośrednio sprowadzane zza granicy na stacje - ale czy ma 100 oktanów to nie wiem do końca. Ja polecam 95 jak i 98 Suprema Statoil. Plusy tego to bezsiarkowe paliwo i bardzo dobre dodatki uszlachetniające. woz myślę że możesz spokojnie lać 95 jak i 98 do siebie a w szczególności te ze STATOILA. Wiadomo że im paliwo ma więcej octanów tym jest bardziej suchsze co powoduje mniejsze smarowanie silnika a co za tym idzie jego szybsze zużycie - ale to chyba w silnikach o które się nie dba, a twój zapewne taki nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 A tak sobie glowkowalem po prostu. Do baku zostalo wlane tradycyjnie vpower, czyli 95 z uszlachetniaczami. Jakos mam zaufanie do tego smiesznego shell'a.. http://www.shell.ca/home/content/ca-en/shell_for_motorists/fuels/vpower/intro/vpower_intro.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 ja leje 95 na bp, hmm nigdy nie czułem jakiejś różnicy na v power chociaż jakbym miał sportowe auto to też pewnie bym lał takie cudo do baku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 ja tankuje 110 okatnów jeżeli jest stosunek 1:1 (propan:butan) :lol: :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 ja leje 95 na bp, hmm nigdy nie czułem jakiejś różnicy na v power chociaż jakbym miał sportowe auto to też pewnie bym lał takie cudo do baku.. Mi nie chodzi wogole o tym, zeby auto jezdzilo gazylion km na godzine. Tylko o tym, co jest lepsze dla silnika.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 u mnie po otworzeniu klapki wlewu paliwa jest informacja ad. tankowania jest napisane tam ,że zalecane paliwo to 95 więc takie leje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabian Turała Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 tak jak pisze mat jezeli producent nie zaleca 98 lej 95 kiedys czytałem artykuł ze nie zalecane jest paliwo wysokooktanowe do starszych aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Ja również tak jak mat wlewam "zalecana".Nad szkodliwością dla silnika Pb98 w stosunku do Pb95 ja sie nie przejmuje.Ja może ze 3razy wlalem 98 ot tak no i rożnicy zadnej nie bylo poza spalaniem na niekorzysc 98 wiec leje stale juz 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenon Opublikowano 19 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Proponuje stosować paliwo wskazane przez producenta w instrukcji obsługi , zależy to od budowy silnika były nisko oktanowe i wysoko oktanowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALF Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Leję to co zaleca producent czy 95, a do 520 gaz Gdzieś czytałem w sieci, że zrobili test na E34 525...i wyszło, że na 98 silnik wykazał przyrost 1KM :twisted: co mieści się pewnie w błędzie pomiarowym Paliwo zawsze staram się tankować na jednej wybranej stacji (Orlen), więc w razie co wiem gdzie szukać winnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.